Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Dat weten we nu wel hoor 8) Niet alsof je dat niet vaak genoeg gezegd hebt :+
     
  2. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik bedoel het ook niet om het steeds te zeggen. Het is meer omdat ik toch ga nadenken waarom ik nu perse een PS4 moest hebben snap je.
     
  3. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Intressant vault-boy!


    Maar er stond toch een timer op die site die naar 11 dec verwees?

    Echt niets verwijst naar 7 december, terwijl het toch wel kan.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Snap ik hoor :p Viel me gewoon op. Voor mij is Infamous de eerste echte system seller voor de PS4. Nieuwe Fallout zou btw wel geniaal zijn. Fallout met PS4 graphics=kwijl!
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Fallout zal er sowieso mooi uitzien op de nextgen ;) niet alleen op de ps4.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is pas next gen als ze de animaties verbeteren. :+
     
  7. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Ik hoop gewoon dat ze Fallout 4 serieus alleen voor de next-gen (of is dat nu current-gen? :+) maken. Niet meer focussen op hardware uit 2005.
     
  8. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat staat er ook, alleen voor next-gen. Verwacht niet dat een game die pas over een jaar (of langer) uitkomt nog op current-gen komt. ;)

    Anders zou het ook weinig nut hebben nog een fallout uit te brengen. Ik wil betere radiant AI hebben, super veel AI, volle levende steden. Prop die 8GB maar lekker vol met AI, steden met duizenden man op scherm. :eek:

    EDIT: en hoge draw distance, prachtige graphics. HYPE HYPE HYPE.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2013
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ugh, dit ja. En beetje wat meer leven brengen, iedereen is echt een robot in alle Bethesda games.
     
  10. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Die dingen die jij nu allemaal opnoemt. Dat zijn juist de redenen waarom ik toen besloot om die games op de pc te spelen. Met mods kan je al die dingen voor elkaar krijgen. Meer uitdaging en betere AI, meer enemy spawns, draw distance en natuurlijk de grafische mods en tweaks.

    Skyrim is echt een goed voorbeeld. Toen ik die voor het eerst op de console speelde vond ik het al een mooi spel, maar toen ik eenmaal de pc versie speelde en een boel mods eroverheen gooide. Damn het wordt gewoon een compleet andere game.
     
  11. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Klopt ook wel, maar dat blijven wel mods. Hoewel een mod natuurlijk flink wat kwaliteit kan bevatten, kan een gameontwikkelaar uiteindelijk met die mogelijkheden veel meer. Denk alleen al aan hoe men wel niet dat radiant AI systeem kan uitbreiden.
     
  12. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Fallout 4 zal best heel leuk zijn maar waarom moet dit in het PS4 vs Xbone topic? :)

    We komen hier toch voor de compleet kansloze vergelijkings filmpjes van current gen games met een YT compressie erover heen en fanboys die stront naar elkaar slingeren :+
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Denk ook dat de studio's op nieuwe games moeten gaan focussen ipv van de koe nogmaals te melken. Helaas denken ze daar zelf vaak anders over. Logisch want de tijd dat het niet alleen maar om geld draaide is voorbij :mad:

    Ik verwacht niet dat dat ze die nog voor de Last Gen (:+) gaan uitbrengen.
     
  14. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Gelijk heb je. Ik bedoelde dan ook dat er goede exclusives komen waarvan ik zoiets heb van "dit MOET ik hebben". Een goede Halo of Gears die terug gaat naar de roots (gebeurt waarschijnlijk nooit) en je hebt me sowieso om.

    Maar inderdaad laat ook eens een keer een nieuwe game uitkomen die deze games kan evenaren. Helaas lijkt Microsoft zich steeds meer te richtten op EA-achtige melkstrategieën.

    EDIT: offtopic: WTF melkstrategie is een woord? :+
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2013
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik hoop weer dat er een 'goede' Halo of Gears komt. Deze gingen hard achteruit helaas.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan dit soort negativiteit gewoonweg niet begrijpen. Ik kan wel begrijpen dat je gaat aankijken wat je vrienden gaan doen, maar dat over miskoop begrijp ik echt niet. Als er nu echte grote duidelijke verschillen waren geweest tussen een BF4, NFS Rivals, AC4 Black Flag enzovoort...dan had ik zoiets eerder kunnen begrijpen. Feit is dat ondanks het resolutieprobleem wat nog niet verholpen is, het verschil behoorlijk minimaal is. Dit baseer ik zelf op Gamersyde's video's van beide versies. Er wordt hier gedaan door sommigen alsof de X1 een underpowered ding is, maar titels als Ryse en Quantum Break bewijzen daar toch duidelijk het tegendeel van. Twijfels kan ik vatten, maar damn...die negativiteit over de One van sommige kan ik niet vatten. :D

    Als straks in 2014 alles werkt op de One qua apps en alles wat beloofd is, dan heb je zoals PC Gamer geloof ik zei...een systeem wat echt vrijwel alles doet, en je hebt vette games. PS4 vonden ze ook top, maar de One had uiteindelijk meerwaarde door die extra features. Volgens mij onderschatten sommigen wat de Xbox One echt kan worden. Ik denk dat het zich gaat bewijzen als een topding.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2013
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik snap dat je graag de Xbox verdedigt ten koste van alles maar die zin dat de X1 meerwaarde heeft door die features is puur persoonlijk, zelf zie ik helemaal niet de meerwaarde erin, meer een last.

    X1 richt zich meer op multimedia en PS4 meer op games.
    Het is maar net wat je zelf trekt.

    Overigens kun je je zin uiteraard ook gebruiken voor de PS4 en onderschat jezelf waar de PS4 toe in staat is.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Feit blijft dat developers kiezen voor PS4 waar dat bij de vorige generatie nog de X360 wordt. Ik verwacht dus op lange termijn de betere / leukere games op de PS4. Daarnaast heb ik minder vertrouwen in MS gekregen puur door het feit dat de meeste multiplatvorm games gewoon op een lagere resolutie draaien. Dan kun je wel zeggen dat patchen ze wel, maar native blijft het lager dus dat gaat te koste van de rekenkracht. Schijnbaar is het programmeren voor de X1 toch moeilijker en moeten we maar hopen dat het in de toekomst geen tot weinig verschil maakt.

    Uiteindelijk komen ze er allebei, maar nu ik moet kiezen tussen een multimedia box en een gameconsole was de keuze makelijk. MS had het beter bij de core business kunnen houden imo.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    welke developers bedoel je precies? ik kan niet echt veel aankomende 3rd party exclusives bedenken voor de ps4
     
  20. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijvoorbeeld veel indies en japanse games. Kijk naar Demon Souls, Yakuza, Ni No Kuni, Persona en de Tales games op de PS3 generatie. Dit zal deze gen nog sterker worden aangezien de Xbox One Japan dit keer helemaal links laat liggen.

    En als we wikipedia erbij pakken:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_One_games

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games

     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2013

Deel Deze Pagina