[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
  2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
  3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Niks gaafs aan. Alsnje het artikel namelijk goed leest spreken ze van 'could'. Er is dus helemaal geen leven gevonden. Zelfs als het gevonden is; wat dan? Bevestigd iets dat we al zo lang weten. Moeten we er perse bewijs voor hebben?

Alsnje echt iets gaafs wilt lezen en iets wat ook daadwerkelijk iets toevoegd moet je het volgende artikel eens lezen:

http://scitechdaily.com/newly-discovered-exoplanet-hd-106906-b-unlike-anything-solar-system/

Dit is namelijk geen nieuws wat de omkosten van NASA moet verantwoorden!

Laatst bewerkt: 10 dec 2013
  4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dubbel...

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Er staat ook helemaal niet dat er leven is gevonden.

6. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Fucking Mars Rovers leven nog? das pas baas. :cool:

Maar ik vind het artikel toch wel intressant hoor als er inderdaad een meer was met zoet water. Is er kans dat er misschien ook organic leven is geweest vroeger.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hmm misschien heb ik dan een ander artikel voor ogen. Maar goed, de zoektocht naar water op Mars is juist om organisch leven te bevestigen. Iets waar ik nog steeds niet van snap waarom dat zo baanbrekend zou moeten zijn. Het zal weinig toevoegen aan de theorieën waar we nu van uit gaan. Het is al bekend dat Mars vroeger een atmosfeer heeft gehad die deels lijkt op die van ons. Dan is weer en klimaat niet ondenkbaar.

Als jullie dit artikel interessant vinden is een abonnement op Het Zenit misschien wel iets. Kost vrijwel niks per jaar en je hebt dergelijke artikelen vaak 1 tot 2 maanden eerder.

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Is gewoon een afkorting, wat is daar nou weer raar aan? o.a. is toch ook niet raar, ivm toch ook niet

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat jij het niet interessant vindt wil niet zeggen dat anderen dat niet vinden.

Bovendien kunnen de implicaties van water of organisch materiaal op Mars ver reiken. Als er óók op Mars leven is geweest dan wordt de kans dat leven zich ontwikkelt waar mogelijk vele malen inzichtelijker en groter dan we nu kunnen inschatten met slechts leven op aarde. En sowieso lijkt leven elders dan hier en het ontstaan daarvan me een van de meest essentiële vraagstukken binnen de huidige wetenschap.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je zegt het goed; lijkt.

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het probleem met al die wetenschappelijke nieuwtjes over het heelal is de journalistische molen waar het doorheen moet.

Er zijn zo veel koppen als "Water op Mars!", "Planeet die lijkt op Aarde!", "Planeet gevonden die leven zou kunnen voortbrengen!". Een wetenschapper hoeft maar één keer zoiets te zeggen en het wordt meteen een vette kop en de essentie van het stukje, terwijl de werkelijke wetenschap waarde vervaagt. Laatst rapporteerde RTL fier dat er een planeet zoals de Aarde was ontdekt, buiten de al bekende 8 in ons Melkwegstelsel... :F:

Interessante nieuwtjes check ik dan ook doorgaan nog een keer bij meer betrouwbare bronnen. Desalniettemin, ik vind het reuze interessant om te leren welke sporen er zijn van meren of rivieren op Mars. :)

Laatst bewerkt: 12 dec 2013
  12. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ook die wetenschap nieuwtjes op NU.nl. Ik lach me vaak kapot. Altijd van die pseudo-wetenschappelijke artikelen. :emo:

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Jammere is gewoon dat er aan de meest 'nuttige' onderzoeken weinig tijd wordt gespendeerd in her nieuws. Ik krijg het zelf vooral mee door astrofysische bladen. De reden hiervoor snap ik maar al te goed. NASA spendeerd hier een hoop geld aan en dan willen de burgers ook resultaat zien. Hierdoor komen dingen zoals 'water op Mars' wel in het nieuws. Voor mij totaal niet baanbrekend of verniewend en eerlijk gezegd ja totaal niet interessant. Resultaten en onderzoeken die er wel degelijk toe doen, maar vaak 10 tot 20 jaar kosten om echt een resultaat te presenteren boeit de leek totaal ook niet :mad:

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12

Nogmaals: dat jou het niet boeit of dat jij het niet nuttig vindt wil niet zeggen dat dat het niet is. Logisch trouwens dat dit soort onderzoek onder het vergrootglas van de media komt te liggen: het spreekt mensen aan namelijk.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nuttig heeft weinig met 'vinden' te maken. Ik heb een master in Astrofysica. Ik kan je heel goed vertellen wat nuttig is en wat niet. Dat het helemaal niet nuttig is zeg ik niet, maar het eerder een goedmakertje voor de miljarden die in andere projecten gestoken worden waar de 'leek' nooit iets van hoort.

Wat denk je dat het Voyager 1 project heeft gekost? Denk je als je al dat geld aan dat soort projecten zou besteden die over 30 jaar resultaat gaan leveren niemand vragen gaat stellen. Daarnaast is er ook nog altijd de strijd tussen landen / organisaties. Dat is al vanaf het begin van het 'ruimtereizen'. We doen iets omdat we het kunnen. Er hoeft niet altijd een wetenschappelijk project achter te zitten, zeg niet dat het hier niet het geval is, maar er zitten veel meer belangen aan gekoppeld.

16. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Daar zeg je wel wat je hebt een master in Astrofysica ik denk dat 99% van de mensen dit niet hebben en daar bij zijn kleinere artikelen als dit waar genoeg in vertelt wordt interessant voor iedereen om te lezen. Ik begrijp dat dit voor jou niet zo heel erg interessant is als je er de fijnere detail al in weet enzo. Maar je moet je wel ff verplaatsen in mensen die geen master hier in hebben. :+

Daarbij artikelen van planeet gevonden die op aarde lijkt vind ik zelf ook niet zo interessant meer want die zie ik vaak genoeg voorbij komen. Maar zulke artikelen zetten mensen wel aan het denken en wakkert weer een beetje discussie op.

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Je bent dus eigenlijk verontwaardigd dat andere projecten niet dezelfde aandacht krijgen. Dat vind ik best begrijpelijk, maar dat maakt vraagstukken als hoe wijdverbreid leven eventueel is niet minder boeiend. Dat is zo ongeveer de meest existentiële vraag die je kunt stellen. Vrij logisch dat het grote publiek dat dus slikt als zoete koek.

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Nee, dat zijn gewoon sukkels. Hadden ze maar beter op moeten letten op school. :mad:

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Verontwaardigd is een groot woord. Eerder teleurgesteld. Er is zoveel meer wat zoveel belangrijker is, maar wat weinig tot geen aandacht krijgt. Misschien probeer ik jullie op een verkeerde manier van te overtuigen :)

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom vind je dat belangrijker dan? Dat is toch een arbitrair, subjectief stempel, hoe belangrijk iets is?

Deel Deze Pagina