[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Nou, ik denk dat daar in veel gevallen best iets objectiefs over te zeggen is.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    In sommige (medische) wetenschappen allicht, maar in natuurwetenschappen? Verklaar je nader :)

3. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Iemand met een master in Neurologie had maar beter moeten op letten in school? Mag hopen dat hij dat eigenlijk wel gedaan heeft. :+

Kun je wat voorbeelden geven wat meer aandacht mag verdienen? Ik ben opricht hierin geïnteresseerd namelijk. Lees namelijk graag over dit soort onderwerpen. :)

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Tot op zekere hoogte moet ik je gelijk geven. Maar als we bijvoorbeeld kijken naar een onderzoek over magnetische velden en zwarte gaten wordt dat onderzoek gedaan om inzage te krijgen hoe het veld komische straling afbreekt. Het gene waar wij van kunnen leren op aarde om andere soorten straling tegen te gaan met magnetisme. Heel veel onderzoeken worden gedaan om het leven op aarde te verrijken. Ik (en velen met mij) zijn dan idd van mening dat die onderzoeken belangrijker zijn. Of dat geheel subjectief is, is de vraag.

Aan de andere kant kan het universum een hologram zijn en heb je niks aan bepaalden onderzoeken :lol:

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ja, dat zou echt HI-LA-RISCH zijn! Zou de hele week met een glimlach rondlopen

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Was jij maar een hologram. :+

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je moet het niet te letterlijk nemen in de zin van ;)

We denken altijd in dimensies, maar kans is best groot dat het heelal maar 2 dimensies heeft (denk maar eens goed na hoe jij het heelal in je beleving projecteert, een X en een Y dimensie, maar projecteer jij ook een Z dimensie? ;)). Dat wil dan zeggen dat er wel een derde dimensie is, maar dat is dan de tijd.
    Als dit inderdaad correct is dan is ons driedimensionale (X,Y,tijd) heelal niets anders dan een hologram van een twee dimensionaal universum.

Onderzoeken met een holometer lopen volgens mij nog altijd.

Om dit alles goed te begrijpen wil ik het wel duidelijker uit leggen, maar daar voor is voldoende kennis nodig van Einsteins relativiteitstheorie.

Laatst bewerkt: 12 dec 2013
  8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb me lang geleden een keer door Einstein voor dummies heen geworsteld (letterlijk de titel van het boek) maar ik kan nog steeds de ELI5 thread op reddit over dit onderwerp maar amper volgen

enorm interessant maar beter laten ze die kerel van de BBC die die documentaires over het heelal maakt het even in echt begrijpelijke taal uitleggen op Youtube ofzo :+

9. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Carl Sagan :'-(

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
  11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zoek anders eens op de Tweeling Paradox. Dat verhaal legt een groot gedeelte al best mooi uit.

12. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
    Om mezelf even te quoten

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik had al een voorbeeld geven over magnetische velden. Laatst ook nog een artikel gepost over het onstaan van een nieuw gevonden planeet waarvan het ontstaan dus totaal afwijkt van de manier waarop we denken dat de planeten en satelieten in ons zonnestelsel zijn ontstaan. Dat artikel geeft ook een totaal andere kijk op het ontstaan van leven.

Kan je nog wel misschien linkjes naar interessante artikelen geven.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  15. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
    Linkjes zouden inderdaad top zijn! :D

Voor de andere zal ik eens eventjes rond googlen!

16. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    [yt]5_vVGPy4-rc[/yt]

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    http://scitechdaily.com/new-research-implies-current-theories-star-formation-incomplete/

En nu we het toch over water op andere planeten hadden:

http://scitechdaily.com/hubble-finds-signatures-water-distant-exoplanets/

Geeft misschien ook aan waarom ik het op Mars niet zo spannend vond.

Dit is het interessantste wat ik in de afgelopen tijd heb gelezen:

http://scitechdaily.com/wise-detects-two-entwined-supermassive-black-holes/

Waar ik mezelf vooral mee bezig houd in ons zonnestelsel:

http://www.wired.com/wiredscience/2012/12/iapetus-ridge-theory/

Deze is vooral leuk om je eigen theorieën op los te laten!

en

http://www.esa.int/Our_Activities/Space_Science/Cassini-Huygens/Life_on_Titan

Titan, de grootste sateliet van Saturnus lijkt het meeste op onze Aarde als we in ons zonnestelsel kijken.

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    8)

Ik zal het binnenkort eens doorkijken, ik vind dit namelijk erg interessant :)

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik kan je aanraden om naast de artikel nog wat google werk te doen. Er wordt aangenomen dat je wel wat voorkennis hebt en ik weet niet voor iedereen hoeveel dat is :)

20. Juunanagou

Leuk Bevonden:
    1.066
    Cool, thanks GForce heb ik weer wat lees voer. :D

Deel Deze Pagina