Nou we zijn terug van een dag next-gen gamen bij een hele goede vriend van mij en mijn broer en er waren nog meer van onze vrienden daar.
PS4
Killzone SF
BF4
NFS Rivals
Warframe
We kregen eerst BF4 op de X360 te zien en toen deed hij BF4 op PS4 aan.Uiteraard een duidelijk verschil (multiplayer) maar het wist mij grafisch totaal niet weg te blazen. Duidelijk een cross-gen game aan alle kanten. 60fps was dan wel super om te zien in BF. De campaign was wel heel nice qua graphics, vooral lighting.
Toen gingen we over naar Killzone SF en we zagen dat soort bos/berg level en damn..het viel mij en vrijwel iedereen die er was smerig tegen. Ik meen me te herinneren dat dit er mooier uit zag in videos, maar dit was bij lange na niet zo indrukwekkend. En ik ga voor gek verklaard worden, maar een online map deed mij gewoon aan een iets higher res Killzone 3 online map denken. Daarnaast vind ik ook effecten zoals vuur alles behalve indrukwekkend en ook water is mwahhhh. We zagen dit op een beamerscherm van 2,66 breed....dus in eerste instantie dacht ik dat het daar aan lag. Maar toen ik Ryse zag....was het duidelijk dat het niet aan het scherm lag. Maar daarover zo meer.
Zelfde verhaal met NFS Rivals, volop actie en vet hoor. Auto's heel nice maar verder zo overduidelijk een cross-gen game. Tuurlijk....ik speelde onlangs Hot Pursuit nog op de 360 en Rivals was uiteraard veeeeel crisper, maar het blaast me echt totaal niet weg. Wel ga ik hem halen in 2014, want hij lijkt me echt heel fun.
Warframe kan ik kort over zijn.....het deed me echt helemaal niets. Grafisch wel aardig...maar qua combat Mass Effect achtig maar gewoonweg niet boeiend genoeg vond ik.
DS4 controller een duidelijk grote verbetering tov van DS3. Je hebt echt een controller vast en is comfortabel. Persoonlijk blijf ik echter de X1 controller beter aan vinden voelen...meer 'premium' zeg maar. Het menu is uiteraard nicer dan PS3 en het is gewoon in orde eigenlijk. Simpeltjes, maar het doet zijn werk. Again...ik prefereer de tiles look van X1.
Toen ging de X1 aan en we gingen Ryse checken en we waren met zijn allemaal eens erover...dit waren echt zieke graphics. Aandacht aan kleine details, strak, geen gekke lelijke grafische foutjes, realistische gezichten, naar onze mening echte duidelijke next-gen graphics. En sure het is aardig recht toe, recht aan...maar ik kijk nu uit naar Ryse om hem te spelen in 2014. 900p he? Maar het oogde gewoon duidelijk mooier dan de 1080p game op PS4....boeie dus die 900p. Call me fanboy if you want....i dont care.
Dead Rising 3....tja....dat was flink schrikken. Uiteraard mooier dan DR2, maar dit vind ik grafisch niet next-gen ogen. Echter was die zieke hoeveelheid zombies wel vet. En tja..we kwamen net van Ryse.....nuff said.
Ben geen fighter fan maar Killer Instinct was echt heel vet. Ik vond in de stage van Glacius de regen fucking nice gedaan, maar hij is ook lekker snel. Kweenie of ik hem ga kopen wanneer ik de X1 haal, want ik weet niet hoe lang een fighter mij zal blijven boeien. Zeker niet wanneer er nu nog maar zes characters ofzo zijn.
De demo van Kinect Sports Rivals wist ons allen te verbazen. Het jetski gebeuren deed echt aan Waverace denken en holy shit deze game ziet er prachtig uit. Nooit een Kinect fan geweest...maar dit was bruut om te spelen omdat het gewoon accuraat en snel reageert. Fucking finally zeg MS, haha. Helaas had onze maat geen Forza 5, die had ik best graag willen zien.
Broer was vooral van plan eerst een PS4 te halen en daarna X1...maar na vandaag zei hij met volle overtuiging dat het 100% eerst een Xbox One gaat worden. En believe it or not...ook ik twijfelde flink, maar nee hoor...de One komt echt eerst.
Voice commands was helaas hit & miss en ging dus lang niet altijd even goed. Wanneer het werkt is het gaaf, maar toch. Misschien lag het ergens anders aan, want op UnionVGF lees ik er zeer veel positieve dingen over. I think i am done.
Klik om te vergroten...