1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Met Forza 5 werkt het ook prima. Gewoon nog ff auto tunen of een wat anders doen op je dashboard en je krijgt gewoon een berichtje als ie er een heeft.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Nou we zijn terug van een dag next-gen gamen bij een hele goede vriend van mij en mijn broer en er waren nog meer van onze vrienden daar.

PS4

Killzone SF
    BF4
    NFS Rivals
    Warframe

We kregen eerst BF4 op de X360 te zien en toen deed hij BF4 op PS4 aan.Uiteraard een duidelijk verschil (multiplayer) maar het wist mij grafisch totaal niet weg te blazen. Duidelijk een cross-gen game aan alle kanten. 60fps was dan wel super om te zien in BF. De campaign was wel heel nice qua graphics, vooral lighting.

Toen gingen we over naar Killzone SF en we zagen dat soort bos/berg level en damn..het viel mij en vrijwel iedereen die er was smerig tegen. Ik meen me te herinneren dat dit er mooier uit zag in videos, maar dit was bij lange na niet zo indrukwekkend. En ik ga voor gek verklaard worden, maar een online map deed mij gewoon aan een iets higher res Killzone 3 online map denken. Daarnaast vind ik ook effecten zoals vuur alles behalve indrukwekkend en ook water is mwahhhh. We zagen dit op een beamerscherm van 2,66 breed....dus in eerste instantie dacht ik dat het daar aan lag. Maar toen ik Ryse zag....was het duidelijk dat het niet aan het scherm lag. Maar daarover zo meer.

Zelfde verhaal met NFS Rivals, volop actie en vet hoor. Auto's heel nice maar verder zo overduidelijk een cross-gen game. Tuurlijk....ik speelde onlangs Hot Pursuit nog op de 360 en Rivals was uiteraard veeeeel crisper, maar het blaast me echt totaal niet weg. Wel ga ik hem halen in 2014, want hij lijkt me echt heel fun.

Warframe kan ik kort over zijn.....het deed me echt helemaal niets. Grafisch wel aardig...maar qua combat Mass Effect achtig maar gewoonweg niet boeiend genoeg vond ik.

DS4 controller een duidelijk grote verbetering tov van DS3. Je hebt echt een controller vast en is comfortabel. Persoonlijk blijf ik echter de X1 controller beter aan vinden voelen...meer 'premium' zeg maar. Het menu is uiteraard nicer dan PS3 en het is gewoon in orde eigenlijk. Simpeltjes, maar het doet zijn werk. Again...ik prefereer de tiles look van X1.

Toen ging de X1 aan en we gingen Ryse checken en we waren met zijn allemaal eens erover...dit waren echt zieke graphics. Aandacht aan kleine details, strak, geen gekke lelijke grafische foutjes, realistische gezichten, naar onze mening echte duidelijke next-gen graphics. En sure het is aardig recht toe, recht aan...maar ik kijk nu uit naar Ryse om hem te spelen in 2014. 900p he? Maar het oogde gewoon duidelijk mooier dan de 1080p game op PS4....boeie dus die 900p. Call me fanboy if you want....i dont care. :D

Dead Rising 3....tja....dat was flink schrikken. Uiteraard mooier dan DR2, maar dit vind ik grafisch niet next-gen ogen. Echter was die zieke hoeveelheid zombies wel vet. En tja..we kwamen net van Ryse.....nuff said.
    Ben geen fighter fan maar Killer Instinct was echt heel vet. Ik vond in de stage van Glacius de regen fucking nice gedaan, maar hij is ook lekker snel. Kweenie of ik hem ga kopen wanneer ik de X1 haal, want ik weet niet hoe lang een fighter mij zal blijven boeien. Zeker niet wanneer er nu nog maar zes characters ofzo zijn.

De demo van Kinect Sports Rivals wist ons allen te verbazen. Het jetski gebeuren deed echt aan Waverace denken en holy shit deze game ziet er prachtig uit. Nooit een Kinect fan geweest...maar dit was bruut om te spelen omdat het gewoon accuraat en snel reageert. Fucking finally zeg MS, haha. Helaas had onze maat geen Forza 5, die had ik best graag willen zien.

Broer was vooral van plan eerst een PS4 te halen en daarna X1...maar na vandaag zei hij met volle overtuiging dat het 100% eerst een Xbox One gaat worden. En believe it or not...ook ik twijfelde flink, maar nee hoor...de One komt echt eerst.

Voice commands was helaas hit & miss en ging dus lang niet altijd even goed. Wanneer het werkt is het gaaf, maar toch. Misschien lag het ergens anders aan, want op UnionVGF lees ik er zeer veel positieve dingen over. I think i am done. :)

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De popcorn staat klaar. :+

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
    Ik trap af..

Fanboy.

Laatst bewerkt: 15 dec 2013
  5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hey het is X1 vs PS4 hier en dat was mijn mening. Dizzeal widdit :D

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.006
    Maar waarom komt de One nou voor jou eerst?
    Voor Ryse?
    Serieus..? :+

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik kijk absoluut uit naar Ryse, vond hem echt tof....boeien dat anderen dat niet vinden. De One komt eerst omdat:

Ik meer met Xbox blijf houden
    De U.I. (maar dat is voor iedereen anders uiteraard)
    Controller (by far!!!!!)
    Ondanks dat ie grafisch niemand wegblaast, wil ik DR3 echt hebben want die shit is FUN!

Na het spelen van Titanfall en wetende dat hij in maart komt....One!
    Het is mogelijk dat Ryse later gaat vervelen maar dat was vandaag niet het geval. I ain't gonna lie ook...ik ben best een graphics hoer en ik kijk er echt naar uit om dit op mijn eigen beamerscherm te zien.

Geloof het of niet...maar vóór deze dag keek ik helemaal niet super uit naar een nieuwe console en er waren ook twijfels. Maar na vandaag kijk ik er heel erg naar uit om de One in mijn woonkamer te plaatsen. Het viel me ook wat mee met hoe groot het ding was, had hem heel groot en lomp verwacht. Beide zijn gewoon nice. Wel blijft PS4 mooier qua design vind ik.

En eerlijk gezegd begin ik ook uit te kijken naar Kinect Sports Rivals. De Jetski minigame werkt prima en als de rest ook zo accuraat werkt en fun is...gaat dat gewoon echt voor lol zorgen. Da fuck zeg...ik die iets goeds over Kinect zeg qua gaming.

8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.006
    Hmmmkay.
    Ieder z'n ding natuurlijk maar om nou een one te gaan halen voor de UI, Titanfall, Ryse en Rivals, waarvan de laatste 2 titels onder de middenmaat vallen en gaan vallen, nee.
    Ik zou toch even nog de kat uit de boom kijken als ik jou was.
    Zelfde met ps4, daar niet van.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
  10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik haal nu ook nog niets hoor,don't get me wrong. Eerst eens zien wat MS zegt over een mogelijke Q3 release in Nederland. Zo ja...dan ergens in februari of maart importeer ik hem en komt hij gewoon in maar uit, dan haal ik hem hier. :)

Maar na deze dag en dingen eindelijk zelf uitgetest te kunnen hebben is mijn beslissing crystal clear. Uiteindelijk gaat het toch echt om waar jij je het meest 'thuis' voelt en waar jij die paar honderd euros aan uit wil geven. Ik dig de One echt heel erg. De PS4 komt later in 2014 voor Infamous en andere exclusives. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik mij druk ga maken om BF4 in maart wanneer Titanfall er is. Één online shooter vind ik genoeg voor een tijdje en ik kijk flink uit naar die game.

11. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hahaha kabuto, jouw reactie vorlt echt heel erg MS aangestuurd aan. Geen aanval lid, want ik zie hier ook vaak genoeg juist het andere (Sony gerelateerd) terugkomen. Viel mij meer gewoon op. Ik vind het iig een mooie userreview om mee te kunnen nemen voor mezelf.

Ik denk gewoon dat deze gen dichter bij elkaar ligt en dat kleinere dingen de overweging zullen doen maken voor een console. Ik ben er zelf dan ook nog steeds niet uit, maar gelukkig voel ik ook niet de drang om dat nu al definitief te beslissen.

12. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Thank you! Kon het zelf niet beter verwoorden. ^^ Ik ben ook super blij met mijn One, niks valt tot nu toe tegen.

13. Olifunf

Olifunf Runnin on Acid

Leuk Bevonden:
    16
    Sorry maar echt een paar kortzichtige domme opmerking over de kinect. Tuurlijk gaat het niet je controller veranderen maar als extra toevoeging naast een controller in games kan het ontzettend bruut zijn (touchpad bij ps4 anyone?). Vele opties en nogmaals vele kunnen wij niet bedenken tot het uitgebracht wordt en je oooohw shit zegt dat is vet! Kan niet geloven dat microsoft de console 100 euro duurder maakt en hier verder niks groots mee gaat doen. Kortzichtige leute als jullie zeiden paar decennia geleden dat gamen met een of andere stickje niks zou worden... Twijfel zelf ook nog hard over welke console ik als eerste ga kopen. Snap gewoon niet dat discless gamen, kinect enz.. Meteen weer word uitgekost door het ''nu'' denken. People hate change i guess. Microsoft is van beide platforms het meest in de toekomst gaan kijken vind ik maar de consument straft dit af :mad:.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben gestopt met lezen toen je zei dat je de mp van BF4 op de PS4 niet mooi vond :+

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Je zou verwachten nu PSN een betaalde service is, dat alles ook goed en soepel werkt. Man man, wat een lag met Battlefield 4 en Call of Duty Ghosts, is gewoon echt om te janken. Merk toch echt wel dat Xbox Live stabieler werkt, heb daar amper tot geen gezeik.

16. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Heb nog geen lag ervaren bij Ghosts, enkel bij BF4 maar dat kwam omdat de server connectie 2/4 bars was wat je ook kunt zien. Bij FIFA ook nog geen lag gehad.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb kz sf en rivals online gespeeld, beiden liepen vlekkeloos. Rivals moet soms wel van host migreren.

@ kabuto: vergelijk je nu de graphics van Kz mp met Ryse sp?

18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Dit meen je niet? kut is Sony er weer een kwijtgeraakt aan MS, kan ik hem nog overtuigen?

Overigens goed verhaal lekker kort!:+

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Waarom blijven mensen verwachten dat BF4 je grafisch moet wegblazen? |:- 64man plus dat alles kapot kan is niet genoeg? Je zou door dat en de geweldige gameplay weggeblazen moeten worden. Of kijk je alleen naar de games? Want dan snap ik idd dat je Ryse zo geweldig vindt, is hij trouwens ook zolang je de controller niet aan raakt. Bij BF4 is dit juist anders om. Waar blijven mensen uberhaupt verwachten dat ze grafisch weggeblazen moeten worden :confused: Gameplay >>>>>>>> graphics, dat had ik ook van jou verwacht Kabuto.

Daarnaast heb ik een tijdje met beide controllers gespeeld en dat 'by far' is ABSOLUTE onzin. Zal altijd een mening blijven, maar de DS4 is zoveel beter geworden dan de DS3 terwijl ik juist de X360 een stuk fijner vind dan de X1 controller. An deze 4 zou de X360 nog steeds winnen, maar als ik naar nextgen kijk stoorde ik mij aan de bumpers op de X1 en was alles aan de DS4 gewoon goed. Tevens heeft die ook nog een touchpad waardoor de DS4 voor mij de duidelijk winnaar is. Blijft een mening natuurlijk, maar nogmaals 'by far' :emo:

20. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Prima verhaal, je mag best fan zijn van een bedrijf en daardoor een voorkeur hebben. Ik had zelf ook de eerste 3 jaar van de 360 generatie een voorkeur voor MS, en inmiddels weer helemaal terug naar het Sony kamp, daar voel ik mij veel beter bij, niks ergs aan om dat toe te geven.

Hoop dat je straks veel plezier hebt van je One!

Deel Deze Pagina