Het einde van het jaar, alle grote muziekwebsites posten altijd hun lijstje met favoriete albums. Ik ben wel benieuwd wat jullie favoriete album van 2013 was. Misschien kan iedereen er ook toelichting bij geven of tenminste het genre vermelden. Altijd een leuke manier om nieuwe albums te ontdekken.
Om af te trappen:
1. Disclosure | Settle - Fantastisch pop-meets-house(/garage) album. Ik denk dat iedereen inmiddels wel met de naam Disclosure bekend is. Dan nog niet eens te beginnen over het gigantische aantal vette remixes die zijn voortgekomen uit het originele album.
2. Daft Punk | RAM - Ik ben al jaren fan van Daft Punk en ik vind dit een fantastisch album.
3. Flume | Flume - Volgens mij valt dit album eerder onder 2012, maar de deluxe editie is dit jaar uitgekomen en ik zie het in best veel lijstjes terugkomen, dus ik noem hem ook lekker. Instrumentale hiphop / electronica.
4. Gesaffelstein | Aleph - Heerlijke 'duistere' electronica / techno(-ish) album.
5. Kanye West | Yeezus - Ik ben geen fan van rap en hiphop, maar voor Kanye West z'n muziek heb ik een zwak (tot hoever het nog rap / hiphop te noemen is).
6. Daniel Avery | Drone Logic - Electronica / tech house
7. Jon Hopkins | Immunity - Electronica / ambient
8. Bonobo | The North Borders - Trip-hop
9. Moderat | II - Electronica / IDM
10. Kastle | Kastle - Future Garage
Niet in m'n top 10, maar ik ben ook erg te spreken over de albums van Haim, Kavinsky, Arcade Fire, Camo & Krooked en Feed Me.
Nu jullie.
Laatst bewerkt: 21 dec 2013