1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste album 2013?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Heroic, 21 dec 2013.

  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het einde van het jaar, alle grote muziekwebsites posten altijd hun lijstje met favoriete albums. Ik ben wel benieuwd wat jullie favoriete album van 2013 was. Misschien kan iedereen er ook toelichting bij geven of tenminste het genre vermelden. Altijd een leuke manier om nieuwe albums te ontdekken.

    Om af te trappen:
    1. Disclosure | Settle - Fantastisch pop-meets-house(/garage) album. Ik denk dat iedereen inmiddels wel met de naam Disclosure bekend is. Dan nog niet eens te beginnen over het gigantische aantal vette remixes die zijn voortgekomen uit het originele album.
    2. Daft Punk | RAM - Ik ben al jaren fan van Daft Punk en ik vind dit een fantastisch album.
    3. Flume | Flume - Volgens mij valt dit album eerder onder 2012, maar de deluxe editie is dit jaar uitgekomen en ik zie het in best veel lijstjes terugkomen, dus ik noem hem ook lekker. Instrumentale hiphop / electronica.
    4. Gesaffelstein | Aleph - Heerlijke 'duistere' electronica / techno(-ish) album.
    5. Kanye West | Yeezus - Ik ben geen fan van rap en hiphop, maar voor Kanye West z'n muziek heb ik een zwak (tot hoever het nog rap / hiphop te noemen is).
    6. Daniel Avery | Drone Logic - Electronica / tech house
    7. Jon Hopkins | Immunity - Electronica / ambient
    8. Bonobo | The North Borders - Trip-hop
    9. Moderat | II - Electronica / IDM
    10. Kastle | Kastle - Future Garage

    Niet in m'n top 10, maar ik ben ook erg te spreken over de albums van Haim, Kavinsky, Arcade Fire, Camo & Krooked en Feed Me.

    Nu jullie. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2013
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hopkins en Avery _O_ Zal vanavond m'n top 10 even posten hier :)
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    1. Rob Zombie | Venomous rat regeneration vendor - Het album wat ik ver weg het meest beluisterd heb dit jaar, gewoon een heerlijk album
    2. Rotting Christ | Kata ton daimona eaytoy - Misschien wel het beste Rotting Christ album, daarnaast hebben ze heerlijke riffs
    3. Bring me the Horizon | Sempiternal - 1 van de weinige ''metalcore'' bands die ik nog luister, veel variatie en ze ontwikkelen zich ook met de jaren
    4. Turmion kätilöt | Technodiktator - Ben al enige tijd fan van deze industrial band en dit is ook weer genieten, met een technotintje
    5. Powerwolf | Preachers of the Night - Geweldige powermetal band met neogothice invloeden, aanrader!
    6. Katatonia | Dethroned & Uncrowned - Eigenlijk een uitgeklede versie van "Dead End Kings" maar wat een emotie, (zoals ze dat bij de Voice zeggen)
    7. Asking Alexandria | From Death to Destiny - Beetje een guilty pleasure, maar dit is gewoon wat je van de heren verwacht
    8. Chthonic - Bú-Tik - Niet hun beste werk, maar wel een geslaagd album
     
  4. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Hij is nog niet af maar hier:
    1. Fuck Buttons - Slow Focus (epische electronica)
    2. Yo La Tengo - Fade (ze flikken het weer, indie van de veteranen)
    3. Föllakzoid - II (Krautrock)
    4. Kurt Vile - Waking On A Pretty Daze (heerlijk laidback psychedelica)
    5. Foxygen - We Are the 21st Century Ambassadors of Peace & Magic (oldskool rock met een flink vleugje Velvet Underground)
    6. Deerhunter - Monomania (indie/psych)
    7. Toy - Join the Dots (Shoegaze/psych)
    8. David Bowie - The Next Day
    9. Beach Fossils - Clash The Truth (Indie)
    10. The Holydrug Couple - Noctuary (Tame Impala 2.0 maar dan uit Chile)
     
  5. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Dit kunnen de electronica fans ook wel waarderen denk ik:


    Spread the word want wat deze gasten doen is _O_
     
  6. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het album van (James) Holden kan je dan denk ik ook wel waarderen, ik vond hem best tof. Ryan Hemsworth heeft ook een album uitgebracht, maar die heb ik zelf nog niet geluisterd. :)
     
  7. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    1. Shining - One One One
    2. Ophidian - Between the Candle and the Star
    3. Fleshgod Apocalypse - Labyrinth
    4. De Jeugd van Tegenwoordig - "Ja Natúúrlijk!"
    5. Bad Religion - True North
    6. Placebo - Loud Like Love
    7. Control Human Delete - The Prime Mover
    8. Gorguts - Colored Sands
    9. Bring me the Horizon - Sempiternal
    10. De Staat - I_Con
     
  8. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Best wel weinig 'echt' albums van 2013 geluisterd. Moeilijk ook om een top 10 te maken.


    1. Safi & Spreej - Fase 2 - Zoals gezegd moeilijk om hét beste album neer te zetten, dus doe ik deze Vlaamse verrassing maar omdat ik hem waarschijnlijk het meest heb geluisterd.
    2. Macklemore & Ryan Lewis - The Heist - Echt heel awesome, goede mix van lyrics en toegankelijkheid.
    3. Daft Punk - Random Access Memories - Gigantische hype omheen, het album maakte dat niet waar maar desalniettemin vond ik hem goed met een aantal topnummers.
    4. Kanye West - Yeezus - Ik vind alles goed wat deze man aanraakt. #fanboy
    5. Flume - Flume - Ook een grote verrassing, electronische muziek grenzend aan hiphop.
    6. The Weeknd - Kiss Land - Echt heerlijke muziek, maar niet al te diepgaand.
    7. J. Cole - Born Sinner - Eigenlijk heel weinig mis mee, een typisch hiphop-album.
    8. Mr. Probz - The Treatment - Belachelijk lang naar uitgekeken, het maakte die verwachtingen uiteindelijk niet helemaal waar maar nog steeds een heel relaxed album wat echt voelt als een geheel.
    9. Chelsea Wolfe - Pain is Beauty - Beetje de vreemde eend in de bijt in mijn lijstje, maar ik werd aangetrokken tot de sterke, mystieke sfeer die dit album uitstraalt.
    10. Eminem - Marshall Mathers LP 2 - Grootste fout van dit album is eigenlijk de naam. Kijk daar langs en het is alsnog een prima album.


    Andere vermeldingen: Pusha T, Jeugd van Tegenwoordig

    Tegenvallers: Drake, Great Minds, Disclosure (kwam ook omdat ik het merendeel al had gehoord als single)
     
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Klopt, ik was Holden vergeten. Nice album! Hemsworth ken ik niet, ga 'm wel even checken :)

    Dit is m'n top 10, al zouden de nummers 2 t/m 10 ook allemaal door elkaar kunnen staan :)

    1. Run The Jewels - Run The Jewels
    2. A Wilhelm Scream - Partycrasher
    3. Queens of the Stone Age - …Like Clockwork
    4. Black Milk - No Poison No Paradise
    5. The Knife - Shaking the Habitual
    6. Jon Hopkins - Immunity
    7. Soilwork - The Living Infinite
    8. Bill Callahan - Dream River
    9. Ghostface Killah - Twelve Reasons to Die
    10. Iceage - You're Nothing

    Net niet: A Day to Remember, Arctic Monkeys en Danny Brown
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2013
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    1. Vampire Weekend | Modern Vampires of the City
    2. Charles Bradly | Victim of Love
    3. Woodkid | The Golden Age
    4. Daft Punk | Random Access Memories
    5. Empire of the Sun | Ice on the Dune
    6. Lorde | Pure Heroine
    7. Naked and Famous - In Rolling Waves
    8. Foals | Holy Fire
    9. Rudimental | Home
    10. Bastille | Bad Blood

    Disclosure - Settle moet ik nog checken. En nog wel meer denk ik. :+
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2013
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    RAM maakte de hype -naar mijn mening- juist wel waar! Ik snap niet dat RAM zo populair is, want het komt op mij over alsof Daft Punk schijt hadden aan de verwachtingen, hun imago en dat ze gewoon deden wat ze zelf wilden doen. Het is geen toegankelijk album, alles is lang, raar of experimenteel, maar voor wie het kan waarderen is het wel echt steengoed. Ga op de bank zitten, pak een boek en RAM luistert heerlijk weg op de achtergrond.
    Touch, Fragments of Time, Lose Yourself to Dance. _O_

    Ik ga (nog) geen top 10 maken, maar RAM staat met stipt op 1.

    Verdere albums die ik kon waarderen: Woodkid - the Golden Age, Arctic Monkeys - AM, de nieuwe Vampire Weekend, Arcade Fire - Reflektor. Eervolle vermelding gaat naar (idd Fiasco) Foals.


    Disclosure gooit ook hoge ogen bij de critics, maar ik snap het niet zo. Disclosure had wat EP's, een paar fantastische singles, maar het album kon mij niet zo bekoren. Ik vond het ergens zo achterhaald klinken. Misschien moet ik het toch maar weer eens proberen.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2013
  12. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig debuutalbum. Vrij toegankelijk maar toch een goede, eigen, redelijk unieke sound. Het is pop muziek in een house jasje, daarom is het denk ik zo laagdrempelig. Het album is lekker gevarieerd met veel gastzangers. Veel nummers luisteren lekker weg zowel op de bank als in een club(achtige) omgeving. Ik denk dat het vanwege deze factoren gewoon erg gewaardeerd wordt.

    Ik ben het overigens wel met je eens dat hun oudere platen beter zijn (My Intention Is War _O_ ). Misschien komt dat ook wel omdat Settle net iets commerciëler is.
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    RAM is een middelmatig zouteloos album en experimenteel is het zeker niet te noemen. Daft Punk heeft maar één meesterwerkje afgeleverd en dat was Alive 2007.
     
  14. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    1. Mr Propz - The Treatment
    2. Imagine Dragons - Night Visions
    3. Lorde - Pure Heroine
    4. Macklemore & Ryan Lewis - The Heist
    5. Fun. - Some Nights
    6. Arctic Monkeys - AM
    7. Paramore - Paramore
    8. Bastille - Bad Blood
    9. Patty Griffin - American Kid
    10. De Jeugd van Tegenwoordig - Ja, natuurlijk

    Grootste persoonlijke tegenvallers: Daft Punk en Justin Timberlake

    Edit: Hmmmm, top 40 hoer? Ja wel een beetje, Niet eens zo zeer omdat ik muziek wat geen top 40 is niet leuk vind maar meer omdat ik geen tijd en zin heb om ALLES te checken.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2013
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wuuuuuuut? Discovery? :mad:
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    The heist is uit 2012 ;)
     
  17. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Discovery was een goed album maar er staat ook zooi tussen die geniale tracks. Daardoor toch geen meesterwerkje.
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat dacht ik in 2001 ook, maar inmiddels ben ik ervan overtuigd dat juist de tweede helft van die plaat de betere helft is. Anyway, dat was 2001, nu is het 2013.

    Door deze thread heb ik vandaag ontdekt dat the Naked and Famous een nieuw album hebben uitgebracht. Ik kan niet geloven dat ik dat heb gemist! Tof. :)
    Thanks Fiasco!


    Over tegenvallers gesproken: Franz Ferdinand - Right Thoughts, Right Words, Right Actions. Hun derde album was verfrissend en gedurfd, terwijl ze met deze vierde weer op "safe" gingen spelen. Saai, dat is een goede samenvatting.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Arcade Fire was toch wel de grootste tegenvaller vond ik zelf.
    M'n lijstje komt er zo aan :+
     
  20. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    1. City and Colour - The Hurry and the Harm
    2. Midlake - Antiphon
    3. Arctic Monkeys - AM
    4. Christian Kjellvander - The Pitcher
    5. QOTSA - ...Like Clockwork
    6. EELS - Wonderful Glorious
    7. Volcano Choirs - Repave
    8. Woodkid - The Golden Age
    9. Johnny Cash - Life Unheard
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2013

Deel Deze Pagina