[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    O ik dacht dat je het over die stickeractie zelf had.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ach, dan staat hij ook weer even in de belangstelling :emo:

3. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hij is wel beter dan die clown rutte en acrobaat samsom. Al zou ik nooit op wilders stemmen.

Send with Tapatalk HD for Android

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wat dan? Is je uitkering niet hoog genoeg?

5. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik werk gewoon 40 uur in de week.

Maar kijk eens in de zorg hoe dat uitgeknepen wordt terwijl wij banken moeten redden. Pak eens die directeuren aan in de zorg en bankwezen. Ontneem hum bonussen van een ton. Zorg voor minder wachtgeld. Wij blijven maar geld geven aan europa terwijl de armoede hier stijgt.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    http://www.nrc.nl/nieuws/2013/11/26/dijsselbloem-bonussen-bij-banken-vanaf-2015-max-20-procent/
    http://www.bnr.nl/nieuws/beurs/134482-1312/dijsselbloem-voorkwam-grotere-bonus-oud-topman-sns-reaal

Het aapje van clown Rutte an acrobaat Samsom is bezig hoor. :)

Laatst bewerkt: 27 dec 2013
  7. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat wilt die, dat moet nog door de eerste en tweede kamer, en dan verhogen de banken gewoon de salarissen tot het bonustarief,en dan krijgen ze weer evenveel geld.

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    :emo:

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach en als er een andere regering is met andere mensen aan het roer. Dan zeiken we evenveel.

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Zwitserland stemde onlangs over het 12:1 initiatief (er zijn referenda ieder kwartaal). Dat hield in dat de topman van een bedrijf slechts 12 keer zo veel mag verdienen als de slechtst betaalde werknemer. In andere woorden, de topman verdient in een maand wat de kleine man in een jaar verdient.

Zo nobel en sociaal als dit voorstel klonk, zo hard werd het door het volk verworpen in het referendum. Tegenstanders lieten via een snelle berekening zien hoeveel belasting de Staat mis zou lopen door dit plafond. Ik vond dat reuze interessant, want in Nederland is het debat zo gepolariseerd dat je niemand nog durft te pleiten tegen een bonusbeperking. In Nederland wordt je automatisch weggezet als een graaier als je geld verdient, ongeacht wat je met je inkomen zou doen.

Moraal van deze post: men moet niet de illusie hebben dat het aanpakken van topinkomens plotseling al onze economische malaise oplost.

_O_ Dit dus.

De politicus is afhankelijk van de kiezer, maar de kiezer heeft alleen oor naar mooie verhalen over zijn eigen portemonnee. Geen wonder dat hij in de realiteit dus altijd ontevreden is met zijn volksvertegenwoordiging.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Soort van Balkenendenorm dus?
    Hebben wij dat nog steeds btw? Want volgens mij houdt niemand zich daaraan.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wat vind jij trouwens van dat idee van minimaal inkomen in Zwitserland Matrix? Ik hoop dat het wordt doorgevoerd, al wat het maar als experiment.

Oja en ik vind het sowieso niet de taak van de overheid om hoge inkomens te gaan beperken.

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ook niet in de vorm van belastingen?

14. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit zijn twee discussies:

1. Een minimumloon zoals wij dat kennen. Dat bestaat namelijk niet in Zwitserland.
    2. Een gegarandeerd minimuminkomen van de Staat: d.w.z, iedere burger krijgt 2500 Franc per maand van de regering.

Het eerste is een debat in een vergevorderd stadium.
    Echter, ik denk dat je het tweede bedoelt. :) Dit is nou typisch een creatief burgerinitiatief dat je hier veel ziet. Echter, het bevindt zich nog in een heel pril stadium zoals ik het begrijp. Je kunt je voorstellen dat zoiets gewoonweg niet kan, wettelijk gezien. Dit voorstel wordt nu dus onderzocht en zorgvuldig opgeschreven alvorens het ter stemming komt. Ik kan er nog niet echt een mening over geven, omdat de details te belangrijk zijn (hoe blijf je werken stimuleren? Wat schrap je om dit als alternatief voor te stellen?). Ik kan wel zeggen dat je van 2500CHF (2000 euro) nauwelijks kunt leven.

Hier is een interview: http://www.businessinsider.com/behind-the-swiss-unconditional-income-iniative-2013-10

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Er zijn wel wat onderzoeken (ik dacht onder meer een die in een dorp in Canada is uitgevoerd) met zo'n gegarandeerd basisinkomen. Dat bleek heel gunstig uit te pakken, maarja, dat was zeer kleinschalig t.o.v. een land en is natuurlijk op longitudinaal niveau niet testbaar.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja ik doelde inderdaad op dat 2e idee. Las daar al meer over op business insider. Daar was ook een columnist die beweerde dat een minimaal inkomen van 500 dollar voor iedere Amerikaan zou kunnen leiden tot minder overhead.

Ik vind het wel een interessant initiatief, ook omdat ik zie dat 40 urige werkweken op den duur niet meer massaal te realiseren zijn.

17. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er moet hier gewoon een bindend referendum komen over Europa. Blijven we erin of eruit? Ik zeg eruit,ons land gaat helemaal naar de knoppen, doorwerken tot je 67ste, 1x gewassen worden per week ik een verzorgingstehuis, en dan een directeur die een paar ton verdien.

En allemaal nog even de portomonee trekken voot europa.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je vergeet alleen hoe belangrijk de export is voor ons land.
    Daarom ben ik nooit echt van referendums omdat veel mensen dan gaan stemmen op gevoel en niet echt erin verdiepen dan op wat nou echt goed is.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    En dit zal allemaal verbeterd zijn wanneer we de samenwerking met de EU stoppen? Dit heeft helemaal niks met elkaar te maken.

20. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik heb zelden iets gelezen wat zo ongenuanceerd is als deze post.

Deel Deze Pagina