Ik gebruik zelf deze addon voor Firefox:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/video-downloadhelper/
Zoiets?? (ik had beloofd eens naar Erasmus' rondje te kijken). Kort samengevat zou ik aanraden om iets gewáágder te rijden, daarmee bedoel ik later remmen en iets meer de randen van de baan opzoeken (aan de binnenkant, maar óók aan de buitenkant). Met dat laatste geef je jezelf eigenlijk alleen maar méér ruimte, en kun je veel makkelijker met hoge(re) snelheid door de bochten dan wanneer je die meters laat liggen. Je zult waarschijnlijk wat sneller een muurtje raken misschien (sterker nog: ik weet ZEKER dat ik zoals ik rijd vaker een muurtje raak dan jij Erasmus, láng niet al m'n rondje gaan goed hoor, maar het is de snelste die telt bij Rivals!) omdat je er wat dichter op rijdt, maar het rijdt ook juist veel relaxter omdat je de auto de kans geeft om een beetje te rollen, laat m dat extra metertje maar pakken en eventueel een muurtje schampen, liever dat dan dat de auto wegslipt omdat ik de bocht te krap en krampachtig neem
Onderstaande opmerkingen zjin goedbedoeld, en helpen misschien niet alleen Erasmus, maar iedereen een stapje vooruit. Ze staan soms welicht een beetje in de gebiedende wijs, maar je kunt voor elke zin 'Beste Erasmus, wellicht zou je kunnen overwegen om de volgende keer wanneer je deze bocht rijdt.." plaatsen als dat je ding is
[yt]e67uRRBxVKs[/yt]
Hell cnr:
Álle ruimte benutten; Buiten-binnen-buiten!
Griffins bend:
Idem. Merk op dat ik bij het aanremmen nét niet in het zand rijd en de twee laatste bordjes haast uit de grond rijd. Jij (ik richt m maar direct naar Erasmus) hebt nog een half metertje over. Je apex is prima, de exit te langzaam (je auto is in staat om met minder dan de maximale ruimte bij de exit de bocht te halen: lees je komt er te langzaam uit (je gaat er te langzaam in?). De mijne schampt er zo ongeveer het muurtje.
Je kunt ook later (en harder) remmen. Ik rem volgens mij als m'n neus vlak voor het zwarte bord aan de rechterkant is, jij (schat iK) twee autolengtes eerder. Bij de bocht aangekomen ben je dus meer snelheid kwijt dan ik, waardoor je meters overhoudt aan de buitenkant van de bocht.
BP Cutting:
Best OK, alleen langer binnenblijven. Dan kom je meer naar links uit voor je volgende bocht, en kun je ook eerder met een recht stuur volgas accelereren richting bocht 3(170). Met jou lijn dwing je je om dat hele rechte stukje te gebruiken om de auto nog goed te zetten voor de volgende bocht, waardoor je niet makkelijk volgas eruit kunt.
Bocht 3
Opzich mooi de binnenkant geraakt op de apex, maar omdat je ietwat kut aankwam geen ruimte bij de exit (lichte botsing). Het tweede deel van die bochtwas prima, had misschien iets sneller gekund bij een betere exit uit de vorige, maar wat er niet is dat is er niet. Kun je bij het tweede deel van die bocht weinig meer aan doen
Bocht 4: (1:05 bij Erasmus)
Zie opmerking Griffins Bend: Buiten-binnen-buiten, de ruimte benutten, dan wordt de bocht vlakker en kun je er harder door. Vergelijk met 'mijn' bocht.
Bocht 5(?) 1:13
Niet/nauwelijks remmen!! Voorzichtig het gas erop houden. Bij remmen of inhouden wordt de achterkant lichter (gewichtsverplaatsing). Dit in combinatie met daling maakt de auto instabiel. Voorzichtig gas blijven geven en hij blijft beter in het spoor. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar werkt écht! (mooi meegenomen dat je met gasgeven ook nog eens snéller gaat, en je met remmen langzamer gaat).
The dipper:
Mooi doorheen geloodst!
Na The Dipper (1:24-1:35)
Sneller!!! Gassss
Scherpe naar links, richtnig rechte stuk: (1:40)
Zelfverzekerd sturen en remmen. Nu remde én stuurde je eigenlijk twee keer, en wat ruitme laten liggen bij de apex en exit.
Volgas-knik naar rechts (2:06)
Zoals gezegd: VOLGAS!
Caltex-Chase
Vanuit de buitenkant (rechts) erin, ipv midden op de baan.
EDIT:
Ik wil jullie niet de indruk geven dat mijn rondje nu zo heilig of geweldig is hoor! Een snelle blik op del Leaderboards zegt genoeg!! Het kan nog 3,5 seconden sneller! Filmpje is simpelweg een vergelijking om het verschil tussen een aardige ronde en een heel aardige ronde te illustreren.
Laatst bewerkt: 10 jan 2014