1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Rivals Challenge 2014

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 15 dec 2013.

  1. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    De denkbeeldige magische grens van 2:30 doorbroken! En er zit nog wat rek in. Of het genoeg is om onder de 2:29.5xx te rijden.....? Nog 3 dagen te gaan.
     
  2. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Mooie tijd hoor.

    Ok, ik zal ff mijn rondje posten.
    Feedback is van harte welkom. Alhoewel ik van het weekend niet heel veel tijd meer heb, wil ik wel weten waar ik nou zo ontzettend de mist in ga.

    Ik zie bijvoorbeeld zelf wel dat de eerste bochten niet goed zijn en dat de laatste bocht naar het laatste lange stuk niet ideaal is en ik daar minder snelheid heb dan Novacain. Het schakelen zal niet perfect zijn, maar ik verlies op dat lange stuk volgens mij gewoon 2 seconde.

    Is het nou echt een kwestie van de bochten scherper nemen, of zit ik langdurig in een verkeerde versnelling? Als ik het rondje van Tender kijk dan lijkt hij af en toe maar heel licht te remmen, maar ik houd op een één of andere manier die auto niet in bedwang als ik met zijn snelheden de bochten instuur.

    Be nice to me. Het lijkt me wel leuk als ik daadwerkelijk beter wordt.

    Oh btw. Upload Studio --> Skydrive --> Youtube werkt perfect, maar geeft niet de beste kwaliteit.


     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
  3. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Ik weet waar het bij ons mis gaat kerel.
    Wij zijn géén goden, robots of aliëns.
    Ik heb ook altijd het gevoel dat ik wel aardig rij, vere van perfect, maar wel aardig. Als ik dan zie hoe sommige over een baan knallen, pfoe hé, bij die snelheden ram ik overal tegen aan of schiet ik elke bocht er langs.
    Ik heb me er na +-15 jaar race games spelen er bij neer gelegd dat ik nooit de skills haal die sommige hebben. Ik weet wel dat je steeds beter word als je er maar genoeg (en dan bedoel ik heeeel veel) tijd in steekt. Echter bij de echte top horen (top 100 leaderboards) is niet voor iedereen weggelegd, dit haal je niet met alléén maar tijd er in stoppen.


    Sent from Bathurst driving A Holden.
     
  4. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik zou beginnen met de ABS en TCS uit te zetten en daar aan te wennen.
    In de 2e bocht schakel je terug naar z'n 2 en zoals je hoort vol in de toeren en schakelt je TCS in. Hiermee lever je heel veel in met het uitkomen van de bocht. Daar in ze 3 laten ;)

    De bocht voordat je zachtje het muurtje raak kan je ook quickshiften voordat je boven bent dan breekt de auto niet zo snel uit.

    En naar beneden kan je een heel stuk over de curbs zonder dat je dirty rijdt. Beter uit te komen bij de volgende bocht.

    De flauwe bocht na het rechte stuk kan je volgas nemen. Daarna vol in de ankers en terug schakelen (afremmen op de motor) zonder dat alles blokkeert. Vergt enige oefening

    Ik merk dat ik heuvel op aardig mee kan komen met tender maar bergaf moet ik het afleggen.
     
  5. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik kom bocht 2 erg langzaam uit als ik hem in z'n 3 laat staan.
    Bij de flauwe bocht na het laatste rechte stuk moet ik ff liften om hem te halen in z'n 4. Ook gaat hij daar na de bocht erg zwabberen.


    Sent from Bathurst driving A Holden.
     
  6. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    In bocht 2 moet je hem in zn 3 laten rollen. Dan ga je beter door de bocht heen dan in zn 2. Ik kom dan met gemak boven de 130km/u langs dat inhammetje links ná bocht 3. De bocht erop laat ik vóór het knikje gas los, pas na het knikje remmen, terug naar 2 en dan met licht gas erop door die scherpe knik heen.

    En inderdaad, lange rechte stuk vol gas blijven nemen in die knik. Kort daarna goed afremmen en laten glijden door de bocht naar links en zodra het kan gas erop.
     
  7. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik zal bocht 2 eens in z'n 3 proberen. Bocht 4 (die scherpe knik) neem ik in z'n 1 maar dan zit je meteen na de bocht in d'r begrenzer, die zal ik eens in z'n 2 proberen en hopen dat ik daar voldoende snelheid kan houden zodat hij niet van onderuit moet trekken want dan verlies ik een hoop snelheid.
    De bochten boven in het hooge stuk ( 2x links) zijn ook pittig, ik merk dat als je daar met half gas door gaat dat het beter gaat dan dat je remt en dan het gas erop knalt.


    Sent from Bathurst driving A Holden.
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Gas los is altijd stabieler dan remmen. Als je remt verplaats veel gewicht naar de voorbanden waar je dan meer grip hebt. Maar daardoor krijg je automatisch minder grip achter waar door je in de bocht wat kan glijden aan de achterkant. Remmen voor een bocht en dan laten rollen in de bocht is altijd het stabielste, maar in een dubbele bocht niet altijd mogelijk.
     
  9. Bassio

    Bassio Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    6
    Het is vooral heel veel rijden en de bochten steeds beter aan leren voelen. Op een gegeven moment merk je precies waar je b.v. niet op moet schakelen van 2 naar 3 omdat je dan mega veel wielspin krijgt. Daarom is het goed en leerzaam om STM en TCS uit te zetten. Dan leer je exact het gedrag van de auto in combinatie met de baan.

    Ik merk dat ik echt heel lang moet spelen om een snelle tijd neer te zetten. Zeker op bathurst moet ik er echt in komen. Gisteren 40 rondjes gereden voordat ik er echt weer lekker inzat. Uiteindelijk een 2.27.0xx gereden... :)
     
  10. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Op Bathurst heb je door de hoogte verschillen zoiezo heel veel verplaatsing van het gewicht van de auto wat hem vaak onstabiel en lastig controleerbaar maakt. Maar het is wel een leuke baan.


    Sent from Bathurst driving A Holden.
     
  11. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Allemaal bedankt voor jullie feedback. De assists blijft natuurlijk een lastig punt. Zonder assists is natuurlijk beter, maar voordat novacain mijn rivaal was was surrealistic mijn rival en die reed met meer assists ook 4 seconde sneller.
    Ik verwacht ook geen toptijd, maar als ik iets structureel fout doe wil ik dat wel verbeteren. Ik game ook al wel weer een paar jaartjes en racegames heb ik altijd wel leuk gevonden, maar het is eigenlijk voor het eerst dat ik me er wat meer in verdiep.

    Hopelijk kan ik voor zondagavond nog ff spelen.
     
  12. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Hoe kan ik nou een clip van iemand die is geupload via upload studio zelf downloaden? Ik wil namelijk een verrgelijk maken zoals tender dat eerder deed met icedfire...
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik gebruik zelf deze addon voor Firefox:
    https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/video-downloadhelper/
    Zoiets?? (ik had beloofd eens naar Erasmus' rondje te kijken). Kort samengevat zou ik aanraden om iets gewáágder te rijden, daarmee bedoel ik later remmen en iets meer de randen van de baan opzoeken (aan de binnenkant, maar óók aan de buitenkant). Met dat laatste geef je jezelf eigenlijk alleen maar méér ruimte, en kun je veel makkelijker met hoge(re) snelheid door de bochten dan wanneer je die meters laat liggen. Je zult waarschijnlijk wat sneller een muurtje raken misschien (sterker nog: ik weet ZEKER dat ik zoals ik rijd vaker een muurtje raak dan jij Erasmus, láng niet al m'n rondje gaan goed hoor, maar het is de snelste die telt bij Rivals!) omdat je er wat dichter op rijdt, maar het rijdt ook juist veel relaxter omdat je de auto de kans geeft om een beetje te rollen, laat m dat extra metertje maar pakken en eventueel een muurtje schampen, liever dat dan dat de auto wegslipt omdat ik de bocht te krap en krampachtig neem :)

    Onderstaande opmerkingen zjin goedbedoeld, en helpen misschien niet alleen Erasmus, maar iedereen een stapje vooruit. Ze staan soms welicht een beetje in de gebiedende wijs, maar je kunt voor elke zin 'Beste Erasmus, wellicht zou je kunnen overwegen om de volgende keer wanneer je deze bocht rijdt.." plaatsen als dat je ding is;)
    [yt]e67uRRBxVKs[/yt]
    [​IMG]
    Hell cnr:
    Álle ruimte benutten; Buiten-binnen-buiten!
    Griffins bend:
    Idem. Merk op dat ik bij het aanremmen nét niet in het zand rijd en de twee laatste bordjes haast uit de grond rijd. Jij (ik richt m maar direct naar Erasmus) hebt nog een half metertje over. Je apex is prima, de exit te langzaam (je auto is in staat om met minder dan de maximale ruimte bij de exit de bocht te halen: lees je komt er te langzaam uit (je gaat er te langzaam in?). De mijne schampt er zo ongeveer het muurtje.
    Je kunt ook later (en harder) remmen. Ik rem volgens mij als m'n neus vlak voor het zwarte bord aan de rechterkant is, jij (schat iK) twee autolengtes eerder. Bij de bocht aangekomen ben je dus meer snelheid kwijt dan ik, waardoor je meters overhoudt aan de buitenkant van de bocht.
    BP Cutting:
    Best OK, alleen langer binnenblijven. Dan kom je meer naar links uit voor je volgende bocht, en kun je ook eerder met een recht stuur volgas accelereren richting bocht 3(170). Met jou lijn dwing je je om dat hele rechte stukje te gebruiken om de auto nog goed te zetten voor de volgende bocht, waardoor je niet makkelijk volgas eruit kunt.
    Bocht 3
    Opzich mooi de binnenkant geraakt op de apex, maar omdat je ietwat kut aankwam geen ruimte bij de exit (lichte botsing). Het tweede deel van die bochtwas prima, had misschien iets sneller gekund bij een betere exit uit de vorige, maar wat er niet is dat is er niet. Kun je bij het tweede deel van die bocht weinig meer aan doen :)
    Bocht 4: (1:05 bij Erasmus)
    Zie opmerking Griffins Bend: Buiten-binnen-buiten, de ruimte benutten, dan wordt de bocht vlakker en kun je er harder door. Vergelijk met 'mijn' bocht.
    Bocht 5(?) 1:13
    Niet/nauwelijks remmen!! Voorzichtig het gas erop houden. Bij remmen of inhouden wordt de achterkant lichter (gewichtsverplaatsing). Dit in combinatie met daling maakt de auto instabiel. Voorzichtig gas blijven geven en hij blijft beter in het spoor. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar werkt écht! (mooi meegenomen dat je met gasgeven ook nog eens snéller gaat, en je met remmen langzamer gaat).
    The dipper:
    Mooi doorheen geloodst!
    Na The Dipper (1:24-1:35)
    Sneller!!! Gassss
    Scherpe naar links, richtnig rechte stuk: (1:40)
    Zelfverzekerd sturen en remmen. Nu remde én stuurde je eigenlijk twee keer, en wat ruitme laten liggen bij de apex en exit.
    Volgas-knik naar rechts (2:06)
    Zoals gezegd: VOLGAS!
    Caltex-Chase
    Vanuit de buitenkant (rechts) erin, ipv midden op de baan.

    EDIT:
    Ik wil jullie niet de indruk geven dat mijn rondje nu zo heilig of geweldig is hoor! Een snelle blik op del Leaderboards zegt genoeg!! Het kan nog 3,5 seconden sneller! Filmpje is simpelweg een vergelijking om het verschil tussen een aardige ronde en een heel aardige ronde te illustreren.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
  14. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Mooi filmpje. Bedankt voor de moeite. Ik denk dat ik elke bocht in mijn ronde wel eens beter genomen heb, maar dan ging ik ergens anders de mist in. Toch lijkt het alsof ik veel harder moet remmen om een bocht te halen, zoals bijvoorbeeld dat bochtje na dat lange rechte stuk. Ik heb dat knikje vaak genoeg vol gas genomen,maar dan haalde ik die bocht simpelweg niet.


    Wel tof zulke filmpjes, hopelijk zie ik bij jou volgende keer ook je versnellingen. Dat maakt het misschien nog duidelijker. (alhoewel dit ook al duidelijk is aangezien elke bocht strakker wordt genomen door jou).
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
  15. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Potdikkie, ik had gehoopt dat ik genoeg had voor de 2e plek. Nou ja, dan moet ik de volgende keer maar wat harder rijden :+
     
  16. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Hahaha Tender, ik zie net je filmpje op YT van 'FM5 never A dull moment.'
    Geweldig!
    Erg goede tips hierboven trouwens.

    Sent from Bathurst driving A Holden.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2014
  17. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  19. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Ben je de hele nacht door gegaan? :p


    Sent from Bathurst driving A Holden.
     
  20. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Yep, half 1 gestart, 4 uur gestopt! :lol:

    Ik reed al heel snel een 2:27.2xx met een kapot motorblok. Zag na de finishlijn dat hij op 5% stond. Ik kon dus gewoon sneller maar dat lukte niet. Heel ff gestopt tussendoor en toen weer opnieuw geprobeerd en voila.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2014

Deel Deze Pagina