[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is ook een beetje mijn twijfel. Het staat inderdaad leuk, aan de andere kant heeft een boek meer waarde als het door anderen wordt genoten dan dat ie mooi staat te zijn in een boekenkast :)

Maar goed ik koop ook zelden 'mooie' boeken, het gaat mij puur om de inhoud. Er zijn trouwens wel uitzonderingen zoals deze:

http://www.bol.com/nl/p/a-short-history-of-nearly-everything/1001004002601144/

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Daar heb ik dan weer de pocketversie van. :+

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Als een ander het wilt lezen leen ik het graag uit (met de standaard bedreigingen van moord mocht er een vouw in komen), maar weg geven? Nee.
    En als je het weggeeft staat ie waarschijnlijk mooi te wezen bij iemand anders in de kast, dan heb ik het liever dat ie bij mij staat. :+

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar wat nou als je een te volle boekenkast hebt. :+

Ik vind het ook altijd lastig, in principe heb ik de boeken in mijn kast gekocht om mooi te staan wezen, ik leen ze dus sowieso niet uit aangezien ik niet tegen gekreukte kaften kan. ;)
    Ik heb weleens boeken verkocht maar dat is echt nauwelijks te doen. Op een site als Marktplaats krijg je er misschien 3/4 euro voor, en bij een boekenzaak als Polare (de slegte) zelfs nog minder.

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Niemand durft meer van mij te lenen, haha. :+ Allemaal bang dat ze eventueel vouwen, kreukels of vlekken gaan maken. :D
    Mooi zo!

6. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Snap die sentimenten nooit... Wat is er nu mooier dan een verweerd en gelezen boek waarvan meerdere mensen genoten hebben? Ik leen vrijwel al mijn boeken uit aan vrienden en familie en zolang ze leesbaar terugkomen ben ik gelukkig :p Het gaat mij puur om de inhoud. Natuurlijk vind ook ik het leuk om een mooie verzameling te hebben maar er is imo niets mooier dan deze te delen met anderen. Zorgt ook altijd voor leuke gesprekken/whats appjes etc.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ah toch iemand die mij snapt :) Wat dat betreft is uitlenen idd leuker omdat je dan voorkomt dat het boek bij iemand anders loopt te verstoffen in de kast.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik snap niet dat mensen graag een verweerd boek hebben. :+ Je betaald voor die dingen, dan ga je ze toch niet laten verkreukelen etc. Beetje zuinig op je spullen zijn is niet meer dan normaal.
    Vergeeld, dat is wel mooi. Teken van ouderdom.

Ik heb dus geen problemen met uitlenen, maar wel met mensen die er niet netjes mee omgaan.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Natuurlijk moet je er niet expres slecht mee omgaan, maar het blijven gebruiksvoorwerpen. Een mooie oude houten vloer vind ik ook mooier dan een nieuwe laminaatvloer :)

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Yup. Maar in vloeren komen geen vouwen en ezelsoren. :+

11. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Tsja.. Dulle is ook wel een beetje autistisch qua boeken betreft, mensen mogen prima van me lenen zolang ik het boek maar terugkrijg. Om alles voor jezelf te houden is ook weer zoiets. Een leuke boekenkast is leuk, maar leuker als anderen er ook uit kunnen lezen...

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    En bedankt... Zuinig zijn is autistisch?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat lijkt me ook weer wat overdreven idd 8)

In vloeren komen geen ezelsoren maar wel butsen, krassen, beschadigingen, slijtplekken etc ;)

Maar goed, het begint een beetje een vreemde discussie te worden geloof ik :+

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Is weer eens wat anders dan een Murakami discussie. :+
    Het vreemde is dat ik heel erg van verweerde, oude en versleten dingen kan houden. Maar bij boeken is het enige gebruiks- en ouderdomsverschijnsel wat ik wil zien vergeling van de pagina's. :p

Al snap ik jullie ook wel! En nogmaals, hoe meer mensen boeken lezen hoe beter dus uitlenen doe ik graag... Al zijn er sowieso weinig mensen in mijn omgeving die dezelfde boeken als mij lezen. Ze gaan altijd voor de bestsellers. Ook prima, maar die boeken ga je niet bij mij vinden! Niet mijn ding.

edit: Het hout van die trap mag van mij wel een tikkeltje donkerder zijn. :+ Vind ik wat mooier.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik neem de opmerking over de kleur van de trap zeker mee! Dunno wat ik er mee ga doen :+

Ik heb eigenlijk geen flauw idee of ik wel of geen best-sellers lees. Ik loop meestal tegen boeken aan. '1984' stond nog in de kast, 'Zen en de kunst van het motoronderhoud' gekregen van een collega en Murakami heb ik twee boeken van gekregen op mijn verjaardag.

Ik lees sowieso maar iets van 5 a 6 boeken per jaar. Dat is wel buiten de vakantie om want in de vakantie lees ik meestal ook nog wel een paar. Iaw ik zal nooit 'bij zijn' mbt de boeken die ik nog wil lezen en hoef dus ook weinig moeite te doen om boeken te vinden die ik nog wil lezen. Laat staan dat ik er bij stil sta of het wel of geen best-seller is.

Overigens ben ik nu begonnen aan 'Ready Player One'. Net de eerste 20 blz's er op zitten. The Matrix meest Willy Wonka staat er op de cover, vooralsnog een terechte omschrijving. Daarnaast heeft het boek allemaal toffe verwijzingen naar de jaren 80 en gaming (Atari 2600)

https://www.goodreads.com/book/show/9969571-ready-player-one?from_search=true

Lezen jullie boeken in het Nederlands of in het Engels (als het een Engels boek is)? Tot nu toe las ik elk Engels boek ook in het Engels maar sinds dat ik een start heb gemaakt in Trainspotting ga ik toch zo nu en dan over op een vertaling :+

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Zuinig zijn niet, maar je kunt ook overdrijven, volgens mij begin je al te krijsen als er ene minikrasje op je boek zit? Maar no offence verder, ieder zijn ding, mij maakt het allemaal niet zoveel uit.

@Kevf: Ik lees eigenlijk alle boeken in het Engels als ze in het Engels te verkrijgen zijn. Verbreed ik mijn vocabulaire nog een beetje en leest soms wat makkelijker en is veel vaker goedkoper :)

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Straks ga je nog zeggen dat je gelooft dat ik serieus dreig met moord als er een vouw in komt? Kom op zeg.
    En daarnaast zijn zo een opmerkingen gewoon nooit nodig.

Fantasy: Nederlands.
    Sci Fi: Engels

De rest: waar ik zin in heb. Let ik verder niet echt op.

Laatst bewerkt: 13 jan 2014
  18. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Over vergeelde boeken gesproken in Dublin afgelopen weekend ''Library of Book of Kells'' bezocht en nog een andere oude bibliotheek. Oude vergeelde boeken heel mooi maar wanneer onleesbaar en met een sterke aroma, dat is toch een beetje teveel van het goede en veruit zonde om die boeken zo versleten te zien.

Edit even snel een foto ervan:

En lees bijna alles in Engels

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Waardoor vergelen boeken eigenlijk? :+ Ik heb 1 boek wat al flink geel is, maar dat is dan ook echt de enige. Geen idee waardoor het komt, en het was al vrij snel na aankoop. Boeken uit dezelfde serie/ van dezelfde uitgever hebben het ook niet. Apart. :p

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die oude versleten, beduimelde boeken er ontzettend gaaf uitzien, maar als ik nu een nieuw boek koop wil ik dat hij er gewoon netjes uit blijft zien. Misschien ligt dat ook wel aan het soort boek, maar goed. Blijkbaar ben ik dan ook autistisch. :+

Ik lees zelf het liefst Nederlands, hoewel ik totaal geen moeite heb met Engels. Ik merk wel af en toe als ik een Engels boek lees, dat ik er niet helemaal voor in de stemming ben en ik denk dat als ik het boek in het Nederlands zou lezen ik er eerder in zou beginnen. Maar het ligt er maar net aan.

Wauw @foto, ik vind dat er dus altijd zo geweldig uit zien. Om te lezen zijn die oude boeken natuurlijk gewoon drama, maar om ze zo verzameld in kasten te zien. :)

Deel Deze Pagina