Performanceverschil hangt een beetje van de engine af, ik mag altijd graag van die analyses lezen van DF en er zijn nogal wat verschillende manieren om je uiteindelijke fps te bepalen. Ik snap die verhalen over extrapoleren en flippen van framebuffers en al die andere technische termen maar half maar ben wel weer benieuwd wat DF er van zegt als ze nog een in-depth analyse gaan doen. Je zou vermoeden dat het een kwestie zou kunnen zijn van op de PS4 wel makkelijk kunnen opschalen en op de X1 als je datzelfde wil doen je een workaround moet bouwen die gebruik maakt van die ESRAM buffer.. maar daar zal DF vast nog wel een artikeltje over schrijven als het verschil echt groot blijkt te zijn.
Denk dat ze er wel een artikel aan gaan wijden om ook even de vergelijking met de PC versie van vorig jaar te doen, daar is het wel een geschikte game voor natuurlijk
Ik zou het trouwens niet de heilige graal willen noemen, maar eerder de verwachte standaard voor deze generatie Het was ons eigenlijk vorige gen al een beetje voorgespiegeld maar bleek totaal niet haalbaar, ben wel benieuwd hoe dat deze gen gaat.
En de verwachte standaard is dan wel een locked 60 frames, niet een variabele framerate zoals hier (en zoals bij de meeste games in de vorige gen die zogenaamd 60fps waren het geval was)
locked 60fps zou wat mij betreft voor shooters en racegames en eigenlijk alles wat geen enorme open world game is de standaard moeten zijn. Speelt gewoon lekkerder. Graphics op 60fps en alle onderliggende simulaties op een veelvoud van 60
BF4 op de PS4 is ook variabel tot 60fps en ondanks dat het niet locked is speelt het toch al veel lekkerder dan BF4 op de 360/PS3. Maar echt hard 60fp is het niet want je voelt het nog altijd her en der inkakken.
geen enkele game maker gaat verschillen benoemen. Zij willen natuurlijk alleen maar zoveel mogelijk verkopen dus dan praat je alleen over verbeteringen en hypehypehype
Denk dat je voor dat laatste niet bang hoeft te zijn, hoe het er over een poosje op voor staat qua performance op de verschillende platformen ze zullen nooit onder de 30fps gaan mikken voor het zwakste platform dus in het ergste geval krijg je op het sterkere platform lekker hoge framerates
Laatst bewerkt: 23 jan 2014