1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Chivalry: Deadliest Warrior. Awesome game. De taunts in die game. _O_

Laatst bewerkt: 22 jan 2014
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Hybrid: geen geluid hier. Wat is het voor filmpje?

De site rocketchainsaw.com heeft een behoorlijk groot nieuwtje mbt Tomb Raider:

Dat is niet het minste verschil :eek:

http://www.rocketchainsaw.com.au/ex...finitive-edition-ps4xone-framerates-revealed/

Wellicht toch de ps4 versie halen.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ken rocket chainsaw niet maar hoop dat die 60fps waar is, maakt t weer net even wat mooier/speelbaarder

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    'Net' is wel een beetje een understatement niet? Voor veel mensen is 60fps de heilige graal (niet voor mij overigens). Het performanceverschil wat je hier voor nodig hebt is iig behoorlijk groot lijkt me.

5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Vraag me dan af waarom je als maker zijnde dit zolang stil houdt? voor de verkopen?
    Uiteraard ben ik wel blij dat het 60 fps is, maar of ik de game ga halen?

Overigens blijven er toch behoorlijke verschillen in de X1 en PS4 bij de games, zoals ik al eerder zei hoop ik niet dat de PS4versie van games in de toekomst geremd wordt.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Performanceverschil hangt een beetje van de engine af, ik mag altijd graag van die analyses lezen van DF en er zijn nogal wat verschillende manieren om je uiteindelijke fps te bepalen. Ik snap die verhalen over extrapoleren en flippen van framebuffers en al die andere technische termen maar half maar ben wel weer benieuwd wat DF er van zegt als ze nog een in-depth analyse gaan doen. Je zou vermoeden dat het een kwestie zou kunnen zijn van op de PS4 wel makkelijk kunnen opschalen en op de X1 als je datzelfde wil doen je een workaround moet bouwen die gebruik maakt van die ESRAM buffer.. maar daar zal DF vast nog wel een artikeltje over schrijven als het verschil echt groot blijkt te zijn.

Denk dat ze er wel een artikel aan gaan wijden om ook even de vergelijking met de PC versie van vorig jaar te doen, daar is het wel een geschikte game voor natuurlijk

Ik zou het trouwens niet de heilige graal willen noemen, maar eerder de verwachte standaard voor deze generatie :+ Het was ons eigenlijk vorige gen al een beetje voorgespiegeld maar bleek totaal niet haalbaar, ben wel benieuwd hoe dat deze gen gaat.

En de verwachte standaard is dan wel een locked 60 frames, niet een variabele framerate zoals hier (en zoals bij de meeste games in de vorige gen die zogenaamd 60fps waren het geval was)

locked 60fps zou wat mij betreft voor shooters en racegames en eigenlijk alles wat geen enorme open world game is de standaard moeten zijn. Speelt gewoon lekkerder. Graphics op 60fps en alle onderliggende simulaties op een veelvoud van 60

BF4 op de PS4 is ook variabel tot 60fps en ondanks dat het niet locked is speelt het toch al veel lekkerder dan BF4 op de 360/PS3. Maar echt hard 60fp is het niet want je voelt het nog altijd her en der inkakken.

geen enkele game maker gaat verschillen benoemen. Zij willen natuurlijk alleen maar zoveel mogelijk verkopen dus dan praat je alleen over verbeteringen en hypehypehype :+

Denk dat je voor dat laatste niet bang hoeft te zijn, hoe het er over een poosje op voor staat qua performance op de verschillende platformen ze zullen nooit onder de 30fps gaan mikken voor het zwakste platform dus in het ergste geval krijg je op het sterkere platform lekker hoge framerates :+

Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  7. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    1080p60 moet gewoon de golden standard van deze generatie worden. Maarja PS4 dus 60fps, helaas niet locked maar het grootste gedeelte wel rond die 60. Vind het toch een opmerkelijk verschil met de One

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat die niks zegt over de One zegt al genoeg. :)

9. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm verschillen blijven tot nu toe dus nog wel bestaan. Verschil tussen 30 en 60 FPS is aanzienlijk.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja het is eigenlijk 45 en 60 fps theoretisch gezien. :)

11. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    MS moet wel met hele goede exclusives komen want voor multiplatform lijkt Sony nu heer en meester..

12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0

PS4 is veelal 60 en zal soms dippen naar minder (45?)

XO is veelal 30 en zal soms stijgen naar meer (45?)

In de praktijk is het verschil vaker 30FPS dan minder zoals ik het lees.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zoals ik zei theoretisch haalt de Xbox 45 en de PS4 60.
    Wat het allemaal precies inhoudt etc moeten we zien bij DF.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zo zegt het artikel het iig niet. Die suggereert: PS4 praktisch altijd op 60 en de X1 praktisch altijd op 30. Soms lukt het de X1 om naar 45 te gaan en heel soms dipt de PS4 naar 45.

Ik ben benieuwd naar DF! :cool:

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dan is het toch nog steeds theoretisch.
    One kan 45 halen en de PS4 60.

16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Zoals eerder is gezegd,

PS4 is over het algemeen 60 fps met af en toe een paar dips en de Xbox is gemiddeld 30 met af en 45 echter is dit alleen in lege omgeving.

On average:
    PlayStation 4 = 60 fps
    Xbox One = 30 fps

Einde discussie.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dan is de max wat de One kan toch gewoon 45 fps en de max van de PS4 toch 60fps.

18. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    45 fps in een lege omgeving. Woohoo

19. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ook vaag en Halo 5 wordt wel 60fps? :+

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member