Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een tijd lang IF gedaan. Dat werkt, als je er goed bij traint etc, echt super.

Helaas te maken gekregen met teveel stress op het werk en thuis waardoor trainen in het slop raakte. Dan is IF gewoon kut. Je wilt dan echt een regelmatige kh inname.

Volgende week misschien weer mee van slag. Al deed ik het wel anders, ik at 16 uur niet en in een tijdsbestek van 8 uur wel een aantal keren.

2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Wat at je op die dag dan? En moet dat in kleine porties? Dat staat er allemaal niet.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Het gaat er om dat je lichaam voor een bepaalde tijd in een 'fasting-state' is. Dat zou de nodige voordelen hebben. Een site waar ik redelijk wat info van heb

http://www.leangains.com/

4. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Maar wat ik altijd over die 'fasting-state' hoor is dat je lichaam schrikt en juist vet gaat vasthouden. Voor het geval het weer nodig is als het geen energie binnen krijgt.

En zonder brandstof gaan hardlopen oid, dan verbruikt je lichaam toch juist spierweefsel omdat dat veel sneller te verbranden valt?

Zie de logica niet helemaal.

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Je verbrandt juist als je al in die 6/8u al je voeding hebt gehad. Ik heb het ook gedaan en ben zo een 15kg afgevallen met IF en 3x pw trainen. Alleen ben er nu mee gestopt want werd nu lastig om alles in 8uur te eten voor mij

6. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Dan is het timen van eten met cardio cruciaal lijkt me? Moet dat dan super slow pace cardio zijn?

Ik doe namelijk altijd interval. Hardlopen in combinatie met sprints.

Kevf heb je nog een artikeltje waar dit beter staat uitgelegd? Dat van Ergogenics liet niet echt zien hoe een goed schema van zo'n dag er dan uit zag.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zoek anders het boekje Eat-stop-eat eens op. Klein en gemakkelijk boekje waar het wordt uitgelegd.

Verder zijn er 2 schema's.

1. Elke dag een groot gedeelte van de niet eten.
    2. 1 a 2x per week een hele dag (bijna) niet eten.

Het is allemaal behoorlijk simpel.

8. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat niet eten ga ik niet trekken haha

9. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Thanks Kevf, zal ik doen.

Niet eten moet me verder wel lukken. Speelde vroeger wel eens complete wedstrijden op een praktisch lege maag.

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Op Reddit is er ook veel te vinden, waaronder een calculator.

Doe het zelf nu al bijna een jaar en bevalt me erg goed. Had verwacht dat het tijdens bulken minder zou zijn, maar nu heb ik altijd enorme honger na het vasten en na het sporten waardoor ik makkelijk aan me macro's kom. Ook zorgt het voor minder cheaten, omdat je tijdens het vasten helemaal niet eet en buiten het vasten om zit je altijd vol.

Enige wat ik nog eens moet doen is m'n avond stappen incalculeren :).

11. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik vind de combi van melk met een smaakje gewoon lekkerder. Voorheen nam ik wel een volle scoop eiwit, maar met alleen water vind ik dat echt niks

12. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik denk dat hij met financieel oogpunt bedoelt dat je de whey misschien duur vindt en daarom minder neemt?

Maar 1/3 van zo'n zakje, is zo weinig dat je beter iets anders kunt nemen of gewoon het hele zakje gebruiken. Ik denk namelijk niet dat je een teveel aan eiwit binnenkrijgt.

13. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Volgens mij is die eiwit in verhouding met andere maaltijden niet duurder
    Ik doe meestal de helft van mn beker ipv hele beker anders heb je idd minder smaak

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Punt is dat je 8 gram whey binnen krijgt en je dus net zo goed 2 lepels kwark kunt eten. Flikker gewoon dat hele zakje erin, klaar

15. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Wat zouden die 8 gram ook voor verschil maken? Al doe je dat tien jaar lang dan merk je er nog helemaal niets van.
    Zorg gewoon dat je goed eet.

16. stylezz

stylezz New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zorg gewoon dat je blijvend je eetpatroon verandenderd, en zorg daarbij ook dat je regelmatig traint. Onthou daarbij dat elk mens anders gebouwd is en dat voor de één vetverbranden makkelijker is en voor de ander spiermassa. Dus voordat je een trainings- en voedingsschema in elkaar flanst kun je beter eerst uitzoeken wat voor soort lichaamsbouw je dan hebt.

http://www.droogtrainen.com

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Kan je die link heeeel snel weghalen :F::F:=(:'-(:'-(|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-

Laatst bewerkt: 28 jan 2014
  18. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    @Kevf.

Bij die overnight oats, doe jij dan het fruit (bijv. banaan) er gelijk al bij of voeg je dat pas toe als je het gaat eten? :)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Probeer wat zou ik zeggen, het is geen rocketscience of zo :+

Als je fruit er direct bij doet zal het wat meer zacht en smoothy-like worden, doe je het er pas achteraf bij dan het houdt het zijn bite. Je kan ook een appel en de shake apart houden en 1 hap appel nemen en dan nog tijdens het kauwen een hap shake nemen. Come on, dit kan je zelf verzinnen :b:

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik vroeg het meer omdat ik me wel kan voorstellen dat als je het in de shake doet en dan overnight laat staan in de koelkast, dat meestal niet supergoed is voor het fruit (vitamineverlies enz). Alleen omdat ik daar vrij weinig kaas van heb gegeten (of moet ik dan fruit zeggen? :p) vroeg ik even naar jouw ervaringen. :)

Heb het overigens afgelopen nacht als volgt gedaan: kwark, havermout, klein beetje normale halfvolle melk, lijnzaad, kokos en gesneden banaan. Dat was wel erg lekker, omdat de banaan dan helemaal in de rest van de ingrediënten trekt. Of het goed is voor vitaminebehoud van het fruit in verband met het in de koelkast gooien van je fruit is een tweede, maar ach, lekker was het wel.

Anyway, thanks voor de tips. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina