1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja, ik las de tabel inderdaad verkeerd.

    Vraag blijft dat nog of er een logische relatie is tussen jeugdwerkloosheid en open grenzen. Ik denk dat die relatie echt mega wordt overdreven voor tegenstanders. De economische crisis speelt een veel grotere rol:
    [​IMG]

    Dat buitenlanders echt onze banen inpikken valt reuze mee geloof ik. Verder is de negatieve impact van deze buitenlandse arbeiders te verwaarlozen.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je begrijpt dan mijn stuk verkeerd. Het gaat er om dat het vreemd is dat veel mensen met een uitkering op de bank thuis zitten terwijl er voor deze groep gastarbeiders wel werk is. In de tuinbouw zie je goed wat hier vaak de reden van is: goedkope hardwerkende krachten. Als je dat als overheid toelaat dan maak je het jezelf erg lastig om een activerend beleid te voeren waardoor mensen aan het werk gaan.

    Het gaat dus niet zo zeer om banen pikken, het gaat er om dat je mensen onnodig thuis laat zitten en dat accepteert.

    Hoe bedoel je trouwens dat de negatieve impact valt te verwaarlozen? Er wordt gesproken over een multi-cultureel drama.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik vind het alleen wel raar dat je het vergelijkt met de Gouden Periode van de jaren 60, toen er juist werk in overvloed was. :p
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik weet het nog niet hoor.
    Feit is dat er nog niet heel veel onderzoek is gedaan, en dat mijn mening is dat in een land waar de economie verslechterd en de werkloosheid logischerwijs hoger wordt, er te snel wordt gezocht naar een zondebok.
    Die wordt dan gevonden in Oost-Europeanen, waarna er heel veel vooroordelen over de tafel komen (ze pikken onze banen in, trekken uitkeringen leeg, laten families overkomen, frauderen met uitkeringen en leiden een crimineel bestaan om er een paar te noemen) waar we een soort xenofobische anti-positie innemen.

    Ik zou gewoon liefst eens een helder onderzoek lezen waar er aangetoond wordt wat de consequenties zijn van deze arbeidsmigratie.
     
  6. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    nja, persoonlijke ervaring is natuurlijk geen kwaliteitsargumentatie, maar ik weet van familie dat vrachtwagenchauffeurs nu hun baan verliezen door Poolse en Roemeense arbeiders. Het ergste is nog dat ze er meestal er makkelijk vanaf maken(dus niet laden/lossen, alleen rijden en dan gaan ze naar huis) waardoor mensen die vrachtwagenchauffeur waren van beroep, nu slechts alleen de vrachtwagens inladen.
     
  7. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is inderdaad wel degelijk een probleem aan het worden, vooral omdat de verschillen binnen Europa zo groot zijn. Echter hebben we daar zelf ook schuld aan. Nederlanders met een uitkering willen niet aan de slag in de tuinbouw bijvoorbeeld, dat project in het Westland is dan ook totaal mislukt (goh, verrassend).

    Ik heb met eigen ogen een aantal jaren zelf in de tuinbouw gewerkt en echt respect gekregen voor die mensen, wat een harde werkers zeg. Je bent gek als je nog Nederlanders in dienst neemt.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Weekers opgestapt, was te verwachten. Wanneer volgt de rest???
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wie bedoel je met de rest?
     
  10. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Hopelijk niet de rest van het kabinet. Dat is altijd zo makkelijk
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    De rest van het kabinet zodat de PVV kan instappen natuurlijk. Al onze problemen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014
  12. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ben wel benieuwd hoe de PVV het gaat doen met de komende verkiezingen. Denk dat ze redlijk wat zetels pakken in het Europees parlement, wat naar mijn mening niet eens zo slecht is.
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Het is ook echt een prutser eerste klas, verbaast mij dan niks. Communicatief niet sterk genoeg en lijkt niet met de verantwoordelijkheid om te kunnen gaan.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je hebt het dan over Wilders? Ik vind het zonde dat we niet op partijen uit een ander land mogen stemmen. Raar ook, het is toch 1 EU? Mijn stem was rechtstreeks naar UKIP en Nigel Farage gegaan.

    Bizar berichtje op GeenStijl; 90% van de huishoudens in Nederland maakt gebruik van een vorm van toeslag. Met als max gezinnen met 16 (!!!) verschillende toeslagen.

    Ongelooflijk. Eerst betalen en dan via de wereld aan constructies weer delen teruggeven. Allemaal heel leuk dat Weekers is opgestapt maar ongeacht wie zijn positie inneemt, dit systeem:

    - blijft altijd fraudegevoelig
    - kan nooit iedereen controleren
    - is ontzettend duur om te onderhouden

    Ik snap werkelijk waar niet waarom dit niet gewoon met de belastingen rechtstreeks wordt opgevangen. Of nog een stapje verder: vlaktaks en gaan.

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/01/en_hilhorst_mag_ook_optiefen.html#comments
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Nee Weekers. Wilders is weer een heel ander verhaal..
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    De PVV kan in Nederland niet eens capabele kandidaten vinden, laat staan in Europa waar ze het zonder de grote man moeten doen.

    Haha, ja. Ik vind het opstappen van ministers altijd zo'n kul. Je bent eindverantwoordelijk, maar je hebt toch totaal geen macht om fouten op lagere niveaus te voorkomen? Dat zijn organen en procedures die al jaren draaien en je zit er als minister maar kort. Je hebt de macht om problemen daarná op te lossen, maar voordat je daar aan toe komt wil de oppositie je kop al zien rollen. Topman inruilen en iemand anders inwerken op het moment dat je problemen moet aanpakken, dat is niet waar besturen om draait.

    Maar dat is in het algemeen. Weekers daarentegen was gewoon incapabel. :p


    Zodat je vervolgens op iemand anders kunt stemmen op wie je weer boos kunt zijn omdat diegene ook moeilijke beslissingen moet maken in een nare tijd?
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2014
  17. deurklink

    deurklink New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom stemmen, überhaupt? Ik ben het met niemand eens, dus waarom zou ik ergens op stemmen als ik het een 'beetje' met iemand eens ben? Corrupte bende allemaal.
     
  18. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Stem Piratenpartij!
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nee hoor, vroeg het me gewoon af. Het gaat nu niet bepaald lekker met het kabinet en het herstel van Nederland. Landen om ons heen hebben het namelijk net iets beter, soms zelf een stukje beter, voor elkaar dan wij op moment. Overal zijn er inderdaad nog genoeg problemen, maar met dit kabinet heb ik te vaak het idee gekregen dat ze niet weten wat ze er mee aan moeten in dit land. ;)
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bizar. Een meerderheid van de bevolking, een hele stapel aan burgermeesters en nog is Opstelten tegen het reguleren van Wietteelt:

    http://www.nu.nl/politiek/3689918/33-gemeenten-tekenen-manifest-wiettop.html

    Internationale verdragen...... Ik kan er werkelijk waar niet bij dat je als volksvertegenwoordiger internationale verdragen boven de wensen van het volk plaatst 8)

    Ik ben onderhand behoorlijk EU moe.
     

Deel Deze Pagina