Ja.
We pakken de stats er even bij om de spelers te vergelijken:
Anthony Davis (pie: 15.5%):
20.4 pts 10.4 rbs 1.4 ast 1.5 stl 3.3 blk
DeMarcus Cousins (pie: 17.6%):
22.6 pts 11.6 rbs 3.0 ast 1.8 stl 1.2 blk
Roy Hibbert (pie: 10.3%):
12.2 pts 7.8 rbs 1.3 ast 0.4 stl 2.5 blk
Zoals je ziet, Roy Hibbert z'n stats vallen in het niet. Ook defensively, waarom is hij favoriet? 0.4 stl (….) en 2.5 blk per game vergeleken met bijvoorbeeld Anthony Davis, 1.5 stl en 3.3 blk. Indiana z'n team defense is beter ja, dat zal ik je geven.
Zowel Anthony Davis als DeAndre Jordan hebben meer blocks, rebounds en steals gemiddeld als Hibbert. Alleen Opponent FG% rond de ring is bij Hibbert iets beter als Davis, 5%. DeMarcus killt Hibbert offensively. DPOY is een andere kwestie gewoon dan een All-Star kiezen, maar wilde toch even aangeven dat ook de DPOY niet beslist is, absoluut niet.
Dus ja, ik zou Hibbert meteen wisselen voor 1 van de centers die ik opnoemde die het niet gehaald hebben in het westen, voor in de all-star game.
Hoe kun je nou Hibbert boven deze spelers kiezen, stel dat zij in het oosten speelden? Hoe verantwoord je dat? Dat kan gewoon niet. Refereren naar Indiana's record en defensieve rating kan, maar het is een all-star game, waar spelers individueel worden gekozen. Bovendien hebben we ook DeAndre Jordan, Serge Ibaka, Tim Duncan, David Lee, die allemaal een case maken om boven Hibbert te staan t.a.v. de all-star game. Zo geweldig is Hibbert niet, alleen door de scheiding van East en West lijkt Hibbert beter dan deze big men uit het westen.
Laatst bewerkt: 31 jan 2014