Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mochten de vitamines echt uit het fruit gaan dan kunnen ze maar 1 kant op, de shake in :)

Dat is ook, wat ik heb begrepen, het voordeel van soep. Waar je met het koken van groentes het water weg gooit eet je bij soep het vocht met de vitamines ook op.

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Zo letterlijk hoef je dat ook weer niet te nemen. Je lichaam heeft genoeg proteins en vetten om aan te spreken voordat die echt je spieren op eet tijdens een cardio work out ;)

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ligt volgens mij aan de intensiteit en hoe lang je loopt

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ja, als je 4 uur lang een cardio gaat doen ja. Dit is echt zo´n mythe waar 99% van de sporters totaal geen last van heeft, ik durf zelfs te wedden dat het trainen van cardio juist voor extra hypertrofie kan zorgen omdat je de type I vezels ook goed moet aanpakken.

Zolang je niet in een hongerstaking gaat en toch gaat trainen voor een marathon hoef jij je echt geen zorgen te maken ;)

5. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Inderdaad, als je al praktisch 0% vet hebt en bij wijze van uren achter elkaar loopt op hoge intensiteit, dan is het theoretisch mogelijk. Maar iemand die daar over in gaat zitten moet dus ook echt wel ziekelijk veel cardio doen voordat die zorgen gegrond zijn.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    "Theoretisch mogelijk". Heb je de bronnen daarvoor HN?

Aangezien je lichaam al na 30 ~ 45 min HITT zijn glycoceen voorraad in de spieren verbruikt heeft. Dit is zelfs bij getrainde wielrenners, waar het lichaam zich optimaal heeft aanpast aan maaltijden en het opbouwen van glycogeen voorraden in de spiercellen voor een activiteit. Zelfs bij deze atleten was de groep met een relatief lage glycogeen voorraad het meest effectief in vetverbranding (Zie hulston et al. 2010).

Er zijn echt enorm veel studies over de manier waarop het lichaam omgaan met lage glycogeen voorraden in de spiercellen te vinden en mensen moeten uitvinden wat ze zelf het meest fijne vinden, maar simpel zeggen dat iemand zich geen "zorgen" hoeft te maken is i.m.o. onzin.

Laatst bewerkt: 31 jan 2014
  7. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    HITT is ook wel iets anders dan alleen hardlopen(duurloop) maar ik denk dat je makkelijk een uur kan hardlopen zonder gelijk je spieren aan te spreken.

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Huh, sorry het is laat maar ik leg de link niet echt in deze discussie. Wat is de relevantie met betrekking tot het 'verbranden' van spierweefsel?

9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat je die gaat aanspreken en spier gaat verliezen ipv vet ofzo.

Weet inderdaad niet hoe het zit voor duurloop op 1 tempo

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik zal het artikel eens doorlezen, abstracte versie laat dit niet echt heel duidelijk zien. Ik ben overigens ook studies tegen gekomen die juist hypertrofie aantonen met lage glycogeen levels zorgen voor een verbeterde functie van de mitochondriën. Verlies van spierweefsel was daar geen sprake.

-edit-

Gaap.. fuck it. Deze discussie is de zoektocht niet waard. Scriptie is van de week goedgekeurd, ik heb het afgelopen jaar genoeg van Pubmed gezien. Ik ben voorlopig klaar met die site :+

Laatst bewerkt: 31 jan 2014
  11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Deel ze eens ;), mijn toegang tot pubmed is sinds 3 maanden ook niet meer volledig :)

Overigens is er laatst een studie gepubliceerd die het effect van lage glycogeen voorraden in de spieren en een hogere vetverbranding in twijfel trekt, maar niet weerlegd.

Ging mij er om dat je niet makkelijk kan zeggen dat iemand gerust een uur kan lopen zonder intake. Dat is i.m.o. veel te kort door te bocht

12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Tsjah, echt een consensus is er ook nog niet echt op dit vlak. Over het algemeen kan je wel de conclusie trekken dat het niveau van de sporter een groot invloed heeft, intake of niet. Hoe goed is de functie van de mitochondriën en wat is je conditie waardoor je hartslag niet te snel piekt in een duur training.

Overigens heb ik vaak genoeg 10-15km gerend zonder ontbijt, of het slim is, dat is een tweede natuurlijk 8)

Van welke documenten zou je een full text willen hebben dan? Ik heb nog een aantal weken toegang via een database :) De stukken waar ik het over had, die zal ik later nog eens opzoeken als je het echt belangrijk vindt. Maar zoals eerder gezegd ben ik even pubmed moe :+

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar dat is het hele tijd toch. Bro science. Iedereen heeft altijd een andere manier van een oefening doen, andere routine, ander "dieet", ander idee over cardio, ander idee over hypertrofee etc

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    "Bro science" die gewoon goed onderbouwd kan worden is weinig bro aan.....

15. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja maar je snapt wat ik bedoel toch. Ook in de gym zelf altijd mensen die je komen vertellen hoe je het nog "beter" kan doen. No offence naar iemand hoor.

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    :+

Artikelen hebben meestal wel een 'redelijk' draagvlak voordat ze gepubliceerd worden, ze kunnen wel biased zijn waarbij de onderzoekers juist heel erg op zoek zijn om de hypothese te bevestigen maar als je wat vaker artikelen leest kan je hier soms wel makkelijk doorheen prikken.

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Heb het niet over empirische artikelen joh. Haha. Maar in de gym zelf

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Zoals nu weer. Vertelt iemand me dat je als man beter chiazaad kan nemen ipv lijnzaad vanwege oestrogeen

19. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74

Bron: http://www.dimfaq.com/site/articles.htm

20. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien dat het hier al besproken is, maar heeft iemand hier op het forum ervaring met Freeletics?

Ik zit er aan te denken om te hiermee te beginnen, wellicht dat iemand tips heeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina