Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Helemaal geen ramp van The Order. Ik moet je zeggen dat het me minder lijkt te gaan boeien dan ik dacht. Ik speelde gisteravond Call of Juarez GunSlinger en de FPS was daar 30 of lager als ik moet gokken. Maar het boeide me gewoon totaal niet. En dat speel ik ook nog eens op 2,40m breed. Tuurlijk is het nice dat Titanfall en PvZ op 60FPS draaien, maar als er ook genoeg titels 30 blijven...meh, fine.

2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Punt is. Ineens moet de nieuwe Next-gen consoles alle games op 60fps draaien. Bij de X360/PS3 hoorde je daar helemaal niks over. Nu is het echt over de top geworden en moeten alle games persee 60 fps draaien.

En ja ik begrijp voorkomen dat de X360, PS3 enkel maar 30fps kunnen draaien dit is was toch verder prima?

@ Upinthesmoke

Ik hoop dat de aankomende updates de X1 wat sneller gaan maken. En dat de X1 iets bij blijft met de PS4. De feit blijft inderdaad dat PS4 sterker is en daar kan Microsoft niet omheen.

Laatst bewerkt: 6 feb 2014
  3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het ligt gewoon heel erg aan de game, that's all.

Toch zou ik graag 60 fps standaard willen zien. BF3 vind ik in vergelijking met CoD gewoon erg vermoeiend. Na een tijdje 60 fps kreeg ik dan echt slaperige ogen als ik 30 fps deed.

4. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    The Order is geen 1080p toch? Ik dacht dat het 1920x800 zou zijn. Da's geen 1080p.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

5. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Hoe je het ook wendt of keert, het is allemaal maar half werk wat ze tot nu toe afleveren. Plus al die smoesjes telkens erbij word ik al helemaal gek van... 8)

We leven in het jaar 2014 en ze klooien dadelijk al bijna 10 jaar maar wat aan qua games in high-definition op de consoles... 1080p met een stabiele 60fps had nu toch echt DE standaard moeten zijn voor alles, punt!

6. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Full HD 1080p zegt de dev

Ik vind het op zich wel jammer. Vooral als je leest hoeveel beter een Tomb Raider (PS4) speelt in vergelijking met 30 fps

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is wel 1080p maar niet de normale aspect ratio.

8. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De game heeft black bars aan boven en onderkant van het scherm voor een cinematisch effect. Dus dan kan het nooit 1920x1080 zijn wat dus 1080p is? Zoals ik het zie missen ze een deel van het scherm wat ervoor zorgt dat je minder rekenkracht nodig hebt.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

9. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Daar zijn echt ellenlange discussies over geweest op NeoGAF :p.

Vandaag dit bericht, dat nog niet zeker is wat de resolutie gaat worden: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=764678&page=1

Ik geef de voorkeur aan 1920x1080, maar als zij met 1920x800 met black bars meer hun visie van een 'cinematische' ervaring (net als de 30fps) kunnen overbrengen (met betere AA) dan kan ik daar wel inkomen.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Beetje het Ryse verhaal.

Het is gewoon een design keuze. x800 of x1080 zal niet zoveel uitmaken qua rekenkracht en het is eigenlijk sinds de reveal al de intentie geweest. Is het 1080p? Tsja weet het niet ik vind van wel. Iedere 1080p film heeft ook die resolutie en dat is ook gewoon 1080p.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het is ook een vreemde discussie. De resolutie vertelt precies wat je kan verwachten toch? Wel erg zonde van de 30 fps.

Sniper 3 lijkt weer het Tomb Raider verhaal in te gaan. Richting 60 fps op de ps4 en trager op de X1.

http://gamingbolt.com/sniper-elite-3-closer-to-60fps-on-ps4-may-be-a-bit-slower-on-xbox-one

Maar die komt er aan. 2015 gaat huge worden op het gebied van VR. Ik ben er van overtuigd dat mensen die de huidige VR als gimmick zien er naast zitten. Als je ogen niet meer in staat zijn om de wereld die ze zien van echt te onderscheiden gaan er hele bizarre dingen gebeuren. Ook alle devs, journalisten etc zijn lyrisch over Valve's en OR's ondernemingen op dit vlak.

Laatste artikel:

http://www.engadget.com/2014/01/18/valve-vr-steam-dev-days/

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Het scheelt je ruim 20% rekenkracht voor wat je op het scherm wil renderen dus het is wel degelijk een grote besparing

ze zeggen wel makkelijk dat het een design keuze is maar daar geloof ik niet in want dan draaiden ze wel op 60 fps en gebruikten ze de rest van het scherm wel voor HUD of wat dan ook

Als een developer onbeperkte resources had dan zou alles lekker in 16: 9 op 1440p op 120hz draaien

dit soort 'design' keuzes worden ingegeven daar wat ze er NU uit weten te persen

Maar het is niet erg of zo, Dragon's Dogma deed dit ook om de framerate goed te houden en ik vond het daar niet heel storend

en we moeten de makers van the Order ook een beetje dezelfde slack gunnen die we aan de launch titels hebben gegeven, je kan niet verwachten dat zij nu al wel echt alles er uit weten te persen

Maar we moeten ook niet doen alsof het niks is.

Iedere release groep die een beetje weet wat hij doet zal bij een film ook netjes in de .nfo vermelden wat de echte resolutie van de video stream is en bij non 16: 9 releases is dat dus niet echt 1920x1080 maar vaker 1920x810

En bij een game scheelt dat wel degelijk een flinke hap resources

edit://

ik lees net die NEogaf thread en we krijgen dan wel een betere Anti-aliasing methode.. Dat is een tradeoff waar ik wel vrede mee kan hebben. Dan is het toch nog een soort design keuze :+

Maar het liefste zou ik zien dat iedereen zich eerst richt op 1080p60 en dan gaat kijken wat er aan toeters en bellen mogelijk zijn.

Zij kijken volgens mij meer naar hoe mooi ze het kunnen maken en dan naar welke resolutie en framerate met die toeters en bellen acceptabel/mogelijk is

Laatst bewerkt: 7 feb 2014
  13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ben bang dat we dit de eerste tijd zullen gaan zien. Het wordt of erger of beter, maar is deze Sniper game dan zo vreselijk mooi en zwaar dat het allemaal niet kan op X1? Ga het gewoon weer zeggen...het is nogal embarrasing voor de X1 dit constant. En dan had je devs die bleven beweren dat de verschillen juist nog kleiner waren dan PS360 era. :emo:

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Wat, The Order heeft black bars? Doe eens heel snel niet. Bij Beyond: Two Souls was het wel leuk als interactieve film, maar bij een normale game moet ik dat echt niet. 8)

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.724
    Jullie schuld, graphics whores. :mad:

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja klinkt nog niet super voor beide.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik moet zeggen dat ik dat wel echt kut vind

de laatste Killzone patch heeft ook een locked 30fps optie toegevoegd die je zelf aan kan zetten

gewoon omdat het in de praktijk praktisch niet stabiel op een hoge framerate draait en het dus maar schommelt van 30 naar 60

1080p60 is blijkbaar ook deze gen nog teveel gevraagd :+

19. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    De consoles zijn er net....heb effe geduld man.:b:

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat had bij release al moeten kunnen, imo.

Deel Deze Pagina