Het scheelt je ruim 20% rekenkracht voor wat je op het scherm wil renderen dus het is wel degelijk een grote besparing
ze zeggen wel makkelijk dat het een design keuze is maar daar geloof ik niet in want dan draaiden ze wel op 60 fps en gebruikten ze de rest van het scherm wel voor HUD of wat dan ook
Als een developer onbeperkte resources had dan zou alles lekker in 16: 9 op 1440p op 120hz draaien
dit soort 'design' keuzes worden ingegeven daar wat ze er NU uit weten te persen
Maar het is niet erg of zo, Dragon's Dogma deed dit ook om de framerate goed te houden en ik vond het daar niet heel storend
en we moeten de makers van the Order ook een beetje dezelfde slack gunnen die we aan de launch titels hebben gegeven, je kan niet verwachten dat zij nu al wel echt alles er uit weten te persen
Maar we moeten ook niet doen alsof het niks is.
Iedere release groep die een beetje weet wat hij doet zal bij een film ook netjes in de .nfo vermelden wat de echte resolutie van de video stream is en bij non 16: 9 releases is dat dus niet echt 1920x1080 maar vaker 1920x810
En bij een game scheelt dat wel degelijk een flinke hap resources
edit://
ik lees net die NEogaf thread en we krijgen dan wel een betere Anti-aliasing methode.. Dat is een tradeoff waar ik wel vrede mee kan hebben. Dan is het toch nog een soort design keuze
Maar het liefste zou ik zien dat iedereen zich eerst richt op 1080p60 en dan gaat kijken wat er aan toeters en bellen mogelijk zijn.
Zij kijken volgens mij meer naar hoe mooi ze het kunnen maken en dan naar welke resolutie en framerate met die toeters en bellen acceptabel/mogelijk is
Klik om te vergroten...