Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Forza 5 dropped nooit. :cool:

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nee, ik heb met de vorige gen al 8 jaar geduld gehad

developers maken er gewoon geen prioriteit van (enkele uitzondering zoals Turn 10 daar gelaten) en gaan liever voor wat in een screenshot of trailer mooier lijkt dan voor de locked 60fps

3. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ligt ook grotendeels aan de ontwikkelaars. Turn 10 heeft veel minder moeite om de game op 60fps te draaien dan een ontwikkelaar die er nog niet mee bekend is.

Ik zeg geef men tijd.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    En waarom kan Turn 10 het wel, en anderen niet?

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het ligt ook aan wat je op het scherm presenteert. Dat lijken veel mensen te vergeten. WipeOut was ook 1080p60

Ik weet niet hoe grafisch sterk Forza is.

6. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Turn 10 zal 'm eerder hebben de ontwikkelaars kit.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Omdat Turn 10 er voor kiest om 60fps belangrijk te maken. Niet meer en niet minder. Iedere dev kan 60fps halen als ze de graphics terug brengen en de meeste kiezen ervoor om graphics > framerate te gaan

8. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Turn 10 mocht al heel vroeg in het ontwikkelproces van de X1 een kijkje in de keuken nemen en zijn nauw betrokken geweest. Ze zijn ook vrij lang bezig geweest met de ontwikkeling van Forza 5 met hulp van Microsoft engineers. Ze hebben dus lang de tijd gehad om hun engine aan te passen en hulp gehad en dat heeft z'n vruchten afgeworpen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Forza is over het algemeen een kale bedoeling, veel 2de gebouwen, publiek geen indrukwekkende omgeving waardoor de fr nauwelijks kan zakken.
    Er is toen volgens mij bij de demo van de E3 (wat toen echt goed uitzag) en sinds de uiteindelijke game een behoorlijke downgrade gehad om de game 60fps te laten draaien.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=666961&page=5

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    precies, het is gewoon een kwestie van prioriteit

Turn 10 zou de graphics natuurlijk ook gewoon kunnen opschroeven ten koste van de framerate

maar stabiele 60fps is voor de rij-ervaring en alle physic simulaties die eronder hangen iets wat zij qua gameplay echt belangrijk willen maken

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan niet zeggen dat de game nu lelijk is na de "downgrade" is gewoon een een mooie game die lekker constant op 60fps blijft in 1080p.
    Prima keuze ipv net wat meer publiek ofzo.

12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    De game is beduidend minder na de downgrade dat is gewoon zo, overigens het publiek is eigenlijk wel een lachtertje hoor in Forza, maar goed dat is weer een andere discussie.

Maar goed voor racegames hoort het gewoon 60 fps te draaien, en dat is ze goed gelukt, echter gaat dat idd ten koste van andere dingen.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind het voor een race game ook de goede afweging

Ik vind het juist jammer dat heel veel andere devs lijken te kiezen voor de graphics ipv allemaal voor die 1080p60 te gaan en dan te gaan kijken hoe mooi ze de game binnen dat kader kunnen krijgen

zijn natuurlijk wel wat uitzonderingen te bedenken..

open world RPG's en dat soort games bijvoorbeeld

maar shooters , racers, sport games , multiplayer centrische games, alles met snelle beelden of waar refresh rate belangrijk is zou wat mij betreft de 60fps prioriteit nr 1 mogen maken

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Inderdaad, daarnaast is de hardware er snel genoeg voor. Helaas kijken software ontwikkelaars nog vaak vooral naar de mooiste plaatjes. Boxshot *sell*.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben wel blij dat Respawn dan zegt "frame rate is king" wat iedere shooter dev moet zeggen imo. :)

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    iedere MP shooter dev sowieso

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als de verschillen gaan zo zoals bij Tomb Raider, dan is dat echt wel huge. Zit echt wel eventjes een verschil in. Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de performance van Thief op beide systemen. Mijn gevoel zegt dat we ook hier wel verschil gaan zien, resolutie en framerate wise.

Microsoft moet wel echt snel gaan zorgen dat ze hun zaakjes op orde gaan hebben. Het verhaal met de multiplatformgames draagt nou niet echt bij aan de toch al niet al te beste reputatie van de One.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Thief gaat wel meevallen. Veel sites zeggen ook dat het duidelijk een cross gen game is grafisch.

19. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ze kunnen het eventueel goedmaken met Halo en Gears, als ze het goed aanpakken tenminste. :p Met multiplatformen is het nog een beetje gekut. :+

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Btw the dev heeft nog gezegd dat beide versies 1080p zijn.

Deel Deze Pagina