Nee, ik heb met de vorige gen al 8 jaar geduld gehad developers maken er gewoon geen prioriteit van (enkele uitzondering zoals Turn 10 daar gelaten) en gaan liever voor wat in een screenshot of trailer mooier lijkt dan voor de locked 60fps
Ligt ook grotendeels aan de ontwikkelaars. Turn 10 heeft veel minder moeite om de game op 60fps te draaien dan een ontwikkelaar die er nog niet mee bekend is. Ik zeg geef men tijd.
Het ligt ook aan wat je op het scherm presenteert. Dat lijken veel mensen te vergeten. WipeOut was ook 1080p60 Ik weet niet hoe grafisch sterk Forza is.
Omdat Turn 10 er voor kiest om 60fps belangrijk te maken. Niet meer en niet minder. Iedere dev kan 60fps halen als ze de graphics terug brengen en de meeste kiezen ervoor om graphics > framerate te gaan
Turn 10 mocht al heel vroeg in het ontwikkelproces van de X1 een kijkje in de keuken nemen en zijn nauw betrokken geweest. Ze zijn ook vrij lang bezig geweest met de ontwikkeling van Forza 5 met hulp van Microsoft engineers. Ze hebben dus lang de tijd gehad om hun engine aan te passen en hulp gehad en dat heeft z'n vruchten afgeworpen. Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Forza is over het algemeen een kale bedoeling, veel 2de gebouwen, publiek geen indrukwekkende omgeving waardoor de fr nauwelijks kan zakken. Er is toen volgens mij bij de demo van de E3 (wat toen echt goed uitzag) en sinds de uiteindelijke game een behoorlijke downgrade gehad om de game 60fps te laten draaien. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=666961&page=5
precies, het is gewoon een kwestie van prioriteit Turn 10 zou de graphics natuurlijk ook gewoon kunnen opschroeven ten koste van de framerate maar stabiele 60fps is voor de rij-ervaring en alle physic simulaties die eronder hangen iets wat zij qua gameplay echt belangrijk willen maken
Je kan niet zeggen dat de game nu lelijk is na de "downgrade" is gewoon een een mooie game die lekker constant op 60fps blijft in 1080p. Prima keuze ipv net wat meer publiek ofzo.
De game is beduidend minder na de downgrade dat is gewoon zo, overigens het publiek is eigenlijk wel een lachtertje hoor in Forza, maar goed dat is weer een andere discussie. Maar goed voor racegames hoort het gewoon 60 fps te draaien, en dat is ze goed gelukt, echter gaat dat idd ten koste van andere dingen.
Ik vind het voor een race game ook de goede afweging Ik vind het juist jammer dat heel veel andere devs lijken te kiezen voor de graphics ipv allemaal voor die 1080p60 te gaan en dan te gaan kijken hoe mooi ze de game binnen dat kader kunnen krijgen zijn natuurlijk wel wat uitzonderingen te bedenken.. open world RPG's en dat soort games bijvoorbeeld maar shooters , racers, sport games , multiplayer centrische games, alles met snelle beelden of waar refresh rate belangrijk is zou wat mij betreft de 60fps prioriteit nr 1 mogen maken
Inderdaad, daarnaast is de hardware er snel genoeg voor. Helaas kijken software ontwikkelaars nog vaak vooral naar de mooiste plaatjes. Boxshot *sell*.
Als de verschillen gaan zo zoals bij Tomb Raider, dan is dat echt wel huge. Zit echt wel eventjes een verschil in. Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de performance van Thief op beide systemen. Mijn gevoel zegt dat we ook hier wel verschil gaan zien, resolutie en framerate wise. Microsoft moet wel echt snel gaan zorgen dat ze hun zaakjes op orde gaan hebben. Het verhaal met de multiplatformgames draagt nou niet echt bij aan de toch al niet al te beste reputatie van de One.
Ze kunnen het eventueel goedmaken met Halo en Gears, als ze het goed aanpakken tenminste. Met multiplatformen is het nog een beetje gekut.