[Sport] Olympische Winterspelen 2014 in Sotsji

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 7 feb 2014.

1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Beetje rare vraag, maar welke Asics draagt de Nederlandse schaats ploeg?

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Frankrijk : 1 goud 2 brons
    Familie Mulder: 1 goud 2 brons

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Beetje laat maar: Jeeeeeej _O_

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Duitsland staat wel vrij effecient boven aan :+

5. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waar gaat dit eindigen? 10 km moet weer 2 of 3 plakken opleveren. Wust kan nog winnen op 1000 en moet winnen op 1500. Beide ploegenachtervolgingen. Overige plakken op 1500 en 1k, 5k vrouwen... Kunnen echt nog 10 plakken bij met dit moraal van de Nederlandse ploeg...

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Maar uiteindelijk win je alleen schaatsmedailles. Al mijn collega's doen alsof we die winterspelen aan het ownen zijn maar ik vind het maar beetje gaar. Dit is ook niet echt goed voor het imago van het schaatsen IMHO.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hahahahaha _O_

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
  9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    waarom is het niet goed voor het imago volgens jou?

10. terror stefan

terror stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, zo denk ik dus precies hetzelfde. die gouden plakken zijn ook niks bijzonders meer zo langzamerhand.. terwijl elke medaille eigenlijk geweldig is natuurlijk!

11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    :lol:

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Goed gezegd. Ik volg de Spelen totaal niet en ik heb ook géén idee waar andere Nederlandse sporters aan mee doen, naast het schaatsen. Is er niet een vrouw die snowboard?

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    1 land dat domineert vind ik niet bijdragen aan het idee dat de sport echt heel leuk is. Dominantie in sport heeft bewezen eigenlijk nooit leuk te zijn, in elke tak zijn er zat voorbeelden waar iedereen het topfavoriet liever ziet falen dan zijn 5e keer te winnen...

Het is nu dat we zelf alles winnen en dat WinterBase mij daarom uitlacht, maar als een Noorwegen alle ski en langlauf onderdelen zou winnen zou iedereen dat echt onwijs saai vinden. Laat staan de doping geruchten.

Laatst bewerkt: 12 feb 2014
  14. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Twee gasten bij het half pipe snowboarden die het in ieder geval verkloot hebben.

15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Aah ik dacht namelijk omdat er zoveel medailles in de sport zitten. Staat een beetje vreemd tegenover die sporten zoals ijshockey waarbij je een aantal ploegen moet verslaan en dat er dan maar 1 gouden plak. Wat dat betreft 'ownen' de Nederlanders nu ook helemaal niks, afgezien van 1 sport :9 het is alleen wel zo dat die sport heel veel medailles op kan leveren.

Dominantie is best saai ja, maar ik denk niet dat het een imago zal schaden.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Dat is trouwens ook wel een ding. Schaatsen is een beetje het zwemmen van de winterspelen. Als je het goed kan, kun je zomaar een handvol medailles winnen. Het zou bijv. best kunnen dat Wust met 6 medailles naar huis gaat... Terwijl een alpine skiër 4 jaar traint voor 1tje.

Dit zei ik ook al tijdens de Zomerspelen trouwens. Vind dat een beetje scheef.

17. terror stefan

terror stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jij zegt wijze dingen waar ik me helemaal in kan vinden..:thumbs:

18. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt een punt, maar zo'n overheersing is er nog nooit geweest. Dat is natuurlijk al heel mooi. En als je ziet dat er ook gewoon Amerikanen, Canadezen, Koreanen, Japanners, Chinezen, Australiërs en allerlei Europeanen meedoen om de medailles maar gewoon te kort komen. Das toch gewoon mooi. Maar had het wel leuk gevonden als we ook in de sneeuw wat konden winnen.

19. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Tja, dat heb je met zo'n vlak land als Nederland, geen bergen om op te oefenen.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Eh Morrison is de enige niet-Nederlandse man met een medaille in het schaatsen tot dusver...

Deel Deze Pagina