De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Hij is na zijn gevangenisstraf zich gaan toeleggen op fotografie en film, en heeft dat leven afgesloten. Straf uitgezeten en klaar toch? Hij is blijkbaar goed gerehabiliteerd, dat zouden we wel bij alle exgedetineerden willen toch? Feyenoord heeft alleen gefaciliteerd, verder hebben de makers veel van de publiciteit zelf gegenereerd. Dat hebben ze goed gedaan trouwens, met een aantal uitzendingen tijdens het IFFR en komende weken in het reguliere programma van Pathe

2. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    Ik heb de film nog niet gezien. Als je het zo stelt moet je je dat afvragen maar misschien heeft die gast wel berouw van zijn daden en zegt ie dat het verkeerd was. Dan is het wat mij betreft prima, zulke extremiteiten zijn nooit goed te praten maar het is wel zo dat er altijd van zulke gasten rondlopen bij voetbalclubs. Er worden zat documentaires gemaakt over hooliganisme, dit is ook meer een docu-film toch?

Wel een aardige discussie inderdaad. Nogmaals, bij al die gasten die in Beverwijk waren zit een steekje los, om wat voor reden dan ook waren ze op een plek waar ze niet hoorden te zijn.

3. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij worden straffen gegeven zodat een persoon zich daarna beter gaat gedragen in de maatschappij. Iets wat hij als het goed is wel is gaan doen, geen lid meer van de harde kern, een gewone man met een gezin die een liefde heeft voor Feyenoord en daar een film over maakt. Wat hij in het verleden heeft gedaan is heel erg, maar om hem daar nu nog voor te straffen als hij zijn leven heeft gebeterd? Dat zou niet in onze maatschappij passen. Daarnaast wordt de film goed ontvangen, maar komt zijn naam, zeker via Feyenoord, niet veel voorbij. Het is voor zover ik weet niet zo dat hij nu opeens op een voetstuk wordt geplaatst. De film wel maar hij als persoon zeker niet.

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    De docu gaat ook helemaal niet over hooliganisme verder, maar juist de goede, veelzijdige kant van het legioen

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het zou er voor mij helemaal vanaf hangen hoe hij het nu presenteert

als hij berouw heeft en netjes zijn straf heeft uitgezeten en nu een positieve kant van de supporters wil laten zien en NIET wat er destijds gebeurt is verheerlijkt is er toch niks mis mee

Om dat te beoordelen zou ik die film denk ik eerst moeten zien maar daar zou het voor mij wel van afhangen. Is hij aan het opruien en 'haatzaaien' of is na zijn nieuwe start een positieve weg ingeslagen en is dat waar hij nu waardering voor krijgt

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Het is geen hooligan film, dus daar hoef je het ook niet te zoeken.

Ik vind het gewoon best apart om te zien, dat een een persoon die je club en supporters ontzettend in kwaad daglicht heeft geplaatst, door Feyenoord wordt ingeschakeld om het team op te peppen en zich op te laden.

Dat hij zijn straf heeft uitgezeten en berouw heeft, dat lijkt mij vanzelfsprekend. Als iemand geen berouw toont na medeplichtigheid op een moord zou daar toch al snel TBS achteraan moeten zitten toch? Ik ben niet echt thuis in de rechten, dus geen idee hoe dat wordt opgelost. Volgens mij heeft hij ook aangegeven zijn leven te hebben gebeterd, dus wat dat betreft zie ik geen problemen waarom hij die film niet had kunnen maken. Op dat punt richt ik mij dan ook niet echt in deze discussie. Het gaat mij er meer om dat de club Feyenoord die jongen toch op een podium stuk plaatst, wat gezien zijn historie toch wel raar is.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758

Oeh, die ga ik kijken. :D

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    de oorzaak-gevolg die je schetst is andersom. Hij ging de film maken, en Feyenoord vind dat achteraf tof en gaat er met de selectie heen, omdat ze ook trots zijn op wat de film laat zien. Niet dat Feyenoord hem heeft ingeschakeld.

Verder heeft ie regelmatig spijt betuigd over Beverwijk (al ontkent ie nog altijd betrokkenheid bij Picornies dood, consensus is dat ie genaaid is door een andere 'kameraad').

TBS komt eraan te pas als iemand ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die is al sinds 28-9-2012 uit en ik hoor dit nu pas? wtf

meteen kijken

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Nee, hij is sinds deze maand pas uit op dvd, geloof ik. Eind vorig jaar draaide hij hier zelfs in sommige bioscopen.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hij is binnen, vanavond kijken :)

12. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Waar vandaan? Heb een torrent die al geruime tijd op 43% blijft hangen :'-(

Of heb je een legale versie binnen gekregen? O-)

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    random torrent gegoogled voor de .iso, kon op Usenet niks vinden

14. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    klik (Finse versie geen subtitles though..)

Laatst bewerkt: 13 feb 2014
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Feyenoord heeft toestemming gegeven dat hij de film mocht maken toch? Of ben ik dan verkeerd ingelicht?

Maar goed, misschien ben ik te biased (:+). Dat er nu ook weer verhalen rondgaan dat ze van Gaal als coach willen halen enzo, dat snap ik echt niet.

17. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je nu zegt is totaal iets anders wat je net beweerde. Die man in kwestie heeft enkel toestemming gekregen thats all. Verder heeft Feyenoord er niks mee te maken.

18. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
  19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Beverwijk mag toch wel als een dieptepunt gezien worden van de afgelopen decennia van het voetballend Nederland. Een van de hoofdverdachten wil dan een film gaan maken en de club gaat daar toestemming voor geven en die film later ook gebruiken om de eigen spelers te motiveren.

Het is in mijn ogen raar dat een delinquent op een voetstuk wordt geplaatst door de club die hij in een kwaad daglicht heeft gezet. Naar mijn mening ietwat hypocriet.

20. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    Hypocriet vind ik het absoluut want (ik quote):

Het doel van straffen is juist dat mensen hun leven oppakken, dat heeft hij (blijkbaar) goed gedaan. Liever dat hij nu goed bezig is door een film te maken dan nog 10 Amsterdammers de kop in te slaan. Misschien is deze man juist wel een goed voorbeeld (geworden!!!) voor velen, zo van: Kijk zo kan het dus ook.

Picorni was net zo goed op een verkeerde plek als deze man. Als het andersom was geweest had ik er net zo in gestaan. Hoewel ik me nu op glad ijs bevind is er een verschil tussen bijvoorbeeld het dronken doodrijden van een kind en een groep (destijds) hooligans die zich misdragen.

Deel Deze Pagina