Niemand zegt ook dat het niet beter kan, zijn genoeg dingen in FF14 die verbeterd kunnen of die in de toekomst ook daadwerkelijk verbeterd worden bij een update. En dat het als information overload kan overkomen is zeker waar. Dat heb ik wel bij meer spellen. Echter als je er wat tijd insteekt ( blijft een MMO natuurlijk ) dan is de game heel goed speelbaar met een controller en is die informatie niet meer overweldigend. Ik gebruik het overgrote gedeelte van de menu's geeneens meer ( bijna alles kun je onder een hotkey zetten op je hotbars ) en zit onder het spelen dus ook niet voortdurend in menuutjes. Daar heb je ook helemaal geen tijd voor tijdens ( Endgame ) gevechten.
Je kan bij de hotbars bv. ook een soort van filter aanbrengen, wat ik erg handig vind als je veel dingen als hotkeys instelt. Zo kan je bv. instellen dat je bepaalde hotbars enkel kan selecteren met je wapen getrokken of wanneer je juist je wapen niet getrokken hebt. Zo kan je ability's, spreuken etc op hotbars zetten en tijdens een gevecht switch je enkel door deze hotbars omdat je tijdens een battle je wapen getrokken hebt. Er zijn zoveel opties om het makkelijker te maken of om dingen op je speelstijl aan te passen.
Dingen die me tot nu toe het meest zijn opgevallen aan de PS4 versie zijn toch wel de graphics ( alles ziet er een stuk scherper en mooier uit ), het aantal characters welke je in beeld ziet in steden ( meer characters in beeld en op de PS3 duurt het vaak lang voordat characters / NPC's geladen en op je scherm te zien zijn, op PS4 geen last van ) , de laadtijden wanneer je van area wisselt of een instantie ingaat zijn aanzienlijk korter.
Laatst bewerkt: 22 feb 2014