1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Final Fantasy XIV: A Realm Reborn [Beta]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 29 jun 2013.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De game is wel degelijk niet rond de controller gebouwd en duidelijk geent op kb en muis.

Hele interface heeft ook niks weg van console friendly/aangepast. Gewoon de PC ui. Delen zijn zelfs niet aanpasbaar, waaronder het chat window.

Er zit amper spraak in de game, alles verloopt via text ballonnen met miniscule text. Dat er ook eens een cutscene met spraak in zit, wow!

Dus die dingen zijn wel degelijk aanwezig en dat samen dat het gewoon op deze manier niet mijn ding is, is het gewoon niks voor mij ...

2. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Hoever in de game ben je al? Hoeveel storyline heb je al gezien? Over de hoeveelheid spraak kan je dus niks zeggen en neem van mij aan dat alle grote cutscenes gewoon spraak bevatten. Niet elke onbenullige sidequest heeft spraak nee.

Chatwindow kun je niet aanpassen? Kan wel. Je kan grote window aanpassen door te slepen, je kan grootte letters aanpassen bij instellingen. En zoals ik al heb aangegeven is bijna alles aan te passen. Je zult wel de opties moeten uitproberen.

Interface is behoorlijk anders op de PC. Heb je de hotbars al gebruikt bv? Hoelang heb je met de instellingen gespeeld? Filters? Macro's? Ik heb 7 jaar FF11 gespeeld met een controller en nu 6 mnd FF14 en er is niks wat ik niet kan met een controller in deze game, ook Endgame content is prima speelbaar met controller.

Wil niet lullig doen maar je bent level 1? En het betreft een MMO. En bij de instellingen heb je ook niet lang gekeken, want camera opties waren je geeneens opgevallen.

Laatst bewerkt: 22 feb 2014
  3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik kan alles wel weer weerleggen, maar daar schieten we niks mee op, dus ik laat het hier bij. Tis slechts mijn mening.

En het is niet mijn eerste game of mmo, dus ik hoef echt geen level 60 te zijn om te zien of en hoe dingen werken. En deze game voldoet duidelijk niet aan mijn eisen/wensen op dat vlak. That's it.

4. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Zoals ik ook al zei is het goed mogelijk dat de game jouw ding niet is. Ieder zijn eigen smaak. Gaat mij meer om de dingen die je roept die simpelweg niet waar zijn, zoals geen reverse camera, kan chat niet aanpassen etc. Valt weinig aan te weerleggen want die dingen kloppen gewoonweg niet. Als je roept dat 1 lullige cutscene spraak bevat en je hebt 0% van de game gespeeld, dat vind ik ook knap. Staat allemaal los van dat je de game niks vind, maar deze zaken zijn gewoonweg niet waar. Maar goed, jammer dat de game je niet bevalt. Kunnen op moment wel wat games gebruiken op de PS4 :)

5. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Hoe kom je in die Beta? Krijg steeds de melding dat ik geen license heb en die site van hun is helemaal ellende.

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Wel erg makkelijk zo, maarja.

Ik heb 'm gedownload met de psn link die Dulle gaf.

7. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    hier nu ook na een reboot, vaag.

Nu dik eran, ben totaal niet benieuwd iig en vewacht er niks van. Kan alleen maar meevallen dus :+

8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik kom ook wel na 23:00 online, maak wel je character aan in beta wereld 5! Kunnen we als je wilt samen wat rond kloten.

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Jij hebt liever een wellis nietus spelletje :) ?

10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Nee dat is het niet.

Je klaagt over veel zaken die volgens Wizz afstelbaar zijn. Het doet mij een beetje overkomen dat je je mening nu al klaar hebt over de game na een aantal speeluren dat op één hand te tellen is. Zo zie ik het. Prima dat het waarschijnlijk niet jouw game is (ik weet ook nog niet of het wat voor mij is) maar dit kwam er een beetje te makkelijk uit imo.

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Omdat ik na 3 uurtjes genoeg gezien heb, dat dit niet het soort game/mmo is wat ik nog wil spelen. Dat is ook niet gebaseerd op of een aantal dingen wel of niet is in te stellen. Maar onder andere op ervaringen uit het verleden en de wensen die ik nu op game gebied heb .... Er is zoveel te spelen, ik moet gewoon keuzes maken en deze wordt het niet ...

12. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    Ik trek dit ook niet. Zoals tot nu toe elke MMO die ik gespeeld heb... Aan mijn mening heb je dus niet veel. Ik word gestoord van al die menutjes en opties, het maken van een character was wel leuk though... XD

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Er is tot nu toe maar 1 mmo geweest waar het qua interface gelijk klikte met me. Ik zal de titel niet noemen aangezien ik die hier al te vaak heb genoemd. :+ Maar bij iedere andere MMO heb ik altijd het gevoel een information overload te krijgen.

Natuurlijk, alles is een kwestie van gewenning. Maar dat wilt niet zeggen dat het beter kan. :p

14. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Niemand zegt ook dat het niet beter kan, zijn genoeg dingen in FF14 die verbeterd kunnen of die in de toekomst ook daadwerkelijk verbeterd worden bij een update. En dat het als information overload kan overkomen is zeker waar. Dat heb ik wel bij meer spellen. Echter als je er wat tijd insteekt ( blijft een MMO natuurlijk ) dan is de game heel goed speelbaar met een controller en is die informatie niet meer overweldigend. Ik gebruik het overgrote gedeelte van de menu's geeneens meer ( bijna alles kun je onder een hotkey zetten op je hotbars ) en zit onder het spelen dus ook niet voortdurend in menuutjes. Daar heb je ook helemaal geen tijd voor tijdens ( Endgame ) gevechten.

Je kan bij de hotbars bv. ook een soort van filter aanbrengen, wat ik erg handig vind als je veel dingen als hotkeys instelt. Zo kan je bv. instellen dat je bepaalde hotbars enkel kan selecteren met je wapen getrokken of wanneer je juist je wapen niet getrokken hebt. Zo kan je ability's, spreuken etc op hotbars zetten en tijdens een gevecht switch je enkel door deze hotbars omdat je tijdens een battle je wapen getrokken hebt. Er zijn zoveel opties om het makkelijker te maken of om dingen op je speelstijl aan te passen.

Dingen die me tot nu toe het meest zijn opgevallen aan de PS4 versie zijn toch wel de graphics ( alles ziet er een stuk scherper en mooier uit ), het aantal characters welke je in beeld ziet in steden ( meer characters in beeld en op de PS3 duurt het vaak lang voordat characters / NPC's geladen en op je scherm te zien zijn, op PS4 geen last van ) , de laadtijden wanneer je van area wisselt of een instantie ingaat zijn aanzienlijk korter.

15. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    GUILDWARS?

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ssst! :+

framerate kakte bij mij wel eens in.
    Maar het speelt wel al stukken beter dan op de PS3.

17. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Wat was je characters naam Daz, zie enkel een leeg vierkantje op mijn iPad haha. En ben je online dan kom ik zo ook nog even de Beta doen.

@Dulle: ja die framerate zal soms wel inkakken maar de pop-up van characters is stuk minder. PS3 is heel traag wat dat betreft. Ook het wisselen van area's is voor mijn gevoel echt 4-5x zo snel, zal binnenkort eens timen :) Ik ben iig zeer happy als het april is haha.

Maar in echt drukke gebieden zal je op de PS4 en PC ook last hebben van pop-ups of het inkakken van framerate. Er is bv. zo'n FATE gevecht met Odin en als het daar druk is dan zie je Odin geeneens, ook op PC niet. Maar ja wat wil je met al die effecten en dan 100+ man die daar staan.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, dat de framerate het niet altijd bijhoudt is inderdaad misschien niet zo vreemd bij een MMO. Viel me gewoon even op, want, tsja, PS4 he. Dan verwacht je dat in eerste instantie minder. :+

Ziet er verder wel lekker uit, wat een verademing tov de PS3 (en mijn laptop :p)

Wel jammer dat ik nauwelijks screens kan maken zonder dat ik onder het rokje van mijn char lijk te gluren. 8) Ik moet aan een nieuwe outfit zien te komen.

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Zal ik morgen even posten. Ik dacht Itaki Y'aeroni.

20. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Hoela g blijft de beta geldig? Is zeker de laatste dag vandaag.

Deel Deze Pagina