De kwalificatie echt compleet vergooid. Kon geen rondje clean rijden. De laatste 6 minuten geen eens meer kunnen rijden, er was ff crisis in huize DeJong wat mijn aandacht vergde.
De eerste heat bij de start ff rustig aan gedaan. Ruimte gegeven aan Alfa, die voor mij en Flavour gekwalificeerd was. Na de lange doordraaier het gas erop. Kon Flavour niet voorbij die weer goed verdedigend reed. Aan het einde van de heat had Flavour de druk er bij Rinck goed opstaan. Rinck maakte hierdoor een fouteje en verloor zijn plek aan Flavour en vervolgens nog aan mij. Uiteindelijk 6e geworden in de eerste heat.
Vanwege mijn geweldige kwalificatie mocht ik de 2e heat vooraan starten, Alfa die prefereerde achteraan te starten. Na de 3e herstart eindelijk kunnen losgaan. Witteveen achter me en daarachter Flavour. Ik hoorde Flavour op een gegeven moment voorbij Witteveen gaan, ik kreeg dus FLavour in mijn nek. In ronde 5?, raakte ik in de snelle cicane de linker rode streep, werd daardoor afgeremd, Flavour zat in mij nek en anticipeerd, maar wel ten kosten van een aantal plekken, wel respect. In ronde 7 pas gepit, waarbij Tender en Freaky mij nog voor waren. De laatste rondes was nog erg spannend voor plek 3. Achter mij reed Denvan met Flavour erachter. Denvan was die laatste ronde net een jojo, dan weer in mijn nek, dan weer verder achter mij ivm aanvallen van Flavour. Uiteindelijk 3e.
Laatst bewerkt: 18 feb 2014