Curacao is top! Beste half jaar gehad uit mijn leven
! Ik heb idd ook dezelfde reden gehad. Die eerste stage moet je toch niet al te serieus nemen en vond dat ik veel meer had aan de mensen die ik daar heb ontmoet en de ervaring die ik heb gehad dan dat ik elke ochtend hier in Nederland om 07:00 de trein zou moeten pakken naar een stage
.
Ik heb het toen makkelijk via Wereldstage gedaan. Zij regelen een stage/ticket/huisvesting /verblijfsvergunning etc. En mocht je later op Curacao problemen hebben met je stage of andere dingen kun je vaak op hun terugvallen waardoor ze evt. een nieuwe stage zoeken. Kost wat maar scheelt een hoop gezeik.
Huisvesting zou ik in Willemstad pakken. Je hebt wel een aantal studentenhuizen op het eiland maar die liggen vaak afgelegen (eiland is toch vrij crimineel, vooral buiten 'de stad'). Nieuwestraat bij uitstek de leukste straat. 5/6 huizen met in totaal ±100 studenten. 5 minuten lopen van de bermuda, 5 minuten lopen naar centrum.
En van te voren even goed sparen. Ik was excl. huur/auto €250 in de week kwijt. Heb ook echt nergens naar gekeken want had goed gespaard van te voren. Wilde alles gaan doen wat op m'n pad kwam en niet hoeven om te kijken naar de centen. Ben ook een weekend naar Miami geweest, iedere avond op stap enz. enz.
Wel een must die je daar moet hebben: Auto. Zijn natuurlijk altijd wel andere studenten die ook een auto hebben maar je merkt wel dat je dan veel afhankelijk daarvan bent en naar het strand/supermarkt/stage etc. moet wel met de auto worden gedaan. Ik heb toen een auto gekocht (NOOIT DOEN
!), die stond vaker stil dan dat die reed.
En over mijn stage: Ik heb samen met andere leerlingen die in het buitenland waren geweest (Curacao, Aruba, Londen) een herkansing voor mijn assessment gehad. Wat ik heb ervaren is dat ze het allemaal wel mooi vinden dat je überhaupt de durf hebt om naar het buitenland te gaan en dat al veel scheelt op je eindbeoordeling. Bij mij waren zelfs 2 leraren een week naar het eiland gekomen om te chillen/presentatie afnemen etc.
Klik om te vergroten...