1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is een teletekst geheugen voor 1500 pagina's een noemenswaardige upgrade :+

    Heb even de specs van de laatste Panasonic Plasma naar mijn oude gelegd en zie dat de meeste "noemenswaardige upgrades" in de opties zitten die ik toch niet ga gebruiken.

    Gebruik mijn Panasonic voor TV , Blu-ray 2D/3D en gamen.
    Het hele multimedia gebeuren laat ik over aan externe apparaten.

    Ik stream liever een film van mijn NAS via de Mac naar mijn tv dan ik het door de tv laat doen.
    De media player in mijn tv is behoorlijk kieskeurig.

    Was gisteren nog bij een kennis die zijn Samsung kan bedienen via handgebaren en stem.
    Als je alleen bent werkt het al niet goed laat staan als er meerder mensen voor de tv zitten.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat zijn voor mij ook meer gadgets dan upgrades. Gewoon wachten op een oled dus.
     
  4. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31

    En is het reëel dat dat deze zomer gaat gebeuren? Het uitbrengen van een opvolger van dit model? Maar nu je het zegt is hij inderdaad te krijgen voor 2499 euro. Ga het in elk geval in de gaten houden en eens kijken hoe de tv functioneert met een PS4.
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb zelf de UE55F6510 sinds een week en gister met Ghosts heb ik niets gemerkt van input lag en dat zijn toch zaken die me altijd direct opvallen. Nu moet ik ook wel toegeven dat ik flink wat opties direct al heb uitgezet bij het instellen van de tv, op zoek naar het beste beeld en dat scheelt ook wel. Leuk tv'tje trouwens hoor, goeie keuze, ben er erg tevreden mee :)
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Alle beeldverbeteringen uitschakelen op je gamekanaal en als je er zo niet bij komt, gewoon via service menu.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou wel voor minimaal een 40" gaan want ik ken er genoeg die spijt hebben van de aankoop van een 32" tv.
    De meeste vinden een 40" veelste groot want die zou niet in de kamer passen.

    Mijn ouders hadden eerst een 28" CRT en heb toen mijn oude 32" Samsung in de woonkamer gezet.
    Eerst mekkeren dat deze veelste groot is en de volgende dag hoorde ik ze niet meer.
    Nu staat mijn oude 40" FullHD Bravia in de kamer en heb ze geen moment horen mekkeren.
     
  8. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Heb inmiddels de 40 inch gekocht, had hiervoor een 37 inch en 32 inch zag hierdoor toch wat klein uit :) Hij bevalt tot nu toe prima.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hele verstandige keus :thumbs:
     
  10. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Als ik nu voor een nieuwe tv moet gaan, moet ik dan voor een 4k tv gaan of toch nog maar niet? Was vandaag in een winkel waar er een paar hingen, zag dr echt mooi uit en ze zijn al best betaalbaar.
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Eerlijk?

    Zonde van je geld.

    Welke content ga je erop kijken?

    Welke streamingdienst biedt dit aan met iig een catalog om uit te kiezen?

    Zonde zonde zonde.... Maar dat is maar mijn mening.
     
  12. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    YT heeft volgens mij al wat dingen in 4k, Netflix, Hulu en Amazon gaan er in de toekomst mee beginnen.
    Zal vast wel meer gaan worden komende jaren denk ik.
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb je ook gelijk in, maar het belangrijkste is wat je er zelf mee ga doen?

    Game je? Welke games zijn er in 4k?

    Heb je zelf een abbo op Amazon of hulu?

    Netflix zegt het wel, maar zelfs hun super hd streams komen niet in de buurt van een blu-ray welke je van diverse sites kan downen ;-)

    Als je het leuk vind om de early adopter te zijn en je neemt genoegen met de minimale content die er nu is, ga je gang ;-)

    Maar vind het eerlijk gezegd gewoon weggegooid geld. Blu-ray is net pas zo goed als geïntegreerd bij de massa en 4k staat in de kinderschoenen voor de consumentenmarkt.

    Over een paar jaar zijn de tv's lager geprijsd, is er veel meer content en wellicht zelfs een andere formaat ;-)

    Voor nu zou ik gewoon voor een kwalitatief plasma (als dat je ding is<> Panasonic vt) of een goeie led.

    En het verschil lekker op je bank zetten.
     
  14. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Tja, je hebt wel een punt. Alleen is het wel zo, áls ik nu een nieuwe tv haal, moet die wel weer 5-6 jaar mee gaan. Hmmmmm, decisions.
    Misschien is het beste dan wel om een jaartje te wachten? Van de andere kant, als iedereen er zo over zou denken gebeurt er ook niks natuurlijk. ;)
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Precies,

    Maar je kan ook van je gedachtengang afwijken dat je tv 5-6 jaar mee moet. Persoonlijk ben ik mijn tv na 2 jaar zat.

    In 5 jaar verandert er veel qua techniek en vooral de design van een tv.

    Heb nog een hd-ready 50" plasma op zolder die ik niet meer gebruik en die heeft toch een dikke bezel om de buis heen! Te lelijk... Hahahaha

    Hou je gewoon niet vast aan de gedachten dat een tv die je mogelijk nu gaat aanschaffen, 5-6 jaar mee moet gaan ;-)

    Veel plezier naar je zoektocht en laat nog even weten en vooral zien wat je keuze is geworden hahahaha.
     
  16. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Tenzij je van plan bent een een grote TV te halen of heel dicht bij je TV zit, anders zul je weinig merken van 4K.

    Hier een tabel: [​IMG]

    1 feet is 30 centimeter

    Sowieso is het verstandig nog heel even te wachten er komen in April best veel nieuwe TVs uit wat de prijs van de 1080p alleen nog maar meer doet kelderen.

    Bijvoorbeeld de Sony KDL-55W905 is momenteel een van de beste game TVs en de prijsgrafiek liegt er niet om :) ze houden de prijs momenteel stabiel omdat ze binnenkort gaan vallen. En als Sony in april hun nieuwe lijn introduceert gaat deze toppert ongetwijfeld nog verder zakken en dan heb je heel veel TV een stuk minder geld.

    http://tweakers.net/pricewatch/333342/sony-kdl-55w905-zwart.html

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2014
  17. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Idem dito. Alhoewel ik de 46 inch variant heb.

    Maar zit inmiddels wel te twijfelen over een 50GT60. Zou het qua beeldkwaliteit een grote stap voorwaarts zijn? Twijfels, aangezien ik op mijn huidige tv nog dik aan het genieten ben als ik een blu ray op zet.

    Wellicht is een professionele calibratie een goed idee?!
     
  18. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Qua specificaties zit het hem met name in de smart tv functies zoals apps, internet rowser, betere mediaplayer en 3D ondersteuning. Daarvan vind ik zelf alleen de mediaplayer een noemenswaardige verbetering omdat de bestandsondersteuning groter is. Het gros van de bestanden wordt inmiddels feilloos afgespeeld, dat was bij Panasonic in het verleden niet zo. Als je al een goede mediaspeler hebt is dat echter van weinig waarde.

    Een aantal eigenschappen is echter niet duidelijk in de specificaties te vinden maar wel aardig verbeterd.
    - De antireflective coating die op het panel zit om te zorgen dat de kijker overdag minder last heeft van invallend zonlicht is verbeterd. Met name zonlicht dat schuin van boven komt is minder storend. Om die reden is het beeld donker als je van bovenaf op de tv kijkt.
    - De ST/GT/VT60 series kunnen beduidend meer licht uitzenden dan oudere modellen zodat overdag kijken prettiger is zonder altijd een gordijn dicht te hoeven trekken. Misschien is dit wel de grootste verbetering aan de 2013 line-up geweest. Enkel de Samsung F8500 plasma serie kan nog feller als we het over plasma tv's hebben.
    Desalniettemin blijft plasma het beste tot zijn recht komen in een verduisterde ruimte.
    - De black levels van de nieuwe series zijn wederom lager dan in voorgaande jaren. Het is geen OLED zwart maar een hele goede nummer twee. In een verduisterde ruimte komt dit het beste tot zijn recht, natuurlijk. Sommige mensen zeggen dat de rand niet te onderscheiden is van de zwarte balken bij een willekeurige BluRay film. Dat gaat mij iets te ver, maar het verschil is niet groot.

    Of de verbeteringen t.ov. een G10 de moeite waard zijn voor jou moet je zelf bepalen natuurlijk. De G10 serie stond er wel om bekend dat de black levels na verloop van tijd hoger werden en dus lichter. Latere generaties heb ik dat nooit over gehoord. Het verschil met de GT60 zal er zeker zijn.
    Heb je nu vaak last van reflecties dan zou het betere filter in combinatie met de hogere light output misschien van waarde zijn.

    Ik heb zelf de 42GT60 ongeveer een maand geleden gekocht omdat Panasonic is gestopt met haar Plasma lijn en ik niet durfde te gokken dat Samsung het stokje zou overnemen. Nu blijkt inmiddels dat Samsung de F8500 voortzet en daarnaast enkel een H5000 serie introduceert. Laatstgenoemde kan zich niet meten met de 2013 plasma lineup van Panasonic. De F8500 is relatief vergelijkbaar op de meeste fronten.
    Als ik mijn GT60 vergelijk met een G20 van mijn broer zie ik de vooruitgang zeker maar weet ik eerlijk gezegd niet of het de prijs waard is als je huidige tv nog goed werkt. Het is een lastige keuze omdat OLED nog ver verwijderd lijkt te zijn van massaproductie door de lage yields (maar een beperkt deel van de geproduceerde panels is goed genoeg voor gebruik) en het feit dat slechts 2 fabrikanten OLED modellen ter beschikking hebben.

    Het lastige met plasma tv's blijft daarnaast dat ze in winkels niet tot hun recht komen omdat er zo'n enorme hoeveelheid omgevingslicht is en de fosfors in een plasma tv reageren op het UV licht dat door de verlichting in de showroom wordt uitgezonden. Daardoor lijkt de zwartwaarde altijd zo beroerd t.ov. een LCD, terwijl het omgekeerd eigenlijk waarheid is.

    Als je nog voor een Panasonic plasma wilt gaan zou ik niet te lang wachten. De productie is immers 31-12-2013 gestopt en Panasonic had het erover dat na 31-3-2014 het over zou zijn. Het is lastig inzicht te krijgen in de omvang van de voorraden en de grootte van de vraag op het moment. Daarom heb ik de knoop doorgehakt omdat ik niet te laat wilde zijn of onverhoopt een dead on arrival te krijgen die vervolgens niet 1,2,3 te vervangen is als gevolg van een beperkte voorraad.

    Een lastige keuze, maar ik denk dat ik met een LCD niet tevreden zou zijn (i.v.m. kijkhoeken, motion handling, inhomogeniteit, mindere black levels, vaak hogere input lag) en ben daarom overgegaan tot aankoop. Ik had echter geen tv die verder nog voldeed dat maakte de keuze wel gemakkelijker.

    Een kalibratie schijnt inderdaad een groot verschil te maken als ik afga op de positieve reacties die vaak op fora te vinden zijn. Ik heb zelf geen ervaring met een kalibratie (hoewel ik er regelmatig over lees op bijv. hdtvtest.co.uk) dus kan moeilijk inschatten of het een fair alternatief is voor de aanschaf is van een nieuw model dat niet gekalibreerd is. Ik overweeg het in een later stadium te laten doen.

    Succes
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2014
  19. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    De 50GT60 staat op mijn radar. Inmiddels 1.100 euro. Mocht ie voor rond de 1.000 euro
    te kopen worden aangeboden dan is het een no brainer en komt ie in huis.

    Denk zelf ook lichtelijk teleurgesteld te raken door LED LCD, alhoewel de W905 van Sony een prima tv schijnt te zijn.
     
  20. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht ook op de 4k tvs. Ben alles zo een beetje aan het volgen, maar toch heb ik er niet al te veel verstand van.

    Dus wat ik nu zeg, moet je zelf ook even nazoeken, want weet niet precies hoe het zit.

    Maar de meeste 4k tvs nu op de markt hebben nog geen hdmi 2 aansluiting. En die heb je toch nodig voor ultra HD.

    Een panasonic van zes duizend euro, heeft het al wel.

    Nu heb je die hdmi 2 nog amper nodig, maar als je echt 4k straks wilt, koop dan een 4k die wel die aansluiting heeft.

    Bv die Samsung f9000 die heeft dat dus niet. Heb je een 4k tv met kabels die dat helemaal niet ondersteunen.


    Ok tot zover, zoals ik al zei, ik heb er zelf geen superveel verstand van. Dus zoek dit even na als je er meer over wilt weten. Maar hdmi 2, dat is wel belangrijk als het goed is, ;-).




    Ik kan echt niet meer wachten op een vette 4k smart TV. En let wel, heb nog een SD tv staan.

    HD deed me niks. Ja tis mooier, klopt. Ik zie het verschil ook goed, maar nooit de aandrang gehad om up te graden.

    Maar die 4k beelden, die hebben mij helemaal weg geblazen en dat moet ik wel hebben hoor.


    Edit

    Nog even wat over gelezen....

    Het gaat om het fps in 4k. Dat kan met hdmi maar in max 24 fps. Genoeg voor films, te weinig voor gaming.

    Heb je straks een 4k console, dan werkt dat niet goed en vloeiend op hdmi, maar wel op hdmi 2. ( de standaard is nog niet uit geloof ik, maar zo zit het ongeveer)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014

Deel Deze Pagina