Deze obsessie komt zeker vroeg of laat naar boven zodra je door hebt dat het gras onder je voeten zo groen niet meer is als bij de buurman. Al is het maar een videokaartje 'erbij' om 'SLI eens te proberen'. Je bent mijn held als je deze drang 7 jaar lang kunt vermijden.
Zelf heb ik bij de komst van de 360 dezelfde afweging gemaakt. Ik heb destijds de keuze gemaakt voor een MacBook om mijn schoolwerk op te kunnen doen en een 360 om op te gamen. Dit is me zo goed bevallen dat ik zonder na te denken nu ook een Xbox One gekocht heb.
Waarom koos ik nu weer voor een X1 i.p.v. gamepc?
- Geen (onverwachte) hardware kosten, geen minimum vereisten etc.
Mwah, op alle onderdelen zitten garantie en als er 1 onderdeel in de PC kapotgaat kan je dat zo vervangen, bij de X1 moet je een nieuwe console kopen
- Goedkoop (voor €500,- ga je geen PC in elkaar kunnen zetten met de zelfde functionaliteiten als een X1).
Voor 600 euro heb je een prima midrange PC
- Orginele games. 'Gratis' gedownloade games zijn fijn, of de games zijn soms iets goedkoper. Maar uiteindelijk werkt een orginele game op een console altijd zoals de ontwikkelaar het heeft afgeleverd.
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt. Bovendien is het niet altijd waar, BF4 is/was ook een drama op de console.
- Het gemak. Het ding werkt (of niet, maar dan stuur je hem op). Aanzetten en good to go. Geen bluescreens meer, of pop-ups, of verlopen anti-virus meldingen, virussen etc.
Dat is waar, gemak is ideaal op een console
- Geen onderhoud zoals het regelmatig opnieuw installeren.
Klopt, al valt het mee omdat bijna alles automatisch gaat.
- Overige zaken geïntegreerd zoals TV kijken, Netflix, YouTube, Twitch, DLC Add-On's.
Ja, dat kan ook allemaal op de PC
- De X1 is fluisterstil!
PC ook als je een goede kast hebt
- Games op de X1 gaan er alleen maar beter uit zien, games op de PC gaan er alleen maar minder uit zien naarmate de hardware verouderd.
Games gaan er inderdaad beter uitzien op de X1 maar op de PC ziet het er al beter uit dus zullen ze wel op het niveau komen van een goede PC van een paar jaar geleden
Zo kan ik nog wel even doorgaan eigenlijk. Goede graphics zijn leuk maar niet essentieel, wat mij betreft hoeft Battlefield 4 er niet nog beter uit te zien. Hiermee komt het grootste voordeel van een PC in mijn ogen al te vervallen. De bespaarde kosten op de steamsale raak je alleen al wel kwijt aan het stroomverbruik. Tevens is de aanschaf prijs van een PC hoger en heb je al een PS4.
Kortom: deze post is niet zo duidelijk, maar in mijn situatie (student) kan ik geen enkel voordeel bedenken wat mij €700,- waard zou zijn. Zeker niet omdat ik al een tevreden MacBook en Xbox One gebruiker ben en zo kan studeren, werken en gamen zonder dat iets niet werkt.
Klik om te vergroten...