1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Overstappen van console naar pc: maar mijn bank die blijft; doen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 16 mrt 2014.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    HB is nou echt kopen om het kopen :p

    Tsja ik vind die sales wel fijn. Nu op de 360 zit ik ook allemaal oude spellen voor een paar euro te spelen :) Dan mag het wat mij betreft ook lekker allemaal digitaal.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha, dat is wel waar! :+ Maar ik betaal altijd maar een dollar. Dat vind ik nog acceptabel :p

    Ik vind volledig digitaal gaan zo lastig, ook op consoles. Zo zijn er games op de PS4 die ik graag digitaal had gehad, omdat je er dan sneller toegang tot hebt. Nu ben ik soms te lui om de disc te wisselen. Vooral Fifa en Battlefield zou fijn zijn, aangezien dat games voor tussendoor kunnen zijn. 'even snel een potje spelen'.
    Maarr, ik wil niet de mogelijkheid verliezen om games door te kunnen verkopen. :mad:
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nadeel van een pc is dat het mogelijk een obsessie kan worden om het ding constant te willen upgrade.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Een nog niet eerder genoemd punt, maar ws wel een terecht punt. Bij een console heb je geen keuze.

    Ben jij er al uit wat je gaat doen?
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Gelukkig heb ik die obsessie niet, daar is het te duur voor :+

    Ik heb een systeem uit oktober 2012 en gaat nog prima mee, het heeft me rond de 1200 euro gekost (inc. randapparatuur). Flinke uitgave maar zoals ik al zei kan je jaren mee :)
     
  6. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Deze obsessie komt zeker vroeg of laat naar boven zodra je door hebt dat het gras onder je voeten zo groen niet meer is als bij de buurman. Al is het maar een videokaartje 'erbij' om 'SLI eens te proberen'. Je bent mijn held als je deze drang 7 jaar lang kunt vermijden.

    Zelf heb ik bij de komst van de 360 dezelfde afweging gemaakt. Ik heb destijds de keuze gemaakt voor een MacBook om mijn schoolwerk op te kunnen doen en een 360 om op te gamen. Dit is me zo goed bevallen dat ik zonder na te denken nu ook een Xbox One gekocht heb.

    Waarom koos ik nu weer voor een X1 i.p.v. gamepc?
    - Geen (onverwachte) hardware kosten, geen minimum vereisten etc.
    - Goedkoop (voor €500,- ga je geen PC in elkaar kunnen zetten met de zelfde functionaliteiten als een X1).
    - Orginele games. 'Gratis' gedownloade games zijn fijn, of de games zijn soms iets goedkoper. Maar uiteindelijk werkt een orginele game op een console altijd zoals de ontwikkelaar het heeft afgeleverd.
    - Het gemak. Het ding werkt (of niet, maar dan stuur je hem op). Aanzetten en good to go. Geen bluescreens meer, of pop-ups, of verlopen anti-virus meldingen, virussen etc.
    - Geen onderhoud zoals het regelmatig opnieuw installeren.
    - Overige zaken geïntegreerd zoals TV kijken, Netflix, YouTube, Twitch, DLC Add-On's.
    - De X1 is fluisterstil!
    - Games op de X1 gaan er alleen maar beter uit zien, games op de PC gaan er alleen maar minder uit zien naarmate de hardware verouderd.

    Zo kan ik nog wel even doorgaan eigenlijk. Goede graphics zijn leuk maar niet essentieel, wat mij betreft hoeft Battlefield 4 er niet nog beter uit te zien. Hiermee komt het grootste voordeel van een PC in mijn ogen al te vervallen. De bespaarde kosten op de steamsale raak je alleen al wel kwijt aan het stroomverbruik. Tevens is de aanschaf prijs van een PC hoger en heb je al een PS4.

    Kortom: deze post is niet zo duidelijk, maar in mijn situatie (student) kan ik geen enkel voordeel bedenken wat mij €700,- waard zou zijn. Zeker niet omdat ik al een tevreden MacBook en Xbox One gebruiker ben en zo kan studeren, werken en gamen zonder dat iets niet werkt.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2014
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat is inderdaad een goed punt :+ ik ben bang dat ik dat ook heel erg tegen ga komen mits ik voor een PC ga.

    Nee, ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb wel een setup die mij interessant lijkt, maar of ik het door ga zetten is nog maar de vraag. Ik heb namelijk niet het geld en behoefte om 'en en' te doen.
     
  8. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Qua besturingssysteem op de PC wordt nu gewoon windows 8 gebruikt? Of blijven de hardcore gamers bezig op Windows 7?
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Windows 8 is beter voor gaming. :)
     
  10. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ik zit precies met hetzelfde kevf.. ps4 valt eigenlijk best tegen voor mij. Ik koop denk game pc van 1100 eu en speel ik eindelijk echt next gen.
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    want?
    Dat vind ik behoorlijk veel :p
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sla je me dood. Bij alle test komt 8 er beter uit. Zelfs DICE raadde zelf 8 aan voor BF4.
    Het is gewoon beter voor gaming. Weet niet waarom het zo is. Zoveel kennis heb ik niet.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Even mijn visie op jouw punten gegeven :+
     
  14. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    PC fluister stil als je goede kast hebt? Maar met een goede kast kom je niet meer onder de 500 a 600 euro, of je zou moeten besparen op de rest van je producten maar dan daalt de midrange al snel naar low
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Een goede kast heb je ongeveer voor 60 euro, valt mee dus.
     
  16. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik zeg DOEN:thumbs:

    Ik game zelf ook alweer wat jaren op de pc en heb er echt geen spijt van. Ok een console heeft heel veel gebruikersgemak, maar ik vind dat met een pc ook wel hoor om heel eerlijk te zijn.

    Als je alleen Steam gebruikt qua gamen, dan is dat echt super makkelijk. Steam update en installeert automatisch alles voor je, zodat je niet meer zelf hoeft te kloten voor bepaalde dingen die games nodig hebben.

    Het ligt er ook wel aan welke games je wilt spelen en welke eisen je hebt. Ik hoef niet bepaald alles super ultra badass te spelen. Ik game op een resolutie van 1680-1050 en de meeste game op high of ultra met mijn HD 7870. Nou ik vind dat mooi zat om te spelen:)

    Zelf speel ik eigenlijk het meeste Fallout 3, Fallout New Vegas, Skyrim op de pc. Alles laad super snel in plaatst van dat slakkentempo op de console, en natuurlijk de MODS zijn awesome om te gebruiken. Als je eenmaal weet hoe je dat moet gebruiken dan kan je echt niet meer zonder. Ik kan echt die games niet meer op een console spelen:F: Verder nog de Bioshock serie en Mass Effect serie. Ik ben wat dat betreft heel anders geworden qua gamen.

    Voor mij waren dit de redenen waarom ik op de pc wilde gamen:

    LAADTIJDEN van een console|:- vergeleken met een PC:cool: Wat een wereld van verschil is dat zeg.
    Upgraden. (altijd makkelijk om een nieuwe HDD erbij te prikken of extra geheugen)
    Steam Sales. (Niet perse alleen Steam Sales, maar PC games kan je vaak spotgoedkoop kopen)
    Modden. (_O__O__O_)
    En ga zo maar door.

    Tuurlijk zit ik er nog steeds aan te denken om een PS4 te halen, maar ik heb gewoon tot nu toe nog steeds geen reden om er 1 te kopen. De games die er zijn spreken me toch niet aan. Er moet echt een hele brute game komen wil ik een PS4 aan schaffen. Watchdogs was destijds de reden, maar ik heb er niks meer mee. De hype is bij mij helemaal weg bij die game=(

    Fallout 4 bijvoorbeeld schaf ik automatisch al aan op de PC. Dat is een no-brainer voor mij
     
  17. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ga toch weg8)

    Ik heb een Coolermaster CM690 II Advanced. Nou ik heb daar echt geen last van, zelfs als de fans wat harder staan. Een goede kast hoeft echt geen 500 euro te kosten hoor8)
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  19. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Wel als je hem zo stil wilt als een X1 of je moet waterkoeling :thumbs:
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Maar wil je daarmee beginnen? Als je dan de keuze gaat maken voor een game PC dan lijkt mij dat je het wel meteen goed doet.
    Als je dan niet op minstens high kunt gamen, blijft het knagen dat het nog beter kan....althans dat zou ik hebben.:9
     

Deel Deze Pagina