1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBW Universum topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Head Ninja, 27 jan 2012.

  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Uiteraard, maar omdat we weten dat leven onder onze omstandigheden mogelijk is, is het ook wel weer logisch dat we daar specifiek naar zoeken. Van andere levensvormen weten we gewoon niks, zelfs niet of ze er zijn. Al was er een tijd geleden wel even het idee dat we dat hadden gevonden in een of ander kneiterzuur meer ofzo, maar dat onderzoek bleek nogal labiel van opzet of iets dergelijks. De conclusies waren in ieder geval niet sterk.
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Persoonlijk zou ik het veel interessanter vinden als ze een totaal nieuwe levensvorm ontdekken. Het is idd logisch dat we specifiek zoeken naar iets wat lijkt op de organismen die we al kennen, maar voor mij is het 'out of the box' denken en zoeken / nadenken over extremiteiten compleet anders geworden nadat ik aan de studie begon. Eigenlijk al een jaar eerder aangezien ik eerst een propedeuse leraar Natuurkunde heb gehaald om zo op de Uni te komen. Veelal staat de stof vast voor bijna iedere studie, maar voor Sterrenkunde wordt er zoveel met theorieën gewerkt waarvan je eigenlijk MOET accepteren dat ze correct zijn.

    Heb daar in het begin best moeite mee gehad. Zeker omdat ik perfectionistisch ben en eigenlijk altijd een verklaring wil hebben. Het mooie was dan de eerste aanraking met de relativiteitstheorie. Hier kun je niks anders dan accepteren!
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Totdat er een beter alternatief komt. Men heeft Newton voor Einstein ook altijd 'geaccepteerd', natuurlijk.

    Maargoed, ik zou het al fantastisch vinden als we elders (intelligent) leven vinden. Als dat op een andere basis leeft dan wij zou dat ook geweldig zijn, maar als het identiek is (of gelijkend) als hier, zou dat ook weer enorme implicaties hebben. Vooral statistisch gezien zou het vinden van leven een megastap zijn. Als je van twee plekken weet dat er leven is ontstaan (afzonderlijk) dan maakt dat de kans weer veel aannemelijker dat leven heel normaal is in de rest van het heelal.
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Natuurlijk hebben we het altijd geaccepteerd, maar heel veel theorieën zijn ook tastbaar. Dan is het al een stuk makkelijker om het te accepteren.

    Intelligent leven zou echt geweldig zijn en ik ben ook van mening dat als het universum zich daadwerkelijk uitdijt met de snelheid van het licht en dus oneindig is, dus kans dat er intelligent leven bestaat buiten onze aarde ook oneindig is. De vraag is alleen of je er ooit kunt komen (of misschien hebben zij een beter oplossing;))
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wormholes, swa. Wormholes. Beetje vouwen die ruimtetijd en hoppetee.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
  7. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Paar maanden terug zitten kijken, inderdaad echt een coole docu/film :)
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    _O_
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jup, epic! :D

    Die foto's van Mars blijf ik ook steeds verbazingwekkend vinden. Zeker de kleurenfoto's. Het is net alsof je door een woestijn loopt.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Vet hoor! Echt onwijs als je dat mag meemaken.
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    http://www.space.com/25078-universe-inflation-gravitational-waves-discovery.html
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wilde het ook posten ja:)

    Zat het te lezen op Nu.nl.. Uiteraard gepaard met alle, vaak idiote, reacties m.b.t. het geloof vs. wetenschap. ^^
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Het geloof heeft sowieso niets in te brengen in die kwestie. Dat moet je ''geloven.'' Want als je de theorie van gelovigen gaat bewijzen, valt er niets meer te geloven. :+

    En wetenschap kan met hardere bewijzen komen, tastbaarder, dan het geloof. :thumbs:
     
  15. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    En jij denkt dat 'gelovigen' die harde feiten accepteren? Haha.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ik weet niet of er nog mensen studeren aan de uva, maar er is een hele cursus gewijd aan dit soort onderwerpen. Ik volg het nu zelf ook, en het is echt interessant, ware het niet dat ik zo nu en dan wel een college skip omdat ze niet verplicht zijn. :+
    Meer info:
    http://www.communities.uva.nl/portal/site/bighistory
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Geloof is voor veel mensen ook een uitweg en iets waardoor ze levensvragen kunnen beantwoorden. Heb het zelf niet nodig omdat ik de feiten zie en wil zien. Maar kan begrijpen dat sommige mensen dat niet kunnen/willen zien.
    Helaas brengt geloof imo meer ellende met zich mee dan dat het goed doet.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ik zeg ook ''kan'' en verder laat ik niet veel blijken dat ik denk dat ze het accepteren. Integendeel zelfs, weet dondergoed hoe naïevelingen kunnen zijn.
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb twee keer heel graag die cursus gevolgd maar ik was een keer iets te laat en de andere keer had ik teveel overlappende (verplichte) vakken.

    Heb wel Sterrenkunde gevolgd. Ook via IIS.

    [​IMG]
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Heb die cursus vorig jaar gevolgd. Erg leuke en boeiende cursus :thumbs: Uiteindelijk ook afgesloten met een 9. Kan ik iedereen aanraden!
     

Deel Deze Pagina