Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    Ik vind het sowieso een erg vreemde uitspraak al zou iemand dat tegen mij zeggen.
    Als je iig een opleiding in de richting van economie wilt gaan doen, zou ik echt gaan kijken wat je erin interesseert en kijken wat elke hbo opleiding in de richting van economie te bieden heeft, lijkt je dat chill etc. en op basis daarvan je keuze maken. Bedrijfseconomie, MER, CE, het maakt allemaal niet zoveel uit als je eenmaal je diploma hebt. Op Inholland is zelfs het eerste half jaar van al die opleidingen exact hetzelfde en kan je later altijd nog een keuze maken in een meer preciezere richting.

2. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Heb hem net ingevuld maar vond het een rare enquete. Ben benieuwd wat voor conclusies je daar uit zou kunnen trekken.
    "Mensen die 's ochtends hun brood kopen voor de hele week, en tijdens de lunch warm eten, kopen hun banket vaak bij de Albert Heijn", ofzo.

Als je M&O al te diep vond gaan, dan vraag ik me af of je een HBO studie hierover wel oppervlakkig vindt. Wat Reckuuza zegt klopt wel. Bij mij op school zijn het eerste jaar van alle economie-opleidingen ook hetzelfde. Dus dan kun je altijd nog switchen als je wilt.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  3. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik zit ook in twijfel, omdat iedereen roept dat CE een 'pretstudie' is. Nu hoor ik dat over 80% van de hbo-studies, maar toch. Dat is wel wat mij het meest aantrekt, ondanks dat ik introvert ben. Dan doe ik liever iets met plezier, dan met tegenzin en later misschien iets makkelijker een baan vinden.

Zal morgen ook wel eens horen hoe dat zit met het eerste jaar.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou dat extraverte niet serieus nemen. Het is sowieso onzin dat de gehele mensheid in twee kampen wordt opgedeeld en dat binnen dat kamp dan zogenaamd geen verschillen zouden bestaan.

Alles moet maar in hokjes worden geplaatst.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat wordt alleen maar gezegd omdat je veel moet presenteren op CE.

6. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Dat moet je toch overal? 8)

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Ik zou net zeggen :+

8. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Bij de meeste opleidingen inderdaad. Maar bij de ene is het belangrijker dan bij de ander. Bij ons (Informatica) boeit het niet zoveel als je presentatie slecht in elkaar zit en je niemand aankijkt tijdens een presentatie. Gaat meer om het product dat je opgeleverd hebt.

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    Bij elke economie opleiding is het belangrijk ja. Ook als je niet komt in pak wordt je erop afgerekend (trieste shit).

10. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Ook voor je feedback.

Met dergelijke vragen denken we aan convenience concepten, experimenteren met verpakkingssoort etc. We willen het aankoopgedrag inzichtelijk maken, we staan wat verder van de keten af dus vandaar dat dat voor ons nog niet volledig inzichtelijk is.

11. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Iemand die de opleiding Technische Bedrijfskunde (HBO) volgt of heeft gevolgd?

12. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Het eerste dik gedrukte laat je klinken alsof het puur negatief is, maar in feite weet je juist van alles een beetje en ben jij de verbindingspersoon die het probleem van bijvoorbeeld de HR afdeling doorspeelt naar de finaniciele tak.
    Daarnaast omdat je zelf ook wel iets van de stof af weet kun je je collega helpen en zodoende er misschien wel samen uitkomen.

En het 2e dik gedrukte is in feite wat je leert bij Bedrijfskunde MER, het runnen van een bedrijf dan minder. Dat leer je dacht ik meer bij SBRM maar de andere aspecten zie ik allemaal terug in mijn opleiding (MER).
    Want ook ik krijg bedrijfseconomie, management vraagstukken en gedrag van groepen binnen organisaties (toegepaste organisatie psychologie).
    En daarnaast draait de opleiding inderdaad op het bekijken van de processen en de bedrijfsstromen die je vervolgens gaat analyseren.

Persoonlijk vind ik het introverte ook wel een beetje overdreven, want in mijn klas zitten ook genoeg introverte mensen en die gedijen ook prima. Iedereen is wel ergens goed in en aangezien je redelijk wat dingen in groepsvorm moet doen kan iedereen wel een taak vinden waar hij/zij tevreden mee is.
    Ben zelf overigens een extravert persoon maar dat terzijde.

Zit zelf overigens nog maar in het 1e jaar van de studie dus kan niet zoveel zeggen over het vervolg, maar ik hoop dat je er iets aan hebt!
    :thumbs:

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Thanks boys! Vandaag op de open dag geweest in Enschede. Zonde van mijn tijd. Voorlichtingen waren waardeloos en de studenten waren kort van stof. Niet veel wijzer geworden daar. Ook niet hele hoge verwachtingen, tho. Voelde me oud 8)

@Distoration: wat me bij Bedrijfseconomie weer houdt is dat het mij iets teveel op de cijfers gericht is. Dit is dus bij MER minder? Je kan je opleiding toch zelf ook nog zo bijsturen dat je jezelf verdiept in onderwerpen, bij MER?

14. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik kreeg het 1e halfjaar, algemene rekenvaardigheid en algemene economie, die laatste was best pittig maar eenmalig. Echter nu krijg ik volgensmij nog vrij lang bedrijfseconomie, zeker tot het D-cluster, althans hier op de HAN.
    Dus je krijg zeker wel wat cijfers, maar daarnaast zijn er genoeg andere dingen die er totaal niets mee te maken hebben.
    En BEC wat ik nu heb gaat vooral over balansen, liquiditeitsbegrotingen, solvabiliteit etc. dus nog geen hogere wiskunde mits je M&O hebt gehad.
    Dat verdiepen van onderwerpen is bij ons van te voren al vast gelegd, 1e halfjaar was gewoon algemene introductie van de vakken maar nu gaat ons cluster over 'goed werkgeverschap, kan de andere onderwerpen wel voor je opzoeken want die weet ik zo snel niet.

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ah, thanks voor de info!

Ik blijf het lastig vinden, omdat ik niet precies weet wat ik in een bedrijf voor werk wil doen. Ik zou bijvoorbeeld ook BE kunnen doen en dan een minor marketing, maar ook andersom (CE doen, minor BE). Bijvoorbeeld.

Qua persoon ben ik ook meer een BE'er dan een CE'er. Al vind ik het andersom weer interessant. 8) Meeloopdag maar eens gaan doen.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ben CE student ja, ga volgende maand een vast contract tekenen in de marketing.

Maar als ik naar mijn klasgenoten kijk ben ik wel een zeldzaam geval hoor.
    Had daarvoor trouwens Bedrijfskunde gestudeerd (WO) maar dat vond ik niet interessant, te moeilijk en te ver weg :9

Als je vragen hebt over de opleiding moet je maar even vragen/

Laatst bewerkt: 22 mrt 2014
  17. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Wie kan mij helpen bij het invullen van de enquête voor mijn afstudeeronderzoek. Om het wat aantrekkelijker te maken, maken respondenten kans op een waardebon van 10 euro van bol.com

http://www.thesistools.com/web/?id=400767

18. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ingevuld. Daarnaast, in
    moet ondersteund met een t.

19. VERTii

VERTii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zie toevallig hier dat het over CE gaat. Ik zit op dit moment in mijn afstudeerstage van deze opleiding. Studeer in EHV op de Fontys. Ga denk ik volgend studiejaar pre-master Marketing Management volgen op de Uni Tilburg en na een half jaar dat hopelijk halen en mijn master proberen te halen. Meer mensen die het op zo'n manier gaan doen of hebben gedaan? Vragen over de CE-opleiding wil ik natuurlijk ook beantwoorden!

20. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    ouch. pijnlijke fout.

Bedankt voor het invullen iig

Deel Deze Pagina