[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Nee verder niks van hem gelezen wel met regelmaat aan gedacht, al denk ik dat ik dan eerst elantris lees en dan hoop me honger genoeg gestild is om ervoor te zorgen dat ik niet te lang op een deel 3 hoef te wachten. Ben niet zo goed met nog doorgaande series heb ik gemerkt, of ik verlies interesse of het is gewoon vervelend en irritant wachten :)

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Elantris is ook awesome. Erg origineel :)

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zo hatelijk is dat, als een uitgever beslist het 2e deel gewoon niet uit te geven in het Nederlands. 8) Soms haat ik dus dat ik fantasy alleen in het NL lees.
    Dom gedoe, er is ook geen enkele fatsoenlijke reden voor. :+ Behalve dat ik het gewoon fijner vind.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Het moet even hoor: In mei een nieuwe Sigma van James Rollins. :+\o/

5. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Net de autobiografie van Richard Hammond uitgelezen "On the road". Een aanrader voor degene die benieuwd zijn hoe de jeugd van Hamster verlopen is. Hij neemt je in dit boek mee in 8 verschillende jeugdavonturen en belevenissen waarin zijn passie voor voertuigen centraal staat.

Het leest erg prettig weg en de manier van schrijven spreekt me sowieso aan.

Het grappige is dat ik eigenlijk nooit van lezen hield, dit is bij deze ook pertinent veranderd na het lezen van dit boek :D Ik heb me dan ook gelijk ingeschreven bij de bibliotheek en een aantal boeken geleend.

Weet iemand nog een leuk kort boek om in een avondje uit te lezen? Het genre maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik moet nog ontdekken wat ik echt leuk vind om te lezen.

Ben nu bezig in het boek "SEAL TEAM SIX". Dat boek is zo ONTZETTEND GOED! Het gaat over de elite-eenheid die Osama Bin Laden uitschakelde en hoe iemand bij de seals terecht gekomen is. Tijdens het lezen van dit boek besef je je maar al te goed hoe verschrikkelijk zwaar dat is en dat alleen de beste bij dat team zullen komen.

Laatst bewerkt: 18 mrt 2014
  6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, nu is mijn collectie compleet (op zijn biografie na), jammer van zijn nieuwe boek en de pocket helemaal rechts (jaloers op Modder :emo:) maar voor de rest heb ik ze allemaal. :)

Ik zag trouwens dat mijn teller wat 'owned books' betreft al bijna op de 200 staat. Niet zo gek dat ik plek tekort had in mijn kasten. :+

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb vorige week toevallig ook nog een exta kastje gekocht om bovenop de bestaande kast te pleuren. :D Ik had nog wel plek, maar boeken horen niet achter een deurtje te staan, ze hebben lucht nodig! :+
    Ik lees niet echte korte boeken (ik denk dan aan 0-200 pagina's), maar misschien staat in de startpost iets voor je bij de aanraders? Staan een aantal verschillende genres.

Zo te zien hoef ik bij jou iig niet met fantasy oid aan te komen. :+ Als je Seal Team Six en een biografie zo goed vindt gok ik dat je je volgende boek ook in die richting wilt hebben.

8. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik wil een ander genre ook best de kans geven hoor :)

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Voorkeur voor Engels/Nederlands?

De boeken van Murakami schijnen overigens wel ok te zijn. :+

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.736
    Ga ze eerst maar eens lezen voordat je ze aanraadt. :+

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het is ook nooit goed he pipo. :+

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Tering, heb me toch een goed boek over Auschwitz gevonden. Kreeg bij de eerste beste pagina al een brok in mijn keel.

Was een cadeau voor mijn ouders:

Rudolf Vrba - Ik ontsnapte uit Auschwitz

13. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.960
    Paar nieuwe boekjes besteld :)

14. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dacht oh een western kijk ik op goodreads blijkt het over een magier te gaan, maar lijkt op een mooie aanwinst.

15. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    In de boekenweek mocht ik weer een boek uitzoeken ( :thumbs: ) en ik ben voor "The Blade Itself" van Joe Abercrombie gegaan, en wow, dat is echt een goede keus geweest. Ik ben nu alweer halverwege deel twee van de trilogie, "Before They Are Hanged." (de trilogie is de First Law Trilogy)

Ik was alweer een tijdje op zoek naar een goeie nieuwe Fantasy serie, die ik na Eragon, Verboden en Verbannen en de Study-trilogie eigenlijk niet meer heb gelezen, en dit is werkelijk geweldig.

De karakters zijn super, de wereld is interessant maar er zijn niet onnodig veel details en had ik al gezegd dat de karakters episch zijn?

(psst Dulle en Lizza, ga het lezen)

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Is de Nederlandse titel soms 'De Macht van het Zwaard'? Die heb ik namelijk al een jaar of 2/3 op mijn Bol verlanglijstje staan. :+ Misschien toch maar eens kopen dan. :9

17. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Jep, dat is dezelfde.

Go go go! :+

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hmm.. ebook is maar 7 euro!
    maar ebooks zijn lame. :+

En wat een lelijke cover heeft de paperback

Bah. LAAT MAAR ZITTEN DAN!
    :+

Over een maandje jarig. Zou een mooie voor op het verlanglijstje zijn. :p

edit: Volgens mij heeft Killamonkey deze serie ook aangeraden. Kan me herinneren zoiets ooit gelezen te hebben. Maar als iemand het aanraadt wat de geweldigheid van Verboden & Verbannen waardeert ben ik natuurlijk om. ;)

Laatst bewerkt: 23 mrt 2014
  19. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Uh, shit dat is wel een lelijke cover inderdaad.
    Jij leest geen fantasy in het Engels, toch? Want de Engelse covers zijn echt heel mooi.

(die cirkel met vage tekentjes is glimmend goud :cool: )

Maar deze Nederlandse cover is nog wel okay.

edit: tja ik zou niet per se zeggen éven goed als Verboden & Verbannen maar wel iets waar ik ook enorm van heb genoten. En zeker memorable characters (ik mis Erril nog steeds :'-( )

Laatst bewerkt: 23 mrt 2014
  20. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.960
    Alles van Abercrombie gelezen idd :p Geniale schrijver _O_

Deel Deze Pagina