k heb trouwens echt een paar mooie aanpassingen gemaakt aan de route, als je namelijk inzoomt op Google Maps dan kom je kleinere verharde wegen tegen die ws veel mooier zijn om te rijden dan snelwegen. Het enige wat ik me afvraag is of je die wegen die ik nu geselecteerd heb zomaar op kan, aangezien een aantal midden door nationale parken loopt.
(klikbaar)
Ik heb onder andere het dorpje Bodie, California toegevoegd:
http://www.bodie.com/
Ik heb ook een aantal punten toegevoegd op de kaart. Omdat ik zoveel punten had toegevoegd, kon ik niet meer de hele route kopiëren, dat laadt ie niet, dus heb ik het maar tot LA gedaan. Maar ik heb vanuit Death Valley National Park de route zo aangepast dat we door Sequoia National Forest heen rijden, naar het centrale punt Sequoia National Park:
Dan rijden we een stukje langs het park af en daarna recht door Yosemite National Park richting Bodie. Ondertussen komen we ook langs een camping ground in het reservaat.
Vanuit Bodie rijden we weer recht door het park naar San Francisco:
Al dan niet via El Dorado! En Sacramento kunnen we evt. ook nog aan doen.
Zoals dat stuk route nu is, is het denk ik wel veel mooier. Alleen moet je wel timen met tanken denk ik.
Van San Francisco naar Los Angeles heb ik nog een aantal punten toegevoegd, zodat we zoveel mogelijk langs de kustlijn rijden:
We komen onder andere hier langs:
California sea lions and abandoned lighthouse keeper's house, Zalophus californianus, Ano Nuevo Island, Monterey Bay, California
Dit stuk van de route (LV > LA) is nu 2.424km.
Ik heb de route (LA > LV) weer wat aangepast. San Diego staat er nu bij.
Google Maps
Van Los Angeles rijden we weer mooi langs de kust naar San Diego, daar heb ik verder niets aan veranderd. Na San Diego pakken we nog een paar mooie natuurpark weggetjes mee richting Joshua Tree National Park.
Vanaf daar pakken we dan een weg langs een of ander meer, waarna we aansluiten op Historic Route 66 en dan door naar Grand Canyon National Park.
Vanuit daar gaan we naar Page, dat is redelijk door karren volgens mij, 120 tot 130 kilometer snelweg. Dan richting Bryce Canyon, waar we ook nog een leuk weggetje mee pakken. Dan rijden we door Dixie National Forest en hier heb ik ook nog Zion National Park toegevoegd, die waren we de vorige keer vergeten. Daar rijden we ook nog een stukje doorheen. Dan rijden we daarna ongeveer 150 kilometer over de snelweg richting Las Vegas, maar een stukje daarvoor draaien we eraf, richting Valley of Fire State Park en rijden we langs Lake Mead, waar we ook vlak langs Hoover Dam komen, richting het Luxor Hotel aan The Strip.
Maar het geheel is nu al wel weer een stuk langer geworden, dit stuk (LA > LV) is nu ongeveer 2300 kilometer. Dat betekent dat we ongeveer 236 kilometer per dag moeten rijden, want ik heb voor San Diego nu ook nog een dag niet rijden ingepland. Verder hebben we niet echt grote stukken snelweg of zo. Over de hele route niet eigenlijk. Maar goed, ik denk wel dat we het beter te lang dan te kort kunnen plannen. Want als we halverwege al die frotweggetjes door de natuur beu zijn kunnen we die alsnog verwisselen voor een stuk vlammen over de snelweg.