[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik lees inderdaad liever geen Engelse fantasy.
    Zelfs die andere NL cover (dat is die wat het ebook heeft) vind ik niet eens zo bijster mooi. Maar damn, die van nu is vreselijk. Zitten er in NL geen cover designers met smaak? Die Engelse is duizend keer beter. :mad:

waarom lijkt het trouwens op de NL cover alsof er heel crappy een gezicht op het personage is geplakt met Photoshop? 8)

En ach. Niks zal ooit zo goed zijn als V&B. :cool: Het is iig duidelijk dat deze ook erg de moeite waard is.

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Het leuke is dat Abercrombie per boek beter gaat schrijven :cool: Vooral Heroes is echt geniaal! Zeker proberen Dulle!

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Staat inderdaad ook hoog op mijn lijstje. Ben nu eerst nog bezig met het herlezen van V&V (bijna vergeten hoe nasty sommige dingen toch waren :+) en misschien daarna een keertje in deze serie beginnen.

4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ga er vanavond aan beginnen klinkt leuk, en net meteen binnen gehaald :)

5. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Haha, goedzo! :D

Ja klopt he? Ook zeker bij dat tweede boek, echt nare shit gewoon met die spinnen. Ik kan me veel niet meer herinneren maar ik ben van plan ze binnenkort ook weer te herlezen (ik moet echt stoppen met nieuwe leuke boeken kopen :+ )

Aan die boeken van Abercrombie?
    In dat geval, goedzo!

De revolutie begint :+

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zodra Goodreads het herlezen van boeken fatsoenlijk ondersteund ga ik ze ook eindelijk weer eens herlezen. :+
    Ze blijven zo lekker geschreven. Toen ik een tijd terug even iets specifieks opzocht was ik voor ik het wist weer een paar pagina's verder.

7. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Kan iemand me uitleggen wat er zo leuk is aan het lezen van een fantasyboek? Misschien overtuigd iemand me wel om dat genre ook te gaan lezen.

Ben nu overigens bezig in Max & the city van Max Westerman.

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je overtuigd moet worden dan is het waarschijnlijk niet echt het genre voor je. :+

@dulle, kidding right? :p

Laatst bewerkt: 24 mrt 2014
  9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Een beetje wel en een beetje niet. :+ Ik denk dat het wel zou helpen om me zo dat laatste zetje te geven, vooral aangezien ik nog zo een grote backlog heb :p

edit: Ok ECI nu ben je me gewoon aan het trollen. Dit is al de zoveelste keer in dit kwartaal dat mijn bestelling niet door kan gaan. Dan besluit je failliet te gaan, dan is het boek wat ik op het oog heb opeens geen kwartaalafname meer (al een paar keer). Pff. 8) Kan ik weer een nieuwe keuze maken.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2014
  10. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Wat is er leuk aan verhalen? Het is precies hetzelfde als alle andere genres alleen zijn de regels van het universum gemaakt door een madman.

En lizza gewoon lief doen! :)

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik doe altijd lief. :) Maar een boek lezen nadat je eerst overtuigd moet worden, dan kan het meestal geen goed huwelijk worden anders had je het in eerste instantie al willen lezen toch? Maar goed, als je aan een fantasyserie wilt beginnen zou ik wel met een 'simpele' serie beginnen dan gelijk V&V, LotR of De Dwergen. Ik heb geen idee wat voor genres je nu leest, maar fantasy is in principe een genre waarin je in het verhaal wordt 'gezogen'. Totaal andere wereld en figuren, en daardoor kun je alles loslaten en gewoon genieten van het verhaal. Er is altijd wel een oorlog of iets groots gaande, waardoor de spanning lekker aanwezig is. Je moet gewoon iets proberen en daarna bepalen of je het leuk vind of niet.

@Dulle, ik vind het ook altijd apart dat mensen niet vaker boeken herlezen. Als je een boek heel goed vond, waarom zou je het dan niet nog een keer lezen. Dat ik dan het verhaal al ken maakt me helemaal niets meer uit, maar gewoon de sfeer etc is al fijn. Ik ben soms ook echt in de stemming om boeken te herlezen, ik denk zelfs dat HP dit jaar ook weer een keer aan de beurt komt. :p (trouwens geen aanval hoor, gewoon my 2 cents)

Laatst bewerkt: 25 mrt 2014
  12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Er is ook geen reden om het niet te herlezen. Buiten het feit dat ik nog zoveel nieuwe boeken heb die ik ook wil lezen. :+ Die hebben momenteel voorrang.
    Totdat natuurlijk écht de drang komt om V&V opnieuw op te pakken. Nu is het nog een vaag plan. :p

En ik luister nog regelmatig naar de HP audioboeken. Telt dat ook mee? :cool:

13. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764

Kijjjjjjjjjjk!! Hier kan ik wat mee :9 Nu krijg ik er zin in omdat het een totaal andere wereld is.

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk telt dat, klinkt dat nog een beetje? Ik hou zelf niet zo van audioboeken, het gaat vaak te langzaam en de stem is meestal niet naar mijn zin. :p
    Ik had hem geloof ik wel van Hp1, maar ik lees hem dan toch liever zelf.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik lees in principe ook liever zelf. Maar op deze manier kan ik nieuwe boeken lezen en 'herlezen' tegelijk. :p

Ik luister zelf naar de Jim Dale versie, maar hier heb je 3 voorbeeldjes van de UK (Stephen Fry) versie
    http://www.pottermore.com/en/book1/chapter4/moment1
    http://www.pottermore.com/en/book1/chapter5/moment2
    http://www.pottermore.com/en/book1/chapter16/moment2

In de shop is van iedere taal een voorbeeld; http://shop.pottermore.com/en_GB/harry-potter-audio-books?c=EUR (kun je meneer Dale ook even checken)

De stem zal nooit perfect zijn, maar het is heerlijk als achtergrond geluid. Zoals je weet lees ik alleen in de avond, en regelmatig luister ik daarna gewoon nog eventjes 10 minuutjes naar het audioboek. :+ Juist omdat ik het verhaal al ken luistert dat wel lekker. Rustig vlak voor het slapen gaan nog even luisteren. :9

16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Niet alle fantasy heeft totaal andere werelden, maar als je er één wilt proberen kan ik ''The Riyria Revelations'' aanraden, niet meteen een te groot en zwaar boek en het word alleen maar beter en beter per boek.

De Nederlandse versie:
    Het Koningscomplot

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Oh Lizza, waarom vallen V&V, De Dwergen en blijkbaar LotR onder 'simpele' fanatsy? Wat is simpele en wat is complexe fantasy? Het is gewoon goede fantasy! :+

Martijnn, ik raad iig De Dwergen en Verboden & Verbannen aan. En Eragon.
    Nog wel meer, maar daar heb ik zelf nog niet de gehele serie van gelezen (De Getekende, Vloek van de Schaduw, De Elfen)
    Hoe sta je tegenover Young Adult? (Harry Potter is dan natuurlijk een aanrader. En de Noorderlicht trilogie. En de Nicolas Flamel serie)

edit: Vergeet ik bijna De Godengebieder!

edit2: Ik heb nog wel wat boeken wat geen fantasy zijn? Een paar.

18. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Heb een proefstukje van de hobbit gelezen, vreselijk. Daar kan ik me echt niet in vinden, zal die andere titels eens proberen ;) Tnx!

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De Hobbit, daar noem je ook wat... :+

Mijn moeder 'haatte' fantasy. Ik zei; lees nou maar het eerste hoofdstuk (buiten de proloog) van Verboden & Verbannen. Nu leest ze bijna alleen maar fantasy. :cool:
    Nog nooit is iemand teleurgesteld teruggekomen nadat ik die heb aangeraden. Hopelijk word jij niet de eerste. :p

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei juist dat die series geen simpele fantasy waren toch? Die wereld is juist heel uitgebreid en complex. Politiek, vaak verschillende 'soorten' zoals elfen, dwergen, mensen, monsters, af en toe langdradig of zwaar geschreven. Dan kun je, als je fantasy wilt proberen, iets 'lichts' lezen zoals HP, Eragon, Nicolas Flamel etc. (ja daar heb je ook bovenstaande dingen, maar leest toch makkelijker weg)
    Voor mijn gevoel is er verschil tussen fantasyseries en moet je er wel voor in de stemming zijn.

@Named, noem eens een fantasyserie waar het zich niet in een (totaal) andere wereld afspeelt? Dit lijkt me juist dé definitie van fantasy. ;)

Deel Deze Pagina