[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
  2. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Komt wel weg met noodweer(exces).

3. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Al blijft haar wel voor altijd achtervolgen dat ze twee mensen heeft omgebracht.

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Misschien heeft ze er wel minder last van dan we denken. ;)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat denk ik niet. Iemand doodschieten lijkt mij echt verschrikkelijk, hoe terecht die daad wellicht ook is.

Hier trouwens een sterk stuk van een Marokkaanse Nederlander over de massa-hysterie die nu aan het ontstaan is nav de uitspraken van Wilders. Zagen alle mensen het maar zo:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184...sterie-is-geen-goed-antwoord-op-Wilders.dhtml

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :)

Laatst bewerkt: 29 mrt 2014
  7. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beter. :)
    Heb echt te doen met sommige juweliers die soms wel meerdere keren per jaar met een overval te maken krijgen. Dit mag van mij vaker gebeuren.

8. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Onzin. Vuurwapens zijn niet het antwoord daarop. Ik zeg niet dat deze mensen zich gewoon over hadden moeten geven, maar je kan dit soort praktijken toch nooit goed keuren? Je hebt wel een moord gepleegd hoor. Dat zou mij altijd achtervolgen..

En willen we dan naar een Amerikaanse state of mind gaan? Lekker allemaal een shotgun in huis halen, want je weet maar nooit... Geloof daar echt niet in.

9. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Mee eens, dat is ook niet de oplossing en wapens zouden ook verboden moeten blijven. Echter die enkele keer dat het gebeurt heb ik er echt geen moeite mee. Risico van 't vak hè.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heel heftig dit. Wapens gaan het nooit oplossen. Dit zorgt er alleen maar voor dat overvallers volgende keer zwaarder bewapend een overval gaan plegen met meer geweld als gevolg.

De afkomst van de heren spreekt wel weer boekdelen. Ik hoop echt dat hier onderhand eens op een correcte wijze aandacht aan wordt besteed, meer dan dat er nu wordt gedaan en op zo'n manier dat Geert Wilders geen gras meer voor de voeten heeft.

11. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Wat zie jij dan als antwoord? Dat meneer en mevrouw de juwelier worden in elkaar geslagen, hun juwelen worden gejat en we met zijn alleen naar vage camerabeelden mogen staren om te kijken of we de daders herkennen, terwijl ze bivakmutsen ophebben?
    Nee, de manier waarop dit is gegaan is prima. Geen lange rechtzaken, reclassering, gevangenis. Dat kost de staat veel meer geld dan dit. En zie jij die gasten echt over 2 jaar (wanneer hun straf erop zit) ineens netjes een baan zoeken en zich mengen in de maatschappij? No way!
    Tevens is dit misschien een mooie waarschuwing voor andere overvallers. Die zullen misschien nog wel eens een keer goed nadenken om weer een juwelier te overvallen.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Wellicht wel een waarschuwing dat je de juweliers serieus moet nemen en gewoon ter plekke moet afknallen. Hoop het niet.

13. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Gevoelsmatig is iedereen tevreden met dit resultaat omdat het rechtvaardig overkomt. Heb ik ook een beetje. Tegelijkertijd is het mogelijk een gevaarlijke trend die wordt ingezet. Zoals hier terecht wordt gezegd kan dit leiden tot een wapenwedloop of geweldspiraal. Daarom vind ik het ook belangrijk dat het echtpaar wel vervolgd wordt voor het verboden wapenbezit. Dat ze vrijuit gaan vanwege noodweer lijkt me prima, maar ongestraft vuurwapens mogen hebben is een erg verkeerd signaal voor de branche.

Kevf, helemaal eens. De Nationale Politie moet even vaart maken in een homogene aanpak van dit soort criminelen. De verschillende eenheden werken nog niet genoeg op dezelfde wijze. Daarnaast is samenwerking met de ketenpartners nodig. Op zeer vroege leeftijd grondig ingrijpen is waarschijnlijk helaas een van de weinige opties. Anders blijven de potentiele daders in een milieu zitten die te veel invloed blijft houden waardoor het erg moeilijk voor ze is om andere keuzes te maken. Gevangenisstraffen zijn uiteindelijk het enige dat we in Nederland vervolgens hebben en die werken niet. Is alleen tijdelijke uitschakeling, maar als we daarop uitkomen hebben we daarvoor al gefaald.

Erg ingewikkelde situatie dit.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik denk dat de juweliers wel een bewijs voor legaal wapenbezit hebben hoor. Ik heb zelf op een schietclub gezeten en die mensen daar, met 30+ jaar vuurwapenervaring, hebben mij verteld dat het heel lang duurt voordat je überhaupt aan een vuurwapen komt. Je moet een jaar lid zijn van een vereniging, die geven je dan, na vertoon van goed gedrag en handelen, een bewijs waarmee je naar de politie kunt. Daar moet je aangeven dat je voor oefeningen en wedstrijden een vuurwapen wilt kopen. Vervolgens ga je naar de winkel waar je die wilt aanschaffen, dit moet zowel bij de politie als bij de vereniging bekend zijn. Je moet ook met iemand van de vereniging, die er de papieren voor heeft, naar toe gaan. Wanneer je één maal een wapen hebt uitgekozen, moet je weer terug gaan naar de politie en de offerte en het type wapen laten zien, middels een foto, wat je wilt aanschaffen. Politie zegt dan ja of nee, en als het ja is mag je die aanschaffen. Je mag hem dan ook alleen vervoeren tussen plaats van opslag en de club. En hij moet altijd verborgen zijn voor het openbaar publiek. Dus in een koffer of vuurwapenzak. Deze mensen hebben waarschijnlijk de juwelierszaak als opslag, of huiselijk pand en daar mochten ze dan waarschijnlijk het wapen opslaan. Het is ook heel goed mogelijk, wat ik zelf namelijk denk, dat daar de enige plek is waar ze het wapen veilig konden verbergen. In dat geval hoeft het dus niet bij hun thuis te zijn geweest. In ieder geval zie ik nog steeds geen reden voor verboden wapenbezit, want dit moet bekend zijn bij de politie. Mijn oud clubgenoten hebben mij ook verteld dat bij ieder groot schietincident, nationaal en internationaal, de regels weer worden aangescherpt. Zo werkt de vuurwapenwet in Nederland een beetje.

15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ohja want er zit geen middenweg in right? Het is het een of het ander...

Ik vind het bizar hoe iedereen maar zit te juichen terwijl er gewoon twee mensen overhoop zijn geschoten..

@Taab: probleem is dat die verantwoordelijkheid, maar ook het kunnen, niet bij de politie zit ;). Ze kunnen niet een soort opvoedpolitierol vervullen. Er moet eigenlijk daarvoor al door bijvoorbeeld streetcornerworkers met die gasten worden gewerkt om ze handvatten te geven waar ze wat mee kunnen om uit het circuit te kunnen stappen. Nou is dit al een enorm lastige klus, maar wordt alleen maar lastiger met de bezuinigingen binnen de hulpverleningssector.

@Yellow: Oh really? Je kan niet illegaal een wapen kopen :emo:?

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb liever dat het minder vaak gebeurt.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Tuurlijk kan dat wel, maar is voor normale mensen zoals een doorsnee juwelier gewoon erg moeilijk. Juist een juwelier zou er persoonlijk baat bij hebben om zichzelf te beschermen. Politie houd die hoeken dan ook goed in de gaten, omdat er al zo vaak overvallen word in de branche.

Ik lees net wel dat ze geen wapenvergunning hadden, maar of dat ook allemaal klopt weet ik niet.

In ieder geval wilde ik alleen even aangeven hoe het werkt met wapenbezit. :thumbs:

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het lijkt rechtvaardig. Maar de volgende keer word de juwelier door de overvaller gewoon doodgeschoten. Criminelen zijn ook niet dom en weten dat juweliers een wapen onder de toonbank hebben. Nederland veranderd een beetje in het wilde westen.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ook. Een mens doden zou nooit het een uitgangspunt moeten zijn, verschrikkelijk.

Daarnaast is dit, vrees ik, helemaal geen boodschap. Dit soort tuig wil dit soort gangstergedrag waarschijnlijk juist. Het lokt alleen maar uit, ook al snap ik de reactie van de vrouw wel. Als het echt zo is dat de overvallers ook een wapen hadden had ik voor mijn partner precies hetzelfde gedaan.

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik denk iedereen in geval van gevaar voor geliefden. Maar dat persoonlijke, subjectieve, emotionele niveau lijkt me niet het niveau waarop je deze discussie moet voeren.

Deel Deze Pagina