[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Maar dat wordt juist gedaan ;)

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad, de discussie wordt niet door iedereen op hetzelfde niveau gevoerd. Daarom praten de kampen ook langs elkaar heen.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal met je eens. Dat probeer ik in de zin er voor ook aan te geven. Dit soort incidenten zijn nooit goed voor de maatschappij. Hoe cru het ook klinkt, je wilt niet dat mensen het heft in eigen handen gaan nemen. Het is aan de overheid om er voor te zorgen dat dit ook niet nodig is.

4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Wilders gaat een beetje ver, maar ik snap echt niet dat de politiek een keertje wakker wordt. Want zoals Kevf al zei... het spreekt weer boekdelen.

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Definieer 'wakker worden'. En zeg ook even wie er niet wakker is momenteel.

6. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Een keertje serieus aanpakken?

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik weet dat dit niet alleen door de politie moet worden opgelost, daarom benoem ik ook de ketenpartners. De politie is echter wel een van die partners.

Een keertje serieus aanpakken klinkt goed, maar het is niet voor niks dat dat niet lijkt te gebeuren. Ten eerste is er niet echt ´de´ oplossing, omdat er ook niet 1 probleem is. Je hebt dus een combinatie van allerlei oplossingen nodig. Daarnaast heb je ook zeer veel verschillende gevallen. Je hebt met andere woorden meerdere gecombineerde oplossingen nodig. Dan heb je het voor een deel over maatwerk. Dat betekent dat dat zeer veel capaciteit van alle ketenpartners kost, veel geld en veel samenwerking. Daarmee heb ik meteen de andere problemen benoemt zonder al te veel uit te weiden.

Iedereen die in dit veld werkt is er mee bezig dit serieus aan te pakken. Alleen heb je het over zeer veel verschillende mensen met eindeloos veel problemen die dit met zich meebrengt. Het is ook niet voldoende om er meer geld tegenaan te gooien. Iemand moet opstaan met een visie die alle trajecten die iets hebben bijgedragen (bewezen hebben geholpen wil ik niet zeggen) samen te binden en alle ketenpartners de opdracht te geven de brede visie uit te voeren. Alleen heb je het dan wel over een meerjaren plan dat langer duurt dan 4 jaar. Daarmee kom je weer op een nieuw probleem uit. Kabinet zit er maar 4 jaar...

Anyway, als ik zo blijf tikken stuit ik bij iedere zin op weer een nieuw probleem. Ik ben er heilig van overtuigd dat er een oplossing bestaat. Alleen ben ik er niet van overtuigd dat een maatschappij die ook kan uitvoeren.

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Wat houdt dat in? En helpt dat?

9. Lethal AK47

Leuk Bevonden:
    4.204
    Als het goed gebeurt vast wel... veel te soft hier in NL.

10. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Sterk, ja.

Als je alles op kon lossen door 'harder aanpakken' zou de wereld wel lekker makkelijk zijn. Maar helaas...

11. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    @taab: ik ben het helemaal eens over dat elke zin weer een nieuw probleem belicht. goede post, maar ik ben bang dat ik niet op ga houden als ik nu mij vol in de discussie gooi :p

12. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Haha, ja heb ik ook. Het is daarnaast ook deprimerend om er al te diep over na te denken. Als iedereen op zijn manier maar een steentje bijdraagt dan is dat ook iets moois en misschien komen we dan ook ergens. ;)

13. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het klinkt zo simpel, maar ik denk dat zoiets nooit volledig gaat lukken.

14. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik denk dat in die situatie er 2 uitwegen waren; De hardwerkende juwelier en zijn vrouw dood, of 2 dode parasieten die een getrouwd stel van hun levenswerk wilden beroven.

Ik kan zonder schaamte zeggen dat ik blij ben dat het optie 2 is geworden.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Sowieso is de politie op dit moment niet wakker. Veel aangiftes worden niks mee gedaan en van de aangiftes waar wel wat mee wordt gedaan wordt veel te weinig opgelost. De NRC had hier laatst een stuk over:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/aangifte-doen-heeft-toch-geen-zin

1 op de 3 winkeliers doet überhaupt al geen aangifte meer. Ook in 2012 werd al gemeld dat maar een fractie van de misdrijven wordt opgelost:

http://nos.nl/artikel/346528-slechts-fractie-misdrijven-opgelost.html

De boodschap: misdaad loont in Nederland.

Het kan niet zo zijn dat je als Nederlander te horen krijgt van de politie 'we hebben geen tijd´. Dan gaan mensen zelf het heft in handen nemen en krijgen de klootzakjes in dit land ook veel te veel macht.

16. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik juich er ook om hoor. Elke dode kutcrimineel zal ik niet missen. Heel simpel gezegd vind ik dat er gewoon 2 ziektecellen uit Nederland zijn verwijderd door deze mevrouw. :) Mooi.

That said, denk ik ook zeer zeker niet dat een oplossing is voor dit probleem. Ben het dan ook eens met de eerder geposte zaken dat het geen wild west geneuzel moet worden hier en dat iedereen maar lekker wapens in huis moet halen.. Zeker niet.

Zou willen dat ik wel een fatsoenlijke oplossing had, maar ik heb werkelijk geen idee hoe je dit echt goed kan aanpakken. Je kunt moeilijk een dozijn agenten in elke winkel neerzetten helaas..

Misschien is het voor juweliers een optie om een detectiepoort bij de eerste deur te zetten? Ik bedoel er zit bijna overal al zo'n sluis in, misschien kan het schelen voor het aantal wapens dat mee naar binnen kan.. Alleen wel ellendig dat deze mensen dan wéér een investering moeten doen in hun zaak en dat de ingang dan wéér een ander karakter zal krijgen.. Maar het lijkt wel alsof we een dergelijke kant opgaan inmiddels.

Nogmaals, ik ben zeker geen voorstander van het binnenharken van wapens, maar ik snap wel dat sommige winkeliers er voor gekozen hebben. :mad:

17. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Oh jee, mag je dan ook geen vloeistof mee naar binnen nemen zonder plastic zakje eroverheen? Eventjes de schoenen uit meneer. Zit er een laptop in uw tas? Loopt u maar even mee naar achteren...

:+

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja true.. Het is ook geen oplossing. Meer 'hardop' denken over hoe wapens buiten te houden..

19. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Mijn eerste gedachte was ook dat het een goed plan was, maar daarna kwamen er beelden van full cavity searches in mijn hoofd terwijl iemand alleen een ring kwam kopen...

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De vriendjes van de daders....ga je schamen

[yt]7PdZTgR5zVo[/yt]

Deel Deze Pagina