Toeval?? OF is er meer tussen hemel en aarde??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sam Fisher Jr, 6 jul 2003.

  1. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    and....it....is .....on!! Haha wat een geniaal topic zeg!
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Misschien gaat het meer om de lui die met een apocalypse oid komen aanzetten. Volgens mij was de laatste keer dat de wereld zou vergaan in 2012.. Wanneer staat het volgende doemscenario op het programma? :)
     
  3. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    It's that weird side of XBW again :+.
     
  4. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Vanavond om 6:66! Heb het berekend en onderzocht en het blijkt dat Aliens (de duivel en zijn demonen) 1 April hebben geintroduceerd om een perfecte doomsday uit te voeren. Door het jarenlange gebruik van 666 en 1 April neemt niemand de combinatie meer serieus wanneer een waarschuwing valt.

    Toch probeer ik het, bereid je voor!
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Als jij mij bewijs kunt voorleggen voor iets paranormaals/goddelijks neem ik mijn woorden terug.
     
  6. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Ik ben het met je eens hoor, MAAR.
    Kun jij het tegendeel bewijzen?
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wetenschap ;)
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Het is trouwens wel waar dat de aarde vergaat, alleen gaan wij dit nooit meemaken. Ik vraag mij ook sterk af of er uberhaupt nog mensen op aarde leven.
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Zo werkt het niet. Iemand die iets claimt moet dat onderbouwen. Dingen roepen die je niet kunt ontkrachten maakt die dingen nog niet aannemelijk.

    Feit is dat nog nooit iets paranormaal of goddelijk is gebleken.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Haha als die aliens echt slim waren zouden ze het doen hoor:lol:
     
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hehe, dat is over 4 of 5 miljard jaar een keer aan de orde (als je doelt op wanneer de zon een 'rode reus' zal worden...) Wij mogen blij zijn als we er over 5 jaar nog zijn :b:
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja daar doel ik op, maar daarvoor is het al te heet op aarde. Misschien dat de mens is aangepast, maar misschien zijn we hier al niet meer.
     
  13. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Nja, het woord 'nooit' kan je niet gebruiken, je zult bedoelen 'zover wij weten en hebben kunnen vaststellen'.
    Het is ook geen 'feit', er zijn genoeg dingen waar de mens nog geen verklaring voor heeft. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles wat we niet kunnen verklaren 'bovennatuurlijk' is.
    Ik heb het hier niet over die gasten die 'met de doden praten' of 'gebedsgenezers' of welke andere vorm van oplichterij dan ook, maar zolang we niet alles kunnen onderbouwen of bewijzen, kun je niet zomaar zeggen 'het bestaat niet'
     
  14. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Lees je wel wat ik typ? Ik geloof niet in die zooi. Ik zeg alleen dat het niet betekend dat als andere er wel in geloven ze gelijk idioten zijn. Iedereen mag toch geloven wat hij wilt. Ik vind jou uitspraak gewoon niet kloppen.

    Het is jou mening maar het is geen feit. Ik geloof er zelf niet in omdat ik geloof wat ik zie. Maar sommige hangen sterk vast aan hun geloven, dit moeten ze lekker zelf weten. Zijn het nog geen idioten.
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Verschil voor mij zit hem in aannames. Gelovigen nemen dingen aan zonder gefundeerde argumenten (vandaar ook 'geloof' i guess).. En 9 van de 10 keer ook nog eens omdat papa en mama dat erin hebben geprakt. Dat maakt het ook weer zo dat veel mensen er niks aan kunnen doen.. Als je niks anders hoort vanaf je geboorte, kan het lastig zijn er vanaf te stappen en eens wat kritische vragen te stellen.

    Het worden voor mij idioten, als ze andere mensen gaan proberen te overtuigen en over te halen om bij hun clubje te komen. Hoe kun je nou iemand ergens van overtuigen als het nergens op gebaseerd is..

    Het worden voor mij complete randdebielen, als ze ook nog eens oorlog gaan zitten voeren over wie het beste geloof aanhangt..
     
  16. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Mee eens Goiz. Maar dan stel je het ook in een ander context. Gewoon zeggen dat mensen die dit geloven idioten zijn vind ik niet kloppen. Maar wat jij aangeeft, op die manier inderdaad wel.
     
  17. BuGaBoO

    BuGaBoO Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf gelovig opgevoed maar ik had al vrij jong twijfels over de geloofwaardigheid van godsdienst. Nog wel naar een christelijke middelbare school gegaan maar ik vond het toen al ontzettende bullshit. Ik snap niet dat dit soort sprookjes voor zoveel ellende op de wereld hebben kunnen zorgen en dat mensen zo eraan vasthouden dat ze bereid zijn ervoor te sterven. Altijd leuke discussies met pa en ma over dit soort dingen. :p
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik zei 'nog nooit'.

    En ik zeg dat het wel idioten zijn. Dat is inderdaad mijn mening. Aangezien zij de positieve claim uitspreken is het aan hen om dit te onderbouwen en niet aan mij om dit te ontkrachten. Dat ze er dan, ondanks iedere vorm van bewijslast, in willen geloven mogen ze uiteraard zelf weten, net zoals ik ze dan idioten mag vinden.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  19. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    Idioot: iemand met weinig verstandelijk vermogen.


    Er zitten vast wel slimmen mensen tussen hoor, om 'zulke mensen' idioot te noemen getuigd van weinig verstandelijk vermogen dunkt mij...
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Mensen die in zulke onzin geloven en 'slim' zijn zijn nog grotere idioten. Die zouden namelijk de cognitieve capaciteit moeten hebben om te snappen dat het onzin is.
     

Deel Deze Pagina