[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Neh heb wel wat beters te doen:+

2. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Natuurlijk, dit soort vrienden heeft een uitmuntend talent om altijd een slachtofferrol te vinden om zich in te wurmen.

Laatst bewerkt: 1 apr 2014
  3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24

Hihi

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://tweakers.net/nieuws/95124/ne...-voortaan-mensenmassas-volgen-met-drones.html

Klotenieuws....stapje voor stapje verliezen we zo onze privacy. Tyrant zal wel weer iets roepen over de vele voordelen en dat er goede regels bij zijn bedacht. Maar wat ik voornamelijk zie is weer een nieuw middel waarbij de overheid meer macht heeft om ons 24/7 te controleren. Eerst was er de hele discussie rondom camera's: ja maar alleen op vaste plekken in uitgaansgebieden! En nu drones: ja maar alleen bij mensenmassa's! Zo schuift het steeds een stapje op.

Slechte zaak wat mij betreft.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ach, Kevf, ik waardeer je kritische blik in dit onderwerp altijd. Maar wat is hier grensoverschrijdend?
    1. Je hebt geen privacy in een massa.
    2. Er is al cameratoezicht.
    Het enige verschil is dat de camera nu van hoek kan wisselen. Wat zit je zo dwars over een drone t.o.v. een normale beveiligingscamera?

Laatst bewerkt: 2 apr 2014
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Aha je besluit nu gewoon om maar niet mijn reactie af te wachten maar direct al in de aanval te gaan. Tof man :emo:

Anyway, kan hier wel in discussie gaan, maar als ik een uitgebreide betoog hou ga jij daar toch niet op in te gaan, net als bij de vorige discussies (ING of die verzekeraar).

Haha ziet er raar uit zo maar klopt toch gewoon wat ik zeg?

Laatst bewerkt: 2 apr 2014
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat mij voornamelijk dwars zit geef je al aan in je reply. 'Wat zit je dwars tov een beveiligingscamera?'. Nu wordt alleen nog maar de discussie gevoerd tov de camera. Bij de camera werd de discussie gevoerd tov de agent en zo komen we steeds verder van huis.

Langzaamaan schuiven we op naar een staat die ons steeds meer en meer in de gaten houdt. Het doet wat met een maatschappij/mens als je het gevoel hebt constant in de gaten te worden gehouden. Daarnaast heb ik er geen vertrouwen in dat de overheid dit goed weet in te zetten. Halverwege 2013 hadden we al geen flauw idee hoe ze nou precies werden ingezet. Waarom zou dat nu wel goed gaan?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21397471/___Drones_schenden_privacy___.html

@Tyrant: ik bedoelde het alleen maar om je wat te sarren, zal er volgende keer een smiley bij zetten. Ik zal ongetwijfeld niet altijd overal op reageren.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Trouwens, mobiele camera's (bv. drones) mogen allang worden gebruikt, alleen nog niet door gemeenten.

Ik vind wel dat de drones ook mobiele WiFi spots moeten worden :+

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klopt. Het is dan ook vreemd dat deze taak bij de gemeente komt te liggen. Hier hebben we toch al de politie voor?

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Vind ik inderdaad een geldig argument ja.
    Gemeenten zullen het niet gaan gebruiken voor handhaving; waarvoor wel?

Misschien voor voor veiligheid bij evenementen ofzo?
    Of reclamespotjes?

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Eerste wat in mij opkwam is inderdaad bij evenementen, reclamespotjes zou ik wat overdreven vinden maar ik verbaas me nergens meer over :+

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Haha ja daar moest een :+ achter.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    'Verplaatsend overlast' en dan vervolgens 'hangjongeren'. Wellicht zit daar mijn bron van irritatie. Ik heb gewoon een minimaal vertrouwen in onze uitvoerende instanties zoals de gemeenten en de politie. In een ideale wereld zal het inderdaad allemaal wel werken als je maar goede afspraken maakt. Echter in de huidige realiteit leven we met een overheid die in de IT echt niks van de grond krijgt (hoe gemakkelijk was de OV chip ook alweer te hacken?), voor teveel geld en het vervolgens beroerd uitvoert.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Ach, ik vind het niet echt wereldnieuws.

Een discussie over het laatste klimaatrapport van de VN vind ik veel interessanter dan dit bijv. Dit interesseert mij gewoon niet echt.

15. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wat zijn Opstelten en Teeven toch eng. Alles moet maar harder en strenger. Brrr....

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ook voor de crimineel of ook de onschuldige burger, zoals jij en ik? :confused:

18. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Gaat het weer/nog over Marokkanen? :+

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Nee hoor, wat mij betreft niet, doelde meer in zijn algemeenheid.

Trouwens een dodelijk treinongeluk in Winsum. Het Groningse Winsum, mijn broertje, Head Ninja, werkt in het Friese Winsum, viel dus even op. Vertelde met net dat die het ook al gelezen had, maar als je dat filmpje van vanochtend ziet. Damn, die auto heeft een behoorlijke klap gehad. Vooral als je ziet waar die ligt in het filmpje. :eek:

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Hoe wil je onschuldige burgers straffen dan?

Deel Deze Pagina