1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ben zelf sinds december begonnen. Weet niet hoe vaak je in de week wilt gaan? Ik ben tot februari 3x in de week gegaan. Daarna begon bij mij het hockeyseizoen weer dus train nu nog maar 2x in de week.

    Als je 'maar' 2x in de week gaat kan ik je aanraden minimaal 1,5 uur te gaan en alle spieren per training mee te pakken. Merk nu zelf dat het wel goed gaat maar zie wel minder progressie qua spieropbouw dan de eerste 2/3 maanden maar zie wel dat mijn bouw wat sportiever is. Komt ook omdat ik nu 5 dagen in de week sport:

    Maandag - Fitness / Rust
    Dinsdag - Rust / Fitness
    Woensdag - Hockeytraining
    Donderdag - Fitness
    Vrijdag - Hockeytraining
    Zaterdag - Rust
    Zondag - Wedstrijd

    Verder inderdaad goed op je voeding letten. Hoeft echt geen havermout, speltbrood of kwark te gaan eten maar minder vet eten en naar het werk/school gewoon brood met kipfilet/pindakaas of andere eiwitbronnen. Merk nu zelf dat ik ook nu ik aan het afstuderen ben gewoon wat minder tijd ervoor heb en ik ook accepteer dat er wat minder progressie in zit.
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik zou wel wat meer koolhydraten gaan eten zoals havermout, rijst, volkorenbrood/pasta en fruit. En minder vet, tsja, vis is vet, pindakaas is erg vettig, olijfolie erg vettig. Spieren opbouwen zonder vet lukt ook niet hoor
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2014
  3. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Bedoel meer de dingen als: FastFood/Frituur/Kebab etc. Gewoon normaal ontbijt, lunch en avondeten. Ik had vroeger altijd de behoefte als ik honger had rond uur of 21.00 dat ik een zak chips ging pakken. Nu is dat bijv. een bak yoghurt met muesli.
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja true. Same here. Savonds een bak kwark of rijstcakes
     
  5. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Vorig jaar in 3 a 4 maanden zo´n 12 kilo afgevallen, ik heb voor mijzelf weer een doel gesteld om in 2 maanden nog zo´n 5 a 6 kg af te vallen. Ik heb fysiek te lang geboet voor mijn studententijd in Utrecht :+ Terug naar mijn body van tijdens de CIOS 8)

    Veel cardio met hardlopen en zwemmen, tussendoor nog 2x TRX training in de week. Lets goooo.
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Lekker bezig. Zal me alleen niet teveel op de weegschaal focussen. Waarschijnlijk was de helft vocht van wat je had verloren ook. Spiegel gewoon checken
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Netjes!

    Toch snap ik al die studenten niet. Ik ben juist toen groot geworden. Alle tijd om te eten, sporten etc :cool:
     
  8. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Haha, precies hetzelfde, terug naar mijn body van tijdens het CIOS :cool: 8)
     
  9. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Haha, ach. Het was deels het feesten, deels een tijd waarin ik een hele slechte periode had. Een Burn out op mijn 24e, bizar wat zoiets met je lichaam doet..
     
  10. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Hoe zou ik spierpijn het beste kunnen minimaliseren?

    Training op dinsdag, donderdag en zondag wedstrijd. (honkbal)

    Als ik chest heb gehad kan ik de volgende dag echt niet hard meer gooien. Dan ga ik echt van 115km/h naar 80..

    Triceps hebben ook heel veel invloed op mn slagkracht. Scheel veel te veel in reactie vermogen.

    Wat doe ik hieraan?
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik werd 14 april geopereerd aan m'n neus en heb er dus al 9 dagen opzitten zonder fitness en hardlopen. Het werd geadviseerd om de komende weken nog steeds rustig aan te doen en niet te sporten. Balen.. sinds September ben ik al aan één stuk door aan het fitnessen en afgelopen maand begon ik ook nog 3x per week te fitnessen (ipv 2) en te hardlopen..

    Duurt het lang voordat je weer 'op niveau' bent?
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Het melkzuur uit je lichaam halen door een kleine 20 min. slow and steady cardio te doen, bijvoorbeeld te fietsen, op de avonden dat je krachttraining doet. Ook zou je je vit. C intake kunnen verhogen om je cortisol waardes zo laag mogelijk te houden. Verder is het erg persoonsgebonden, de één merkt niets van bijvoorbeeld vit. C inname, de ander heeft nooit spierpijn.
     
  13. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Paar kiwi's of citrusvruchten vreten na de training dus?

    En die cardio? Moet dat ook spiergroep gericht zijn? Of werkt fietsen voor mijn borst dan ook omdat bloed doorstroming dan omhoog gaat?
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Of gewoon c1000 tabletten nemen, vit c is cortisolverlagend wat veelal weer een positief effect op je herstel heeft. De mate hiervan is persoonsgebonden. Ik heb er profijt van, mijn trainingsmaatje niet zozeer. Cardio maakt geen donder uit. Fietsen is makkelijk en goed op een makkelijk tempo te houden.
     
  15. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Na deze tip ben ik met een simpele oefening (dumbel met hand liften op een bank) begonnen.

    [​IMG]
    Fuck yeah!
     
  16. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Een week rust wordt vaak aangeraden, dus zou me er niet te druk over maken. Zorg vooral dat je ondertussen goed blijft eten.

    Visolie zou ook kunnen helpen.
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Denk niet dat dat zin zal hebben. Eet veel groenten en fruit en slik ook vitamine supplementen. Zal dat cardio eens proberen dan!
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Kent iemand Elliott Husle?
    Ik vind dat zo'n ontzettende baas.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope, vandaag wel een filmpje van Rich Piana gekeken, was nog niet overtuigd.

    In beter nieuws: vandaag 130kg incline bench press :cool:
     
  20. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Elliot Hulse is awesome. Ik had pijn in mn onderrug en toen kwam ik na wat googlen op Elliot uit. Hij had een stukje over Lumbar Lordosis.

    Basically is dat dit: https://edc2.healthtap.com/ht-stagi...pen-uri20121121-23019-15gxrtt.jpeg?1386565697


    Veel chicks hebben daar eigenlijk last van om dat ze zo zijn gaan lopen om een grotere kont lijken te hebben. Ga er maar eens op letten, allemaal de heupjes naar voren gekanteld. Reet naar achter en tieten naar voren.

    Maar anyways, door die kerel ben ik er wat in gaan verdiepen en doe nu oefeningen. Sindsdien al een stuk minder pijn. Alleen langdurig op een bureau stoel zitten blijft nog erg slecht voor me.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina