Zo goede zaken gedaan voor het klassement, 1 punt uitgelopen op Freaky, 1 punt verloren op Loyall, hopelijk is Tender er volgende week gewoon weer bij……
Ging in de kwalificatie wel meteen verkeerd, net na de eerste tunnel kwam onze kat (model thee-muts) pontificaal in beeld zitten en begon te mauwen om eten, om toch nog wat zicht op de baan te hebben moest ik mijn gas/rempedaal ff loslaten om met mijn rechtervoet dit belemmerende uitzicht te verwijderen. Kat leeft overigens nog hoor, want een kat van 14 kilo is niet zo snel onder de indruk van een tikkie en kan blijkbaar veel meer hebben dan de aero van mijn lexus…..
De tweede ronde dan maar volop concentratie en dat resulteerde in een ,cleane ronde en een tweede plek achter potje.
De 1e heat na de start ff wat contact met Loyall, daarna iets terug gevallen. Ik had wat schade aan de achterkant en daardoor zwabberde hij enorm. Ik had daar de eerste ronde erg veel moeite mee. In de herhaling zag ik nog een narrow escape met Tender. De tweede ronde bij het ingaan van de afdaling Flavour in mijn nek, maar kon met verdedigende lijnen de 4e plek behouden. Was denk ik wel frustrerend want ik ben van mening dat Flavour sneller was.
2e heat een paar moeilijke momenten gehad met erg dichtbijkomende vangrails, maar kon wel tactisch voor Freaky blijven en daardoor heb ik me maar 3e laten worden.
3e heat, reversed grid, Potje maar snel voorbij laten gaan, want die was echt niet bij te benen VROAAARRRRR , nadat ikzelf Alpha en Fuzzy voorbij was ben ik vervolgens op 50 mtr achter de groep met (freaky, Flavour, Loyall en Potje) aan gaan rijden, kijken hoe dat zich de ronde zou ontwikkelen ik wilde i.i.g. de eerste 2 rondes zonder schade door komen. Bij de klim naar boven in de 2e ronde stond Loyall geparkeerd na contact met Flavour. Vervolgens zag ik het gevecht met Potje en Freaky voor me. Uiteindelijk was Potje gewoon te snel voor Freaky. Zodoende zat Freaky voor vlak me. In de 3e ronde maakte hij een fout en parkeerde zijn Sub hard in de vangrail, kon er toen makkelijk voorbij. Zag in de herhaling dat dit nog niet genoeg was en hij deed het een paar bochten verder nogmaals dunnetjes over. Uiteindelijk Flavour en Potje voor me, Loyall achter me en overall nog 1 puntje kunnen uitlopen ondanks dat ik verwachte dat mijn snelheid niet genoeg zou zijn, maar door “simpel” de boel heel proberen te houden uiteindelijk toch goed kunnen presteren.
Ben blij dat Fujimi geweest is, wat een aanslag op je concentratie . Leuk om te zien dat i.i.g. elk merk al een overwinning op zak heeft.
Laatst bewerkt: 17 apr 2014