1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Super GT300/500 (Pro-Am R3 & R2) [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 1 feb 2014.

1. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Zo goede zaken gedaan voor het klassement, 1 punt uitgelopen op Freaky, 1 punt verloren op Loyall, hopelijk is Tender er volgende week gewoon weer bij……

Ging in de kwalificatie wel meteen verkeerd, net na de eerste tunnel kwam onze kat (model thee-muts) pontificaal in beeld zitten en begon te mauwen om eten, om toch nog wat zicht op de baan te hebben moest ik mijn gas/rempedaal ff loslaten om met mijn rechtervoet dit belemmerende uitzicht te verwijderen. Kat leeft overigens nog hoor, want een kat van 14 kilo is niet zo snel onder de indruk van een tikkie en kan blijkbaar veel meer hebben dan de aero van mijn lexus…..

De tweede ronde dan maar volop concentratie en dat resulteerde in een ,cleane ronde en een tweede plek achter potje.

De 1e heat na de start ff wat contact met Loyall, daarna iets terug gevallen. Ik had wat schade aan de achterkant en daardoor zwabberde hij enorm. Ik had daar de eerste ronde erg veel moeite mee. In de herhaling zag ik nog een narrow escape met Tender. De tweede ronde bij het ingaan van de afdaling Flavour in mijn nek, maar kon met verdedigende lijnen de 4e plek behouden. Was denk ik wel frustrerend want ik ben van mening dat Flavour sneller was.

2e heat een paar moeilijke momenten gehad met erg dichtbijkomende vangrails, maar kon wel tactisch voor Freaky blijven en daardoor heb ik me maar 3e laten worden.

3e heat, reversed grid, Potje maar snel voorbij laten gaan, want die was echt niet bij te benen VROAAARRRRR _O__O__O_, nadat ikzelf Alpha en Fuzzy voorbij was ben ik vervolgens op 50 mtr achter de groep met (freaky, Flavour, Loyall en Potje) aan gaan rijden, kijken hoe dat zich de ronde zou ontwikkelen ik wilde i.i.g. de eerste 2 rondes zonder schade door komen. Bij de klim naar boven in de 2e ronde stond Loyall geparkeerd na contact met Flavour. Vervolgens zag ik het gevecht met Potje en Freaky voor me. Uiteindelijk was Potje gewoon te snel voor Freaky. Zodoende zat Freaky voor vlak me. In de 3e ronde maakte hij een fout en parkeerde zijn Sub hard in de vangrail, kon er toen makkelijk voorbij. Zag in de herhaling dat dit nog niet genoeg was en hij deed het een paar bochten verder nogmaals dunnetjes over.;) Uiteindelijk Flavour en Potje voor me, Loyall achter me en overall nog 1 puntje kunnen uitlopen ondanks dat ik verwachte dat mijn snelheid niet genoeg zou zijn, maar door “simpel” de boel heel proberen te houden uiteindelijk toch goed kunnen presteren.

Ben blij dat Fujimi geweest is, wat een aanslag op je concentratie :9 . Leuk om te zien dat i.i.g. elk merk al een overwinning op zak heeft.

Laatst bewerkt: 17 apr 2014
  2. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772

Heren coureurs, bijgaand de bijgewerkte stand.

N.a.v. Fujimi complimenten aan alle coureurs. Geen enkele herstart nodig geweest en voorzover wij konden beoordelen geen grote incidenten met erg nadelige gevolgen op deze lastige en krappe baan.

M.b.t. Camino ook een lastige baan met op een aantal punten dichtbij de ideale lijn muurtjes waarop je behoorlijk schade kan rijden, los van het feit dat indien er achteropkomend verkeer is ook n0g eens je achterkant kort gereden kan worden. Let ook op tracklimits!! Dit wordt aangegeven door de onoderbroken witte lijn aan de linker en rechterzijde van het asfalt. Wil niet zeggen dat je daar nooit overheen mag komen, om een ongeluk te voorkomen of vanwege een verkeerde stuurbeweging kan dat een keer gebeuren, echter zodra het een "repeterend karakter krijgt en/of je er voordeel bij hebt" dit door de organisatie als onreglementair wordt beschouwd. Aantal rondes en pitwindow volgen.

3. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Neem aan dat bij de 'kombocht' als je in een duel zit, het als uitloopstrook gebruikt kan worden om eventuele ongelukken te vermijden. Mocht het wel zo zijn dat je buitenom plek pakt via de uitloopstrook dan is het strafbaar...

4. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Ja klopt helemaal!

5. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
  6. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Drivers-brieving Camino Viejo reversed

edit: ononderbroken witte lijn

Laatst bewerkt: 22 apr 2014
  7. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Hèhè eindelijk "near perfect" lap, hopelijk komt het er morgen ook uit...... [​IMG]

8. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Strakke tijd....mooi doel om te verbeteren morgen ;)

9. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb een voorgevoel dat het erg spannende heats gaan worden met veel aktie :thumbs::thumbs:
    Drie blikjes Red Bulls vooraf aan de race moet mij scherp houden.
    Ik vertrouw op de performance van de LEXUS

Laatst bewerkt: 23 apr 2014
  10. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Ik ben bang dat ik het slachtoffer wordt van een crash die voor me gebeurt....hoop van niet...
    Vanavond maar ook iets in nemen om scherp te blijven en te gaan vlammen

11. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Ja ik hoop eigenlijk dat niemand slachtoffer wordt maar dat het close gaat worden is zeker :9. Zeer strakke tijden en ik hoop dat de lexus partij kan bieden.

Tip:
    Iedereen een zak met ijs in zijn nek en een red bull ernaast moet het goed komen.:thumbs:

Verder kreeg ik zojuist nog vragen over de tracklimits. Deze worden hier aangegeven door de ononderbroken witte lijn aan de linker en rechter zijkant van het circuit. Je moet minimaal 2 wielen op de witte lijn houden om nog binnen de tracklimits te rijden.

1.) tijdens de kwalificatie gelden tracklimits in principe niet, want het is de bedoeling dat je een cleane ronde rijdt, om discussie te voorkomen zal er daar niet op tracklimits gelet worden. Snijd je daar teveel af is het pech en rij je geen cleane ronde.

2.) Tijdens de heats gelden tracklimits wel en met name bij het afsnijden van de onderstaande bochten 1,2 en 6 (allen binnenzijde) en bocht 8 uitloopstrook buitenzijde.

Nogmaals: het kan een keer gebeuren dat je erover heen gaat, als de algemene indruk maar is dat je je er wel aan houdt , pak je door het schenden van tracklimits veel tijdswinst dan mag dat niet of pak je rechtstreeks een positie dan svp die direct terug geven.

M.b.t. pitten; meld als je de pit ingaat tussen bocht 8 en 9 (de klim naar boven). Je moet waarschijnlijk van het gas om de pit entry te kunnen nemen. Als je op de ideale lijn zit en je bent er niet op bedacht dat je tegenstander dat doet kan dat gevaarlijk zijn.

Jongens, iedereen heel veel succes en laten we er weer een spannende en competitieve avond van maken, Cheers!:b:

12. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik kop em in: :+

Countdown: 05 UUR EN 55 MIN

13. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Mijn internetproblemen moeten zijn opgelost. Heb de DMZ Host gewijzigd in het IP-adress van me Xbox 360. Hoop dat die daarop blijft staan. Anders moest ik het weer gaan wijzigen of zoiets in de router zelf. Hoorde wel van de medewerker van UPC dat laatste tijd wel meer mensen last hebben om met live te connecten...dus ben niet de enige haha.
    Mijn internetsnelheid is wel goed:
    Hoop dat ik vanavond geen disconnect krijg anders is het over en uit..

EDIT: Vrees met zeer grote vrezen dat me pace niet goed is...kom nog lang niet aan de tijden die ik wil hebben. Veel last van wegglijden en uitbreken van de achterkant. TCS grijpt te veel in na uitkomen kombocht....
    Vertrouwen hebben en trappen vanavond en niet te snel druk maken

14. Potje-Zout

Potje-Zout Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik rijd vanavond waarschijnlijk niet mee :c

15. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Wat een schijtbaan met die Subaru....kanonne...

16. FuzzySkittle

FuzzySkittle Active Member

Leuk Bevonden:
    37
    Hoezo ? Rijden ze 059:00 met de lexus?

17. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Nee haha...heb net zelf even met de Lexus gereden. Meteen de 1e ronde de tijd die ik wil rijden met de Subaru...en het lukt niet echt met me Subaru haha

18. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Een avondje wat ik niet verwacht had...:b:
    Heel de week al moeite met deze baan, met name bocht 1,6 en 8 had ik moeite...Veel oefenrondjes erop zitten en dat heeft zich op ten duur uitbetaald:thumbs:Kwam vandaag pas (tijdens de oefenrondjes in lobby) onder de 1.01:)
    Kwalificatie een 1.01.100 neergezet wat mij op P1 bracht, die ik vandaag echt niet verwacht had:thumbs:
    Heat 1 goed onder druk gestaan van Asjemenou die een lekkere heat 1 reed, todat LoyallRonin een inhaalactie deed en toen ontstond er een lichte touché waardoor ik de voorsprong kon vergroten tot ruim 600m. Uiteindelijk 1 geworden:):):)
    Heat 2 weer de rollende start-leider mogen zijn:+:+Het was, zoals ik het noem, weer een Vettel startje:+:+Meteen een klein gaatje trekken op de rest d.m.v. je rollende start.
    Had een goede pace waar ik erg blij mee was op deze baan. Asjemenou die ook weer lekker reed in deze heat, kwam af en toe heel dichtbij me door een foutje, maar gelukkig zijn aanvallen weten af te slaan. Weer een mooie 1e plek die ik hard nodig had.
    Heat 3 was er eentje met aparte gevoelens. Rustige start, was in het begin nog iets te gehaastig, moest me een beetje tegenhouden. Besloten om me mogelijkheden om in te halen af te wachten en niet te aanvallend te rijden.
    Ronde 4 of 5 viel Asjemenou zijn stuur uit en schoof ik een plek op. Later ging Alpha na bocht 2 de fout in en schoof ik weer een plekje op. Toen later na bocht 8 Flavour voorbij gegaan.
    In ronde 11 de kans op plek 2 verziekt, door net iets te vroeg in te sturen. Was eerder gaan remmen om achterlang LoyallRonin te gaan kruisen, maar stuurde iets te vroeg in waardoor ik het gras in kwam. Plek 3 als eindpositie is niet verkeerd, maar toch jammer, puntje extra had dat geweestO-):b:Later uiteindelijk Loyall gepakt na een foutje van hem.
    Na pit kwam ik achter AZT B Tender terecht. Nog geprobeerd om plek 2 te pakken, maar besloten om het zo te laten en te eindigen op P3:):):thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:

Mijn doel van vanavond is geslaagd: Inlopen op Asjemenou:thumbs::b:Nu de leiding in het kampioenschap vast gaan houden:b:

Laatst bewerkt: 24 apr 2014
  19. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Over de crash van Tom Coronel waar ik het over had. Was geen BMW...weet niet hoe ik erbij kwam, maar het was de Chevy waar hij in reed en crashte haha

20. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Lekker gereden! Had weinig geoefend maar had goede aansluiting. Kon steeds Flavour redelijk volgen, maar als ik dichtbij kwam maakte ik weer een foutje.

In heat 3 vooraan gestart en de leiding 6 rondes lang volgehouden, maar bij een inhaalactie van Tender tikten we elkaar licht aan en reed ik wat bodyschade tegen de muur en dat was funest op dit circuit.

Maar al met al leuk gereden, meer in duel.

Deel Deze Pagina