Sowieso snap ik niet dat er wordt beweerd dat het Christendom niet meer aanwezig is in de Westerse wereld. Het christendom is veel actiever aanwezig dan de Islam hoor.
Van de Islam zie ik:
1: enkel een moskee zo nu en dan
2: hoofddoekjes en een verdwaalde boerka (40 in Nederland ofzo?)
Van het Christendom zie ik:
1. Tot een paar jaar geleden was de grootste politieke partij van Nederland christelijk.
2. Elke zondag meerdere christelijke diensten op nationale televisie op een christelijke zender
3. Actieve werving, i.e. op straat worden aangesproken, folders in de bus en zelfs heuse Jehova's voor de deur.
4. Er zijn nog altijd meer kerken dan moskeeën.
5. Ik was maandag vrij omdat dat een Christelijke dag was.
6. Er zijn talloze voorbeelden van christelijke scholen en gemeenschappen (Bible Belt), of dorpjes waar enkel een christelijke basisschool aanwezig is.
Dit zijn nog maar even snel wat puntjes en dan ook nog eens alleen van Nederland. Kijk echter eens naar het machtigste land van de wereld (USA), dan kun je zo nog 5 punten opnoemen van christelijke dominantie.
Dat jij denkt dat onze maatschappij niet meer gebaseerd is op christelijke normen en waarden is echt pertinent onwaar.
Daarnaast kun je in deze quote:
'Christenen' gewoon vervangen door 'Moslims'. Want ik ken ook geen islamitische ridders die heilige oorlogen voeren in de westerse wereld. Het fanatieke deel van de Islam is kleiner dan dat van het Christendom in de Westerse wereld.
Je laatste puntje, het feit dat het Christendom in Nederland in aantal afneemt, zie ik niet als geldig argument waarom de Islam dan opeens gevaarlijk zou moeten zijn. Wat bedoel je daar precies mee?
Laatst bewerkt: 23 apr 2014