[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Het zal wel weer rijkelijk overdreven zijn.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
  3. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan dat bij elk geloof vinden, het wordt alleen gevaarlijk als volgers het ook daadwerkelijk gaan uitvoeren, zoals dit nieuwsbericht doet vermoeden.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Bij christenen gebeuren zulke dingen niet wil je zeggen?

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Jij deugt natuurlijk ook niet Christiaan.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het grote verschil is alleen dat het juk van het Christendom al lang niet meer zo aanwezig is in de maatschappij. Christenen in de Westerse samenleving gaan niet meer op kruistocht, gaan niet of nauwelijks meer over op zieltjes winnen, voeren geen heilige oorlogen meer en hebben daarmee het fanatisme verloren zoals we die in de middeleeuwen wel kenden. Een kennis van mij is streng gereformeerd en zij hebben te maken met leeglopende kerken, een vergrijzing van de gemeenschap en weinig nieuwe aanwas.

Dit geldt niet voor de islam. De islam is volop in ‘bloei’ en nog extreem strijdlustig. Dit botst met de normen en waarden zoals wij die kennen in Nederland en omringende landen. De bijbehorende sharia (levenswijze van een moslim) is eentje die geen plek kent voor ongelovigen en uit gaat van ongelijkheid, straffen en eigen volk eerst. Dit zorgt voor vergaande integratieproblematiek en wat je vervolgens terug ziet in dit soort nieuwsberichten.

Uiteraard zijn er ook gematigde moslims en er zijn andersom ook extremistische christenen (wat overigens in Amerika veel meer voorkomt). Onze maatschappij is, godzijdank (no pun intended :+) nauwelijks meer gebaseerd op een stelsel van normen en waarden die worden nagevolgd aan de hand van de woorden uit een duizenden jaar oud boekje (wat trouwens ook grotendeels plagiaat is: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664.../04/18/Lijdensverhaal-Jezus-is-plagiaat.dhtml :9)

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Misschien moet je je horizon eens wat verbreden, in Afrika worden dagelijks honderden moslims bruut afgeslacht door christenen en dichter bij huis verkrachten de woordvoerders van het geloof onze kinderen.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Misschien niet meer in de Westerse wereld, maar in andere delen van de wereld is het Christendom net zo erg. Zag laatst nog een docu/verslag waarin Christenen hele Moslim dorpen hadden uitgemoord. Afrika spreken we dan over.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Sowieso snap ik niet dat er wordt beweerd dat het Christendom niet meer aanwezig is in de Westerse wereld. Het christendom is veel actiever aanwezig dan de Islam hoor.

Van de Islam zie ik:
    1: enkel een moskee zo nu en dan
    2: hoofddoekjes en een verdwaalde boerka (40 in Nederland ofzo?)

Van het Christendom zie ik:
    1. Tot een paar jaar geleden was de grootste politieke partij van Nederland christelijk.
    2. Elke zondag meerdere christelijke diensten op nationale televisie op een christelijke zender
    3. Actieve werving, i.e. op straat worden aangesproken, folders in de bus en zelfs heuse Jehova's voor de deur.
    4. Er zijn nog altijd meer kerken dan moskeeën.
    5. Ik was maandag vrij omdat dat een Christelijke dag was.
    6. Er zijn talloze voorbeelden van christelijke scholen en gemeenschappen (Bible Belt), of dorpjes waar enkel een christelijke basisschool aanwezig is.

Dit zijn nog maar even snel wat puntjes en dan ook nog eens alleen van Nederland. Kijk echter eens naar het machtigste land van de wereld (USA), dan kun je zo nog 5 punten opnoemen van christelijke dominantie.

Dat jij denkt dat onze maatschappij niet meer gebaseerd is op christelijke normen en waarden is echt pertinent onwaar.

Daarnaast kun je in deze quote:
    'Christenen' gewoon vervangen door 'Moslims'. Want ik ken ook geen islamitische ridders die heilige oorlogen voeren in de westerse wereld. Het fanatieke deel van de Islam is kleiner dan dat van het Christendom in de Westerse wereld.

Je laatste puntje, het feit dat het Christendom in Nederland in aantal afneemt, zie ik niet als geldig argument waarom de Islam dan opeens gevaarlijk zou moeten zijn. Wat bedoel je daar precies mee?

Laatst bewerkt: 23 apr 2014
  10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je vergeet de Hour of Power ;)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Waarom zou ik mijn horizon verbreden? Ik geeft toch duidelijk de kaders van mijn reply aan? (Westerse wereld).

Ik zeg ook nergens dat de Christelijke invloeden niet meer te merken zijn in onze maatschappij. Die zijn er natuurlijk in overvloed. Feestdagen, kerken, gelovige basisscholen.

Maar de extreme rand is er in onze (westerse) maatschappij al lang af en gelukkig maar. Er wordt niet opgeroepen tot het stenigen van ongelovigen, of andere zaken die je kan scharen onder extremisme.

Abortus is toegestaan, homo-huwelijken mogen, samenwonen voor het trouwen kan, kinderen krijg voor het huwelijk is heel normaal, de vrouw kan gewoon aan het werk en ga zo maar door.

Allemaal vrijheden die we in de loop van de tijd verworven hebben en ondenkbaar waren toen de kerk nog veel meer in staat was om ons dagelijks leven te beïnvloeden. Vrijheden die ons ontzettend dierbaar zijn.

Deze invloed heeft de Islam vaak nog wel op moslims. Een invloed die vaak haaks staat op het tollerante gedachtengoed wat wij hier tegenwoordig hebben. Er zijn overigens zeker wel mensen die hier (heilige) oorlogen voeren... alleen al het feit dat wij Syriëgangers hebben spreekt al boekdelen. Daarnaast is de terreurdreiging in Nederland 'substantieel'.

Je oorzaak en gevolgtrekking mbt afname van Christenen en het wel/niet gevaarlijk zijn van de Islam snap ik niet. Ik gaf er alleen maar mee dat er in Nederland steeds minder zwaar gelovigen zijn en daarmee de invloed dus ook afneemt.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Maar noem eens wat tastbare voorbeelden van extreme Islamistische gebruiken in de Westerse wereld?
    En probeer dan ook eens na te gaan of dat echt een substantiële bedreiging is voor de maatschappij of dat de pers het graag een beetje opblaast omdat de mensen dat graag willen horen. Die 'Syriëgangers' alleen al, dat is allemaal zo heerlijk overtrokken IMHO.

Je doet alsof alle moslims extremistische terroristen zijn wiens normen en waarden helemaal niet overeenkomen met onze Westerse normen en waarden. Ik snap niet waar die angst exact vandaan komt? 99% van de moslims in de Westerse wereld zijn mensen met exact dezelfde normen als wij 'christenen'.

Daarnaast zijn de probleem Marokkaantjes amper actieve moslims. De reden van hun gedrag moet je buiten hun geloof zoeken. Sterker nog, het is redelijk racistisch om de integratie problematiek, die er zeker zal zijn, te verbinden aan geloof of ras. Jij was ook de eerste die hier over Wilders begon na zijn beruchte woorden, maar nu begin je bijna hetzelfde te doen, maar dan op basis van geloof...

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ben voor geen religieuze invloeden :cool:.

Sent from my Willem9000

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat doe ik helemaal niet. Het moslimgedachtengoed is in de vorm van de sharia een extreem gedachtengoed wat niet overeenkomt met onze normen en waarden. Natuurlijk is het vervolgens aan de persoon zelf om dat gedachtengoed in meer of mindere mate over te nemen.

Ik constateer dat dat bij moslims meer het geval is dan bij christenen. Waar dat bij christenen idd vroeger net zo het geval was.

Dat je dat van de Syriëgangers overtrokken vindt zakt mij de broek echt van af.

Voorbeeldje uit het nieuws vandaag:
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/22540627/__Aanslagen_door_NL_se_jihadi_s__.html

Dit zijn mensen die in staat zijn zichzelf op te blazen (en dat ook doen) voor hun jihad en die ontvangen wij met open armen weer in ons land. Hoe serieus wil je je bedreiging hebben?

Onlangs werd er een foto gepost van een kerel uit Alkmaar met een afgesneden hoofd in zijn hand en vier bij zijn voeten.

Allemaal in de naam van hun mooie geloof en ondertussen neemt de stroom Syriëgangers die kant op alleen maar toe inclusief vrouwen |:-

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    De bijbel is niet door god geschreven inderdaad. Het Christendom is niet eens gestart door Jezus. Aangezien de beste man nooit heeft bestaan haha. :lol:

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Onze normen en waarden zijn wettelijk vastgelegd. Dus zolang sharia aanhangers (hoeveel zouden dat er zijn?) de sharia willen volgen zonder onze eigen wettelijke normen en waarden te overschrijden vind ik het allesbehalve een overheidstaak om de complete Nederlandse bevolking aan de oer-Hollandse christelijke normen en waarden te onderwerpen.

De sharia is daarnaast niet eens een wettelijk rechtssysteem maar meer een religieus ding. Gezien onze seculiere natuur acht ik de kans dat de sharia een poot kan krijgen in onze normen en waarden (wettelijk gezien) echt nihil.
    Ik merk, ook bij jou, dat je reactie op de sharia voortkomt uit A) een grote angst/onwetendheid wat de sharia inhoudt en B) geen vertrouwen in ons eigen rechtsysteem.

Zolang keurige moslims zich aan de sharia houden (wat niets meer is dan wat religieuze levenswijze net zoals in de Bijbel staat) dan is er toch helemaal geen probleem? Zodra de sharia aanhangers de wet overtreden moet je in actie komen. Daarnaast bestaan er blijkbaar nog veel vooroordelen over wat de sharia inhoudt... Ik zie het iig niet als een 'extreem gedachtegoed'.

Je constateert dat op basis van? 20 Syriëgangers?
    Graag hoor ik een praktisch voorbeeld waar islamitisch gedachtegoed jou persoonlijk in je vrijheden aantastte.

Het is allemaal vrij erg, maar niks structureel toch? Of wil je dit gebruiken als kapstok van het integratieprobleem? Want dat weet je zelf ook wel, dat gaat veel en veel dieper dan wat Marokkaanse kansarme jongeren die naar Syrië afreizen.

Zoals Nera ook al aankaartte, de integratieproblematiek heeft in mijn ogen een sociaal-economisch karakter.

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Geloof wel dat hij heeft kunnen bestaan. Maar niet in de opzet zoals het beschreven is. Misschien meer in de opzet van St. nikolaas, een goed persoon met een hart voor anderen. Niet iemand die stenen weg kan duwen. Dat kan ik nog niet eens :emo:

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik begrijp gewoon niet hoe het mogelijk is dat er geen documentatie bestaat over Jezus Christus en dat hij opeens een eeuw later opduikt in Rome. Wel moet ik toegeven dat het ook niet bewezen is dat Jezus nooit daadwerkelijk heeft bestaan.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Nee, maar dat geldt ook voor Yeti, Monster van Loch Ness of aliens :+

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Is allemaal Jezus.

Deel Deze Pagina