[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Jezus, wat flauw.

2. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Ze leren het nooit -0_

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Snappen ze dan niet dat hun hele concept gewoon niet deugd. Na de eerste dorstart gingen ze lekker op dezelfde toer door. Ik kocht persoonlijk nooit iets fullprice daar, puur door het feit dat ik weet dat ze over een paar weken toch wel in een actie zouden zitten. Zet daar downloads en netflix etc naast en je winkel is om zeep...

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Die is er wel geweest, maar de vroege kerk, en de latere ook, heeft heel veel documentatie verbrand of weggestopt in uiterst geheime archieven in de aanloop naar de vorming van de kerk. Ik denk dat als je een paar uur mocht rondlopen met een talenknobbel in het Vaticaanse archief, je heel wat dingen over Jezus zult horen en lezen die je niet kent van het dagelijks leven van en met Christenen. ;) Het Vaticaanse Archief, of Segreto Archivo del Vaticano, bevat meer dan 45.000 documenten over het geloof, waaronder alles wat met Jezus te maken heeft, ook de dingen die we niet van hem kennen. Vooral dingen die de massa nooit zal kennen.

Laatst bewerkt: 24 apr 2014
  5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zo is hij een unlockable character is veel games, alleen liggen die codes om hem te unlocken in het Vaticaan :mad:

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Ze hebben dus wat te verbergen over Jezus? Anders zie ik niet in waarom deze stukken niet worden gepubliceerd. Wat een onzin eigenlijk.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ook allemaal lekker subjectief.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben af en toe echt flabbergasted van jouw roze bril-visie. Je geeft aan dat er niemand in dit land heilige oorlogen voert: ik geef aan dat dat wel gebeurt. Jij zegt: maar dat is niet structureel toch? Wanneer wil je dat er ingegrepen wordt? Bij elke week een bomaanslag? Het feit dat we groepen mensen hebben die bereid zijn zo ver te gaan en dat die groep gestaag toeneemt is toch voldoende?

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...elfmoordaanslagen-te-vrezen-in-ons-land.dhtml

er wordt aangegeven dat we in ons land ook moeten vrezen voor zelfmoordaanslagen. Alleen die uitspraak, dat gevoel lijkt mij al voldoende.

Hetzelfde mbt de sharia. Jij lijkt een soort blind vertrouwen te hebben in ons wetgeving en de uitvoerende macht. Ondertussen hebben we te maken met een groepering die al zijn eigen buurtwacht heeft opgezet, een sharia-driehoek en ga zo maar door. Je kan je niet houden aan de sharia en wel in dit land passen. |:-

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nede...awetgeving-kan-en-mag-niet-in-Nederland.dhtml

Er is trouwens geen 1 definitieve sharia, maar goed, jij vindt dus dat de Nederlandse moslimbevolking zich hier prima aan kan houden:

- mannen en vrouwen zijn niet gelijk
    - huwelijken zijn niet vrijwillig, maar op basis van afspraken tussen famillies
    - je vrouw lijfelijk straffen is toegestaan
    - je mag met vier vrouwen tegelijk trouwen
    - mishandeling van een niet-moslim wordt maximaal bestraft met een geldboete
    - scheiden is niet toegestaan
    - doodstraf weer invoeren
    - amputatie van ledematen als straf is ook ok
    - overspel: stofslagen
    - overspel meerdere malen: stenigen
    - homosexualiteit: doodstraf
    - van je geloof afstappen: doodstraf
    - vlees: alleen via hallal (verschrikkelijke methode)
    - en boven alles: niet gelovigen zijn mindere mensen

de sharia staat op alle fronten haaks op onze wet en regelgeving. Daarnaast geef jij doodleuk aan dat dit geen extreem gedachtegoed is 8)

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    99% van die regels zijn verboden door de Nederlandse wet. Dus wordt nooit doorgevoerd hier.

Daarnaast is er geen enkele islamitische organisatie in Nederland die pleit dat de sharia een officiële/prominente plek krijgt in onze samenleving.

Dus ja, jij leeft in grote angst. Je geeft nota bene zelf een link waarin wordt beschreven dat de sharia geen kans van slagen heeft in Nederland. Waarom doe je zo paniekerig? Jij denkt echt dat we een moslimland worden ofzo? Doemdenker.

Ik zit nu even mobiel dus zal vanavond wat dieper ingaan op het Syrieverhaal. Nogmaals, I'd geen structureel onderdeel van de Nederlandse integratie problematiek maar voornamelijk een hype onder angstige racistische types.

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Woorden die bijvoorbeeld totaal instrijken met of de leer van de kerk, of de manier waarop gelovigen nu tegen hem aankijken. Misschien zijn originele woorden wel, dat soort dingen. Misschien een relatie met Maria Magdalena, je weet het allemaal maar nooit. Sommige stukken zijn bijvoorbeeld nog wel controversieel uit dat archief. Neem de originele processtukken tegen Galileo. Ik geloof dat er pas recentelijk iets van is vrijgegeven.

En denk je elke controverse van de afgelopen 2.000 jaar eens in en de waarheid erover te vinden is in dat archief. Dat archief zou zo gigantisch explosief voor deze wereld kunnen zijn. Ik vind het lastig uit te leggen aan iemand die het niet helemaal snapt.

Misschien zou je je voor moeten stellen hoe de wereld zou kunnen reageren als ze alles wisten over 911 of JFK, dat soort dingen. Vooral Amerikanen zouden dan compleet flippen. En stel je dan eens voor dat dit met het geheime archief van de grootste van alle kerken gebeurd, met 1 miljard gelovigen en nog eens 1 miljard bij andere kerken. ;)

Je moet er van houden hoor, dit soort verhalen, theorieën en achtergrondinformatie. Het punt is dat je in het archief van het Vaticaan alleen komt met toestemming van de paus. Zelfs de curator mag er niet zo maar in. Dus het zegt wel wat over wat daar allemaal kan liggen imo.

Ik kan GForce ook wel begrijpen moet ik zeggen! Als het je niet boeit, zul je het ook nooit zo zien zoals ik. ;)

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Ik vind het maar vage aannames. Hoe kom je aan deze informatie?

12. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Yellow zegt het goed, theorieën.

En kevf, die stofslagen moeten vast pijn doen! :p

13. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Er schijnt ook een connectie tussen Aliens en het Vaticaan te zijn. Misschien is jezus inderdaad wel een Alien.

14. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, hoe durven we ons hier zorgen te maken over de Syriëgangers. Die jongens leggen de wapens neer en zijn ineens al hun denkbeelden weer vergeten als ze de NL grens passeren.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Gewoon paspoort intrekken en aan de grens weigeren? Snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt, kijk naar het grotere plaatje.

16. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144

Zou deze mop, gelezen hier op het forum, dan toch waar zijn?

A young monk arrives at the monastery. He is assigned to helping the other monks in copying the old canons and laws of the church by hand.

He notices, however, that all of the monks are copying from copies, not from the original manuscript. So, the new monk goes to the head abbot to question this, pointing out that if someone made even a small error in the first copy, it would never be picked up! In fact, that error would be continued in all of the subsequent copies. The head monk, says, 'We have been copying from the copies for centuries,

but you make a good point, my son.'

He goes down into the dark caves underneath the monastery where the original manuscripts are held as archives in a locked vault that hasn't been opened for hundreds of years. Hours go by and nobody sees the old abbot.

So, the young monk gets worried and goes down to look for the old abbot. He sees him banging his head against the wall and wailing.

'We missed the R! We missed the R! We missed the R!'

His forehead is all bloody and bruised and he is crying uncontrollably. The young monk asks the old abbot, 'What's wrong, father?' With a choking voice, the old abbot replies, 'The word was CELEB R ATE, not CELEBATE!'

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    En doen we dat? België wel, wij niet.

Ik ben echt van mening dat jij het grotere plaatje niet ziet. Met een groep moslims van onderhand 1 miljoen in Nederland die in meer of mindere mate deze denkbeelden ondersteunen is de kans steeds groter dat steeds meer van deze denkbeelden een plek gaan krijgen in onze maatschappij.

edit: zoals jij zelf al stelde: tot voor kort was een christelijke politieke partij de grootste van Nederland. Dat valt uit elkaar want we worden minder gelovig. Dat geldt echter niet voor de moslimgemeenschap. Zo gek is het niet om te denken dat er een dag komt dat er een grote moslimpartij komt waaronder dit soort denkbeelden en idealen meer een plek gaan krijgen in onze wet- en regelgeving.

18. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    1 miljoen maar? Ik vraag me soms weleens af waar al die blanken zijn als ik op straat loop! 8)

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Maar Kevf, je zei zelf al dat de christelijke normen en waarden volgens jou verdwijnen uit de Nederlandse maatschappij. Daarentegen is 50% van de bevolking nog christelijk. En nu beweer je dat de islam, met slechts 5%, wel die invloed kan uitoefenen? Terwijl zij een gesloten groep vormen, zonder actieve werving en zonder enige politieke activiteit? Zelfs als er een politieke partij komt, dan is dat op korte termijn nog steeds ondenkbaar... Want zelfs de islamitische gemeenschap in helemaal niet geïnteresseerd om de islamitische normen en waarden door te voeren in ons juridisch systeem!!

Hoe zie jij dat gebeuren dan?

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Precies. ;)

Alleen het feit dat je het archief pas inkomt met toestemming van de paus, zelfs zijn eigen kardinalen, zegt al genoeg over wat er zou kunnen liggen. Er is zelfs een deel van het archief, klein torentje bij het Vaticaan, waar alleen de paus zelf mag komen. Benedictus leeft nog, maar mag er niet meer komen omdat hij geen paus meer is. Ik lees dit soort dingen vaak van thrillers, maar meestal ga ik zelf even op onderzoek uit. Wikipedia is dan soms een bron van goede informatie.

En vage aannames klopt ook Jorrie, want dat is exact de reden waarom wij nog niet veel weten. ;)

Deel Deze Pagina