Was helaas een iets mindere race voor mij. Kwalificatie begon nog goed met een 2e tijd achter Freaky , die of verstoppertje had gespeeld (riep hij nou ergens dat hij 100 rondes had geoefend???) of in 1 keer het licht had gezien want hij ging erg hard in zijn SUBARU (schijtbaan voor de Subaru ??, ja ja). Vervolgens net na de kwalificatie ff een spoedgevalletje in huize deJong, wat voor 5 minuten vertraging zorgde. Sorry daarvoor jongens en dank voor het wachten
Omdat dit mijns inziens een erg moeilijk baan is om ergens in te halen en je dus moet profiteren van een foutje van een ander, besloot ik in het begin alleen achter freaky aan te rijden, soms wat “speldenprikjes” gedaan in de hoop dat hij daardoor een foutje zou maken, maar helaas kwam dat foutje niet. In ronde 10 kreeg ik een duwtje" in de rug van Loyall, met schade aan de achterzijde was de Lexus erg moeilijk te controleren, want bij elke bocht brak de achterkant uit. Loyall liet me nog voorgaan (gentleman ) , maar uiteindelijk was het niet houdbaar omdat de rest wel erg dichtbij kwam. Uiteindelijk nog 4e.
In de 2e heat, toch als 2e kunnen starten en eigenlijk herhaling van heat 1, proberen Freaky in een foutje te dwingen, ik had mijn Lexus er een keer naast, maar kon wilde de actie niet doorzetten zonder onnodig risico op schade voor ons beide. Dus uiteindelijk 2e.
Heat 3 klapte mijn stuurinrichting in 1 van de eerste rondes. Gelukkig niemand naast me en niemand meegenomen in de misère, koste me helaas wel extra punten en ook zal ik nu in het klassement terugzakken …….hopelijk kan ik de aankomende races , verschoond van onheil, de plek weer terugpakken. Foto’s komen nog. Leuk dat Tender gewoon meedeed en Majong57 wordt ook in het klassement meegenomen, handige baan overigens om zo in te stappen, en voor volgende week woensdag welkom!_0/. Heb trouwens ook zin in de zondag cup!
Laatst bewerkt: 24 apr 2014