1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    :F: Ik ga hier maar beter niet op in.
     
  2. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Real speelt aanvallend tegen de kleine clubs. City heeft geloof ik al 2 jaar niet meer aanvallend gespeeld.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Toch knap als je kijkt naar de uitslag tegen Schalke.
     
  4. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Een uitslag hoeft niet gelijk te staan voor aanvallend voetbal :)

    Tegen Dortmund, Atletico, Barcelona en Bayern, hell zelfs tegen Ajax vorig jaar nog zakt Real in en wacht op het moment en via Bale of Ronaldo komen ze eruit.
    (ook zijn er nog genoeg andere wedstrijd/voorbeelden in de Primera Division)

    Real Madrid is geen club als Bayern of Barcelona, het moet gebruik maken van Bale of Ronaldo op snelheid en met veel ruimte.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2014
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Met alle respect maar als je alle clubs langs Bayern of Barcelona legt zijn er maar 2 clubs die voetballen en dat zijn Bayern en Barcelona. En dan durf jij nog het spel van Ajax te noemen als een club wat ook het spel wil maken :lol:.

    Een Real, wat een geweldig middenveld heeft, zit dichter tegen Barca aan dan tegen Chelsea...
     
  6. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    City speelt onder Pelligrini wel degelijk aanvallend, zijn na Liverpool de meeste scorende ploeg in de PL, scoren gemiddel 2,5 doelpunt per wedstrijd. Ter vergelijking: Ajax scoort in de zwakke eredivisie gemiddeld iets minder dan 2 doelpunten per wedstrijd.

    Ik vind Real totaal niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld Chelsea. Indien mogelijk wil Real gewoon aanvallen, spelen ook met 5 aanvallend ingestelde mensen (Modric, Di Maria, Benzema, Bale & Ronaldo).
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2014
  7. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Volgens mij worden 'het spel maken' en tikkie takka door elkaar gehaald. Naast dat achterlijke rondgetik zijn er nog meer manieren om aanvallend te spelen en het spel te maken, een daarvan is bijvoorbeeld de speelstijl van Real.
     
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Het gaat om het speelstyle toch? speelstyle van Ajax is aanvallend voetbal spelen, zorgen dat de tegenstander zo min mogelijk kan aanvallen en zelf de kansen creeren.
    Je kunt wel neerbuigend doen richting Ajax over dat zij het spel willen maken, maar dit is gewoon zo.
    Kijk dat het niet lukt zoals Barca of Bayern dat heeft puur met kwaliteit te maken.
    maar de intentie van Ajax is aanvallend voetbal.

    Feyenoord is ook een club die aanvallend voetbal speelt. (uitzondering met wedstrijden daargelaten)

    Real Madrid heeft inderdaad een geweldige middenveld, maar bij Real Madrid gaat het puur om de omschakeling (bijna identiek aan Chelsea)
    Verschil is dat Chelsea veel spelers voor het doel zet om vervolgens met een uitbraak via Torres (nu Hazard en Eto'o geblesseerd zijn) nog een doelpuntje te kunnen maken.

    Real Madrid leunt ook op haar verdedigende kwaliteiten (maar ietsjes minder ) en daarin zie je ook dat via Modric of Xabi Alonso, razendsnel Ronaldo of Bale wordt gezocht (die daardoor JUIST de ruimte hebben) en een goal te maken.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2014
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Prima, blijkbaar verschillen we dan gewoon van mening wat goed voetbal is. Ik hecht nooit zoveel waarde aan 70% balbezit en gebruik dat niet als graadmeter of een ploeg de baas is in het veld.

    Je hebt balbezit en balbezit. Bij Chelsea zie je dat zich alles volledig afspeelt rond de eigen zestien. Bij Real wordt er toch aanzienlijk meer op het middenveld gebald.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2014
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ho! ik heb het nooit over goed voetbal gehad, maar enkel over aanvallend voetbal.

    Ik zelf heb het gewoon niet met clubs die in de omschakeling erg dodelijk zijn, kijk liever naar een team die het de wil kan opleggen aanvallend denken (in de zin van aanval is de beste verdediging), jij hebt hier een andere mening over en dat is uiteraard geen probleem.:+
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Bayern neemt 'de aanval is de beste verdediging' wel erg letterlijk. Als iets laf, saai en absoluut niet aanvallend is is het die ellende wel die we woensdag gezien hebben.

    Beetje de bal bij je houden zodat de tegenstander hem nooit heeft, maar er zelf nooit iets mee creëren. En dan zeggen dat je tegenstander zo defensief speelt :emo:
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Niks mis met mooi countervoetbal imo.
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Kick and rush. Lekker traditioneel.
     
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Guardiola heeft die machine die Bayern vorig jaar was in zon korte tijd om zeep geholpen ja. Proberen de Barca stijl te kopiëren met spelers die niet op die manier kunnen en denk ik ook willen spelen. Zwaar overschatte coach in mijn optiek.
     
  15. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Omdat ie met 1-0 verloren heeft in Bernabeu? Het lijkt mij een beetje te vroeg om iets dergelijks te kunnen stellen. Hij is tot nu toe in recordtijd kampioen geworden, staat in de bekerfinale en is naar mijn mening ook nog steeds de favoriet om door te gaan naar de CL finale.

    Ik hoop dat het bestuur van Bayern er net zo over denkt als jij, kan die volgend seizoen lekker terugkomen. :cool:
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Denk niet dat hij kapitein wil worden van een zinkend schip:cool:
     
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Vind het een beetje rare gedachte dat spelers die niet op de manier van Barca kunnen spelen, ze zijn met overmacht kampioen geworden (erg simpel).
    En hoezo zou je denken dat de spelers die niet zouden willen?

    Overigens ben ik zeer benieuwd naar hoezo jij Guardiola overschat vind.
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Steeds meer media hebben het over het overlijden van Vilanova... :x
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Barcelona heeft het zojuist officieel bevestigd.. klote zeg. En dat op zon leeftijd :mad:
     

Deel Deze Pagina