Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ah natuurlijk, ja. Ik drink ook niet teveel melk (bij Rippetoe-topic op BB zag ik dat hij adviseerde om 1L melk te drinken per dag 8)). Kwark eet ik wel met enige regelmaat. Normaal gesproken deed ik dat na de training, maar ik kan het nu ook op de niet-train dagen doen en op de traindagen de shakes nemen.

Vandaag overigens wat 'snacks' gekocht om te proberen. Ik eet al geen hartige of zoute dingen als chips, maar m'n muesli kon beter en las overal dat noten ook prima zijn. Dus heb een zak met mixed nuts gekocht, met o.a. amandelen, cashewnoten, walnoten, etc. Stap voor stap de gezondere opties kiezen dus. Heb een maat op de studie die iedere dag ook gewoon broodzakjes met noten meeneemt naar de faculteit en die gewoon inneemt als tussendoortjes. Ook geen slecht idee. :)

2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Je hoeft niet gezond te eten hè, dat maakt voor je body composition niet uit.

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Die noten tikken voor je vet wel aardig aan in je macros he

4. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Daar heb je inderdaad gelijk in, bedoelde meer als in 'verstandigere, meer doordachte opties qua macros'. Thanks! Zal komende weken (als ik ook weer begin met fitnessen) eens kijken hoe ik het volhoud en dan kom ik vast een aantal dingen tegen die moeten veranderen. :)

Ah kijk, handige sheet. Zal ook onthouden dat de shake ook gewoon tijdens de training goed ingenomen kan worden.

Misschien een hele domme/onervaren vraag, maar het hele fenomeen van bulken en cutten.. is dat écht noodzakelijk als je resultaten wilt boeken? Ik ga namelijk nu beginnen met voornamelijk rond onderhoud te zitten en voornamelijk eiwitten hoog te scoren. Van mezelf zit ik eigenlijk al vaak redelijk onder onderhoud, sinds ik op eigen kamers woon (heb ik gisteren even nagerekend :+).

5. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Persoonlijk geloof ik daar niet helemaal in. Dat is echt iets van IIFYM.
    Toevallig vorige week:

[yt]Wd8tZiHexPc[/yt]

6. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Want?

7. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Omdat ik niet geloof dat "ongezond" eten helemaal geen invloed heeft. Geraffineerde suikers bijvoorbeeld. Of elke dag een deel van je macros vullen met een big mac

Laatst bewerkt: 29 apr 2014
  8. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Zolang je je micronutrients hit en niet full potato gaat dan maakt het niet uit.

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Denk je op een dag als vandaag dat je prima gegeten hebt, zit je pas op 1.974 calorieën 8).

Vanmiddag een flink omelet gemaakt met 4.5 ei, 100g tonijn, 50gr champignons, tomaten, paprika. Was uiteindelijk 16c/29f/66p. In de ochtend 2 broodjes, 4 kipfiletplakjes. In de avond 100g spaghetti, 100g mager rundergehakt en 100g groenten. En dan nog tussendoor en in de avond 2x half bakje kwark met handvol gemixte noten. Dat zijn toch echt 5 maaltijden op een dag.

En dit is nog veel voor een normale dag van mij, dus normaal gesproken eet ik nog minder dan 1900 kcal per dag (en skinny ben ik niet :+).

10. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Carbs zeker weinig? En eet je geen fruit

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Inderdaad weinig carbs:
    182c/68f/161p

Ik eet een appel of banaan in de middag.

Punt is, ik heb nooit meer gegeten dan dit. Altijd eigenlijk 3 maaltijden gehad, nu dan nog tussendoortje en voor slapen iets. Dus de richtlijn 2.500 haal ik sowieso nooit, ben ik bang. Afvallen doe ik echter niet. Is het dan écht nodig om (in mijn geval) zoveel te gaan 'over-eten'?

Wat ik bedoel is: als ik normaal al geen 2.500 kcal haal per dag, maar rond de 2.000 uitkom.. betekent 'bulken' dan alsnog de vaste onderhoud + 500 = 3000 kcal. Of is het meer persoonsgebonden? Dus dat ik 500 kcal meer eet dan normaal, dus moet uitkomen op 2.500 en met cutten rond de 1.500? Op dit moment is het voor mij al erg lastig om tot onderhoud te eten (mede door gebrek aan kennis over variërende realistische recepten met gunstige macro's)

Laatst bewerkt: 1 mei 2014
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is echt niet waar. Het is gewoon niet waar dat als jij je lijf vol gooit met transvetten, glucosestroop, gehard palmvet en daarnaast alleen maar gesuikerde dranken drinkt dan presteert je lijf echt wel minder goed dan als je voornamelijk groente, fruit, mager vlees en noten eet.

IIFYM wordt veel te vaak verkeerd opgevat. Het is een wat meer relaxte houding naar voeding toe die vnl rekening houdt met je macro's. Waarbij de gedachten is: als je je macro's binnen krijgt en gezond eet dan doet de manier waarop er minder toe en als je een keer zin hebt in een stuk gebak dan kan dat prima als je het equivalent aan kcal ergens anders op de dag weer laat staan.

13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946

Fucking chill om naar te kijken elke keer. :)

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Zijn punt bij de deadlift is wel goed idd, over de exorotatie van de heup. Had daar nog niet eerder bij stil gestaan.

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Oftewel een overdosis suiker oid neemt.

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Het is wel zo dat die sites een indicatie geven over wat jouw behoefte is en dat is inderdaad persoonlijk. Het is wel zo dat het ook gewoon een kwestie van wennen is om wat meer te eten. Toen ik begon met fitness woog ik 65 kg en had ik het idee dat ik veel at. Als je het in kleine stapjes opbouwt en elke keer wat meer gaat eten wen je er vanzelf aan.

17. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Via dat excel bestandje wat Kefv had geupload kan je je onderhoud uitrekenen. Ook via sites idd

18. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Daar zal ik dan maar aan moeten werken. In ieder geval meer letten op de macro´s qua verhoudingen en stapje voor stapje toewerken naar meer, meer, meer. :+

Yes, heb dat bestand van Kefv gedownload. Onderhoud is 2481 kcal en daar zit ik dus structureel 400kcal onder. Misschien dat ik dan toch maar eens moet gaan kijken naar tonijn/zalm/kip-salades in de middag, kip/rijst/groenten bakjes mee naar school, vaker eieren eten bij meals, etc. Ik las ook dat hüttenkase (vind ik erg lekker) ook erg geschikt was, nooit geweten. Dat kan ik ook vaker eten i.c.m. met noten of fruit, etc. Wat ik daarnaast ook nog moet doen is kijken naar aantal maaltijden per dag, nu zijn het er 4/5, waarvan 3 groot. Misschien wat meerdere kleine, want ik krijg (ja, ben pussy) gewoon niet veel meer op dan nu in iedere maaltijd.

Ik had het er net nog over met een studiegenoot, die me even subtiel uitlachte om slechts twee boterhammen per meal. Hij was 1.85, woog 68kg en at er 5 iedere ochtend en middag. Mmmmmm, misschien eet ik toch minder dan ik dacht :+.

Hoop overigens volgende week een begin te maken met fitnessen weer, na 3 operaties stil te hebben gezeten en helemaal niets gedaan te hebben. Rustig opbouwen. Is het slim om direct te beginnen met een nieuw schema? Ik zelf neig naar niet, omdat je dan 'zwak' begint aan een nieuw schema en de gewichten die je pakt niet representatief zijn voor je normale kracht. Ik denk eraan om - met hulp van fitnessinstructeurs voor compound oefeningen - te beginnen aan Stronglifts 5x5. Rippetoe leek ook prima, maar hoor van meerdere kanten dat Stronglifts toch net wat toffer is en meer resultaat geeft.

19. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Thanks voor dit bestandje :)! Was hier erg benieuwd naar.

Één dingetje snap ik alleen niet. Waar staat het percentage in G20 voor?

Thanks.

EDIT:

Nog iets. Als ik een lager vetpercentage invul, dan gaat het aantal calorieën voor onderhoud omhoog. Hoe kan dit?

Laatst bewerkt: 1 mei 2014
  20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Betekent dat je meer lean body mass hebt en spieren verbranden meer calorieën in rust dan vet :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina