Ok, dit vond ik echt een leuke aflevering om te zien, vooral omdat er eigenlijk helemaal niks uit het boek kwam.
- Om maar met het eind te beginnen:
Dit is denk ik de eerste keer dat de serie echt belangrijke info laat zien die nog niet in de boeken was geweest. Het bevestigt dat de Others inderdaad meer zijn dan alleen hersenloze slechteriken en dat ze blijkbaar van mensen (of misschien alleen baby's?) nieuwe Others kunnen maken. Blijkbaar stond er eerst in de HBO summary van deze aflevering dat die Darth Maul op het eind
is
- Ben wel erg benieuwd hoe het bij Crasters Keep gaat aflopen in de komende aflevering(en). We hebben dus Karl en de mutineers, Bran en zijn clubje en een gevangen Ghost (hoe dan trouwens?) en Summer daar. En dan moet Jon met vrienden en Locke daar aan gaan komen. Benieuwd hoe dit gaat aflopen. Vond het sowieso wel leuk om wat meer van Locke te zien. En Sam heeft blijkbaar aan Jon vertelt dat Bran nog leeft
- Beginstuk met Dany in Meereen vond ik goed gedaan. Barristan keek wel erg bezorgd toen Dany de opdracht gaf om de Masters te laten kruisigen. Hij kreeg zeker flashbacks naar een andere Targaryen.
- Lady Olenna is zo'n baas.
- Tommen heeft het wel naar zijn zin als toekomstig koning. En ook nog even Ser Pounce er bij, haha.
- Brienne en Jaime en Pod, awhh..
- Cersei is echt constant dronken hè, haha.