Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Thanks, ik snap het :thumbs:.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    idd, of iets anders gesteld: je rekent je onderhoud uit op basis van je lean body mass.

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Thanks, ik ben nu zover gekomen dat ik dit voedingsschema voor mezelf heb gemaakt. Het is al een flinke stap naar betere verhoudingen c/f/p en meer richting m'n TDEE (onderhoud). O.a. met dank aan het bestand van Kevf voor het uitrekenen ervan. ;)

Zoals je ziet, vooral de 'maaltijd' in de middag zal ik variëren. De ene keer maak ik op vrijdag vast wat kip - rijst - broccoli klaar, de andere keer wat anders.

Ik ga deze week het voor het eerst testen, vanavond beginnen met zilvervliesrijst - 2 kippenbouten - broccoli en champignons.

4. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Zou juist op mn rustdagen hoger gaan zitten in eiwitten en op trainingsdagen hoger in carbs. Nu doe je dat precies andersom. Heb je hier een reden voor?

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Waarom gebruik je myfitnesspal niet. Iedereen met zn Excel. Vrienden van me ook. Ik bliep alles in mfp

6. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Wat zijn precies jouw redenen daarvoor? Haha, ik ben namelijk maar een newbie in de sportvoeding, maar ik heb dit voornamelijk uit stickies/discussies op BB/DBB. Mijn carbs zijn ongeveer gelijk op beide dagen, maar inderdaad heb ik op de trainingsdag meer eiwitten. Dit komt puur door de eiwitshake na de training. Daarnaast mist het avondeten nog in dit schema, dus dat moet er nog bijkomen. Ik hoop dus iedere avond ongeveer rond de 2500 te komen, dat is al een hele stap. Wellicht dat ik daarna nog een keer ga bulken, maar voor mij is dit nu al even bulken en dus zullen de resultaten al sneller komen dan eerst (met 1800 kcal/dag).

Ik gebruik MFP ook iedere dag. Dit bestand is er alleen om een voedingsschema samen te stellen, dat vind ik met Excel wat overzichtelijker dan met MFP. Dus puur het samenstellen, ik ga niet iedere dag m'n voeding zo invullen. Dat doe ik bij MFP.

7. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Tijdens je training heb je juist koolhydraten nodig; brandstof. Ik merk het echt als ik een dag sport en ik krijg niet genoeg carbs binnen dat ik het merk in kracht, uithoudingsvermogen en reactiesnelheid.

En die eiwitten lijken mij handig voor het herstel op je rustdagen. Misschien die shake voor het slapen gaan nemen? Of elke dag?

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Je hebt gelijk dat ik wellicht wat meer carbs moet binnenkrijgen op m'n trainingsdagen. Op mijn trainingsdagen begin ik nu voorbedacht met havermout, langzame koolhydraten. Vlak voor de training eet ik nog 4 sesam knäckebrodjes met kipfilet en pindakaas voor de koolhydraten en na de training heb ik m'n avondeten, wedermo koolhydraten. Op die manier dacht ik het te kunnen invullen.

De shakes doe ik direct na het fitnessen voor het beste effect. Ik lees ook dat eiwitten in de ochtend ook belangrijk zijn, maar ik heb simpelweg het geld niet om zoveel shakes te nemen. Vandaar dat ik het alleen eenmalig op trainingsdagen doe. Ik probeer d.m.v. kwark etc ervoor te zorgen dat ik toch de eiwitten krijg 's ochtends.

En natuurlijk komt er met het avondeten ook nog eiwitten bij (meestal kip/vlees en nu vaker ook vis).

9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Je kan een scoop met je oats mixen. Of ga je dat niet redden qua kosten

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Als ik dat doe, gebruik ik 5x meer shakes per week. Ik zit nu al steeds op het randje qua financieën (steeds 10/20 euro in de min iedere maand) met studiekamer etc, dus wil liefst niet teveel geld extra spenderen nog aan de shakes. De extra boodschappen (stuk meer dan normaal; dat was alleen broodjes en kipfilet) zullen komende maand ook duidelijk worden in m'n rekening, denk ik. ;)

Het zou natuurlijk wel ideaal zijn.. even goed over nadenken. Thanks ;)

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha ja bij mij ook. Sinds ik tussen de middag ook gewoon een maaltijd eet ipv brood zijn mn uitgaven ook meer. Maar hoop er baat bij te hebben

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Haha ja, ik probeer nu ook brood stapje voor stapje definitief te vervangen. In de ochtend nu 3 ochtend overnight oats, 2 gewoon brood (ook gezellig met vriendin) en in de middagen overnight oats op rustdagen en voorbereidde maaltijden op trainingsdagen.

Mensen nog leuke ideeën voor leuke maaltijden in de middag en/of avond? Ik probeer daar een wat breder beeld van te krijgen, zodat ik wat meer kan afwisselen. Zit nu met havermout, crackers met tonijn en ei, omelet, kip-rijst-groente. ;)

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Pasta met kip uit de oven. Beetje chilisaus erbij. Wat paprika etc net wat je lekker vind.
    Wraps zijn ook makkelijk om te maken en mee te nemen. Doe er wat kip op, kaas sla tomaat komkommer.

14. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Eieren in een kommetje en mixen. Panko met kruiden in ander kommetje. Kip dopen in ei en dan in panko en in oven voor 25min ong. Awesome

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Mocht geld een issue zijn: whey is 1 van de meest goedkope, zo niet de goedkoopste bron van eiwitten die je kan kopen.

Al ben ik zelf wel groot voorstander van zoveel mogelijk 'vaste' eiwitten.

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ben ik ook een voorstaander van. Maar ook ik kan niet elke dag zoveel stukken kip betalen

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Kilootje voor 5 eu. Valt toch wel mee :)

18. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Daarom Caseine shakes drinken. Nemen nog langzamer op dan kip. Ideaal voor bedtijd.

Vind het persoonlijk ook niks om meer dierlijke producten te gaan eten dan dat ik nodig heb. En dan zeker geen kiloknaller opgehokte kippenvlees.

19. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Want?

20. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Moet ik serieus op je in gaan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.